Az amerikai vállalat okoshangszórójára jóval alacsonyabbnak bizonyult a kereslet, mint amit az Apple várt.

Jeff Bezos a világ leggazdagabb embere jelenleg, és nem ok nélkül előzte meg a korábbi csúcstartót, Bill Gatest. Ehhez jelentős mértékben hozzájárult cégének jó eredménye. Az Amazon innovatív vállalat, még ha ez kevésbé látszik is egy Google-lel összehasonlítva; a cég robbantotta ki például az okoshangszóró-forradalmat, mellyel az (amerikai) emberek otthonaiba beköltöztek a vállalat által forgalmazott Echo készülékek.

A digitális személyi asszisztens, vagyis az internettel folyamatos kapcsolatban levő mesterséges intelligenciákra alapuló megoldás gyorsan sikert aratott. Nem csak a magas eladási számok bizonyították ezt, hanem az is, hogy két évvel a 2014-es bemutatkozást követően a Google is hasonló készülékkel rukkolt elő, Google Home néven.

Erről a piacról pedig az Apple sem akart lemaradni. Most mégis úgy tűnik, hogy elkéstek – a beszállás ugyanis nem sikerült valami fényesen.

Sokba kerül, de gyatra az MI-je

Mint január végén írtuk, az Apple okos hangszórójának célja a felső kategória meghódítása, ám ebből egyelőre az árcédula van a helyén. A HomePod névre keresztelt készülék 350 dolláros ára mellbevágó, hiszen az Amazon Echo Plus 150, a Google Home pedig 130 dollárba kerül az amerikai piacon.

Az első tesztek szinte kivétel nélkül nagyra értékelték a Siri digitális MI asszisztenssel működő eszköz hangminőségét, sőt sokan meg is állapítják, hogy a HomePod szól a legjobban a piacon jelenleg elérhető termékek közül. Ugyanígy az alapvető felhasználói élményről is elismerően beszélnek, vagyis a hangzás mellett pozitív képet ad az üzembe helyezés, a kommunikáció módja, vagy éppen a hangvezérlés, a kérdések feldolgozásának pontossága.

A képet árnyalja viszont, hogy sokan hozzáteszik: a HomePodot csak azoknak javasolják, akik amúgy is az Apple hardvereit és szolgáltatásait használják, mivel az okos hangszóró nem, vagy csak borzalmasan körülményes módon támogatja a más gyártóktól származó alkalmazásokat. Akinek fontos, hogy az okos hangszóró tényleg okos legyen, az akkor is könnyen csalódni fog a Siri produkciójában, ha a hangvezérelt asszisztensek területén még másoknak sem sikerült előállniuk kifejezetten megbízható megoldásokkal.

A helyes válaszok aránya ugyanis elég kiábrándító egy teszt szerint: a HomePod 52,3 százalékban adott korrekt tájékoztatást vagy teljesítette kielégítően az utasításokat. Ezzel a négyes mezőny legalján végzett, pedig a léc nem volt túl magasan. A Google Assistant 81 százalékot, az Alexa 64 százalékot, a Cortana pedig 57 százalékot teljesített ugyanezen a teszten.

Bevételre vetítve nem is olyan rosszak az adatok

A magas ár és az alacsony hatékonyság ismeretében már nem meglepő a Bloomberg beszámolója, mely szerint közel sem adott el az Apple annyit az eszközből, mint amennyit korábban tervezett. Beszállítói értesülésekre, az Apple Store-okban dolgozók beszámolóira és iparági elemzőkre hivatkozva azt állítja a lap, hogy a kezdetben bíztató eladási adatok az utóbbi hetekben erősen romlottak. Ennek köszönhetően a cég vissza is vett beszállítóinál a korábban tervezett rendelésállományból.

A Slice Intelligence becslése szerint az összesített eladások tekintetében természetesen az Amazon Echo vezet. A versenytársakhoz képest magas ár azonban azt eredményezi, hogy összbevétel szempontjából már nem olyan rossz a helyzet. A februári és márciusi időszak alatt 19 százalékos részesedést tudott megszerezni a HomePod, miközben a Google Home 8, a Sonos pedig csupán 5 százalékot hozott.

Az Apple mindenesetre rajta van, hogy jobbá tegye mesterséges intelligenciáját. Folyamatos a felvétel a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó céges csapatba. Ez azt feltételezi, hogy a Siri képességeinek javítása magas prioritással fut a cégnél.

Kétséges azonban, hogy ez elegendő-e a HomePod felfuttatásához. A közeljövőben várható hozzá egy szoftveres frissítés, melynek során némi funkcióbővülésen esik majd át az eszköz. Támogatni fogja például a többszobás audiót és a hangszórók sztereó kialakításban való párosítását. A válaszok pontosságának javulásáról azonban nincsen információnk.

Konzumer tech

CAPTCHA? Gotcha!

A gépi kutakodás ellen beépített, népszerű biztonsági lépcső már egy ideje nem tekinthető betonvédelemnek, de egy új kutatási projekt a korábbiaknál is hatékonyabban tudja kijátszani a szöveges CAPTCHA-t.
 
A nyilvános felhőmegoldással szembeni aggályok az elmúlt néhány évben folyamatosan fókuszban voltak, de az on-premise megoldások sem tökéletesek. Mit válasszunk?

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

Így mond all-int a Cisco, ha infrastruktúrát készít

A hiperkonvergens infrastruktúrák úgy biztosítják a felhő gyorsaságát és rugalmasságát, hogy a bizalmas adatokat nem kell külső szolgáltatóra bízni. A Cisco Hyperflex all-in-one megoldásába pedig már multi-cloud platformok is integrálhatók.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.