Egy friss felmérés szerint nem sokkal a GDPR életbe lépése előtt a piaci szereplők jelentős része még csak nem is hallott az új szabályozásról.

Ahogy arról tavaly ilyenkor beszámoltunk, a Gartner meglehetősen lesújtó képet festett a vállalatok GDPR-felkészültségéről: a piackutató akkor azt jósolta, hogy az érintett szervezetek fele még 2018 végén sem fog megfelelni az Európai Unió 2018. május 25-én életbe lépő általános adatvédelmi rendeletében foglaltaknak. Ez annak fényében különösen érdekes, hogy a hatóságok 20 millió eurós vagy a jogsértés előtti pénzügyi év globális árbevételének 4 százalékát kitevő büntetést is kiszabhatnak.

Nem izgulják magukat halálra

A Hubspot idei felmérse alapján a helyzet azóta sem javult drámaian – függetlenül a GDPR-ral kapcsolatos véleményektől, a megkérdezett fogyasztók, piaci szereplők és üzleti vezetők jelentős része továbbra is felkészületlenül várja a szabályozás éles üzemét. (Érdemes megjegyezni, hogy maga a kutatás az Egyesült Királyságból, Írországból, Németországból, Ausztriából és Svájcból gyűjtött válaszokra épül, a GDPR érvényes az EU-ban tevékenykedő és/vagy európai felhasználók adatait kezelő szervezetekre is.)

A fogyasztói oldalon egyértelműen pozitív az adatvédelmi rendelet megítélése: a megkérdezettek négyötöde szerint általában az adatvédelmi szabályozás az ő érdekeit szolgálja, a GDPR-t pedig ennél is nagyobb arányban, 90 százalékban támogatják. A Hubspot külön is kiemeli, hogy a felhasználók közel 60 százaléka élne azzal a lehetőséggel, hogy felszólítson valamilyen céget a róla szóló adatok teljeskörű és végleges törléséről, tízből kilenc felhasználó pedig elvárná, hogy a cégek száz százalékos transzparenciát biztosítsanak az adatok felhasználásának módjával és idejével kapcsolatban.

Ez nem túl jó hír a másik oldalnak, ahol a felmérésben résztvevő üzleti vezetők mindössze 36 százalékának (!) volt pontos elképzelése a GDPR mibenlétéről, 12 százalékuk pedig azt is kerek perec beismerte, hogy a felmérés kapcsán hall először a dologról. Ehhez képest valamivel 40 százalék fölött volt azok aránya, akik tudták, hogy a GDPR a General Data Protection Regulation, vagyis az általános adatvédelmi rendelet kifejezés rövidítése, és ugyanennyien vallották magukat "nagyjából felkészültnek" a rendelet május végi életbe lépésére.
 


forrás: Hubspor Research, 2018. február


A szervezetek legnagyobb része (de még így is csak 44 százaléka) a szerződések és a működési szabályok átalakításával készül a GDPR-ra, miközben 22 százalékuk a Hubspot kérdőívén felsorolt intézkedések (viszonteladókkal való egyeztetés, informatikai megfelelőség stb.) egyikét sem hajtotta végre.

A válaszadók több mint fele arra számít, hogy a GDPR nyomán karcsúbb marketinges listákkal kell majd dolgoznia, és majdnem ugyanennyien fokozottan támaszkodnának majd az olyan külső platformokra, mint a Facebook vagy a Google. Harmad részben így is a konverziós ráta romlását várják, arról viszont csak 37 százalék van meggyőződve, hogy a GDPR érdemben megváltoztatja majd a meghatározó marketinges gyakorlatokat.

A Hubspot által begyűjtött válaszok eredményei diagramokon ábrázolva is megtekinthetők a cég oldalán.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.