A tíz legtöbb szabadalmat jegyző gyártó között hat német vállalatot találunk, a Google éppen csak ráfért a toplistára.
Hirdetés
 

A tradicionális autógyártók, az autóipari beszállítók és a vezető techvállalatok is már megegyeznek benne, hogy a részben vagy egészben autonóm járműveké a jövő, ennek megfelelően pedig egyre több forrást pumpálnak azokba a fejlesztésekbe, amelyek révén ki akarják hasítani a maguk szeletét a nagynak ígérkező tortából. Bár a látványos kísérletekről szinte naponta olvashatunk, mégis nehéz eldönteni, hogy valójában ki hogyan áll a technológiai versenyben.

A kölni Német gazdaségkutató Intézet (Institut der deutschen Wirtschaft Köln) ennek az egyik lehetséges faktorát világította meg, amikor közzétette az autonóm járművekkel kapcsolatos világszabadalmak számát, számba véve a 2010 elejétől 2017 júliusáig igazolt bejegyzéseket. Az intézet összesen 5839 ilyen szabadalmat azonosított, és ennek alapján próbált képet alkotni a fejlesztések frontvonalában működő vállalatok aktivitásáról.

Nagyon beindultak a régi piaci szereplők

A németeknél hagyományosan erős autóipar ebben az összehasonlításban még erősebbnek tűnik: hatot ad a tíz legtöbb szabadalmat jegyző társaság között, ráadásul a toplista szabadalmának kétharmad részéről beszélünk, vagyis a listás arányokat ebben a tekintetben még felül is múlják. Érdekesség, hogy a tízes élmezőnyben a hat német és a három amerikai vállalat mellett mindössze egy japán gyártót, a Toyotát találjuk.

Ennél is érdekesebb, hogy a trendet elindító techvállalatok nem igazán vannak az élmezőnyben, egyedül a Google csípte meg a tizedik helyet. Vagyis az autógyártók tényleg összekapták magukat, és nem tervezik, hogy külsősöknek engedjék át a következő járműipari forradalom profitját.

Az már korábban kiderült, hogy a Google, az Apple és más dotkom cégek egyelőre nem rendelkeznek elég szakértelemmel és tapasztalattal a saját autók gyártásba küldéséhez; lassan viszont az is kiderül, hogy az autógyártók a korábbi vélekedésekkel szemben képesek lesznek felvenni velük a versenyt a (szoftver)fejlesztés területén.

 

Az autonóm járművekkel kapcsolatos világszabadalmak
Infogram
Piaci hírek

Az ingatlanosok is felfedezték, hogy milyen klassz dolog a mesterséges intelligencia

Szaporodnak a hamisított videós bejárások, tágulnak a lakások, néha pedig felbukkan a semmiből egy-egy hallucinált lépcső is – a lakáskeresők pedig vadászhatnak a generatív MI jeleire a hirdetésekben, ha van hozzá kedvük és idejük.
 
A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.