Az amerikai vállalat okoshangszórójára jóval alacsonyabbnak bizonyult a kereslet, mint amit az Apple várt.
Hirdetés
 

Jeff Bezos a világ leggazdagabb embere jelenleg, és nem ok nélkül előzte meg a korábbi csúcstartót, Bill Gatest. Ehhez jelentős mértékben hozzájárult cégének jó eredménye. Az Amazon innovatív vállalat, még ha ez kevésbé látszik is egy Google-lel összehasonlítva; a cég robbantotta ki például az okoshangszóró-forradalmat, mellyel az (amerikai) emberek otthonaiba beköltöztek a vállalat által forgalmazott Echo készülékek.

A digitális személyi asszisztens, vagyis az internettel folyamatos kapcsolatban levő mesterséges intelligenciákra alapuló megoldás gyorsan sikert aratott. Nem csak a magas eladási számok bizonyították ezt, hanem az is, hogy két évvel a 2014-es bemutatkozást követően a Google is hasonló készülékkel rukkolt elő, Google Home néven.

Erről a piacról pedig az Apple sem akart lemaradni. Most mégis úgy tűnik, hogy elkéstek – a beszállás ugyanis nem sikerült valami fényesen.

Sokba kerül, de gyatra az MI-je

Mint január végén írtuk, az Apple okos hangszórójának célja a felső kategória meghódítása, ám ebből egyelőre az árcédula van a helyén. A HomePod névre keresztelt készülék 350 dolláros ára mellbevágó, hiszen az Amazon Echo Plus 150, a Google Home pedig 130 dollárba kerül az amerikai piacon.

Az első tesztek szinte kivétel nélkül nagyra értékelték a Siri digitális MI asszisztenssel működő eszköz hangminőségét, sőt sokan meg is állapítják, hogy a HomePod szól a legjobban a piacon jelenleg elérhető termékek közül. Ugyanígy az alapvető felhasználói élményről is elismerően beszélnek, vagyis a hangzás mellett pozitív képet ad az üzembe helyezés, a kommunikáció módja, vagy éppen a hangvezérlés, a kérdések feldolgozásának pontossága.

A képet árnyalja viszont, hogy sokan hozzáteszik: a HomePodot csak azoknak javasolják, akik amúgy is az Apple hardvereit és szolgáltatásait használják, mivel az okos hangszóró nem, vagy csak borzalmasan körülményes módon támogatja a más gyártóktól származó alkalmazásokat. Akinek fontos, hogy az okos hangszóró tényleg okos legyen, az akkor is könnyen csalódni fog a Siri produkciójában, ha a hangvezérelt asszisztensek területén még másoknak sem sikerült előállniuk kifejezetten megbízható megoldásokkal.

A helyes válaszok aránya ugyanis elég kiábrándító egy teszt szerint: a HomePod 52,3 százalékban adott korrekt tájékoztatást vagy teljesítette kielégítően az utasításokat. Ezzel a négyes mezőny legalján végzett, pedig a léc nem volt túl magasan. A Google Assistant 81 százalékot, az Alexa 64 százalékot, a Cortana pedig 57 százalékot teljesített ugyanezen a teszten.

Bevételre vetítve nem is olyan rosszak az adatok

A magas ár és az alacsony hatékonyság ismeretében már nem meglepő a Bloomberg beszámolója, mely szerint közel sem adott el az Apple annyit az eszközből, mint amennyit korábban tervezett. Beszállítói értesülésekre, az Apple Store-okban dolgozók beszámolóira és iparági elemzőkre hivatkozva azt állítja a lap, hogy a kezdetben bíztató eladási adatok az utóbbi hetekben erősen romlottak. Ennek köszönhetően a cég vissza is vett beszállítóinál a korábban tervezett rendelésállományból.

A Slice Intelligence becslése szerint az összesített eladások tekintetében természetesen az Amazon Echo vezet. A versenytársakhoz képest magas ár azonban azt eredményezi, hogy összbevétel szempontjából már nem olyan rossz a helyzet. A februári és márciusi időszak alatt 19 százalékos részesedést tudott megszerezni a HomePod, miközben a Google Home 8, a Sonos pedig csupán 5 százalékot hozott.

Az Apple mindenesetre rajta van, hogy jobbá tegye mesterséges intelligenciáját. Folyamatos a felvétel a mesterséges intelligencia fejlesztésével foglalkozó céges csapatba. Ez azt feltételezi, hogy a Siri képességeinek javítása magas prioritással fut a cégnél.

Kétséges azonban, hogy ez elegendő-e a HomePod felfuttatásához. A közeljövőben várható hozzá egy szoftveres frissítés, melynek során némi funkcióbővülésen esik majd át az eszköz. Támogatni fogja például a többszobás audiót és a hangszórók sztereó kialakításban való párosítását. A válaszok pontosságának javulásáról azonban nincsen információnk.

Konzumer tech

Mélyen a zsebébe nyúlt az Adobe

A cég története legnagyobb súlyú akvizícióját jelentette be. A marketingautomatizációs megoldásokat fejlesztő Markto 4,75 milliárd dollárért lesz az Adobe része.
 
Hirdetés

Megvédhetjük adat-önmagunkat?

Változnak a védelmi képességeink és a lehetőségeink is, ami miatt új játékszabályokat kell írnunk. Erről is szól majd a minden eddiginél pörgősebb és interaktívabb, megújult ITBN CONF-EXPO.

Hirdetés

Így tervezzünk IAM projektet – A kiemelt jogosultságok menedzsmentje

A kiemelt jogosultságok kezelésének legégetőbb kérdései, hogy hol vannak az informatikai rendszerek kritikus pontjai, kiknek van hozzáférése ezekhez, illetve mennyire tartjuk lojálisnak őket ahhoz, hogy rájuk bízzuk az érzékeny adatainkat és az üzletmenet folytonossága szempontjából létfontosságú rendszereink működését.

Az IT feladata a technológiahasználat leegyszerűsítése – lenne. A technológiához való hozzáférés biztosítása és felügyelete azonban megbonyolítja a dolgokat. Vajon át lehet vágni a gordiuszi csomót?

a melléklet támogatója a Balasys

ÉLŐBEN SIÓFOKRÓL

SAP NOW Hungary:
technológia és HR-víziók

Az SAP kétnapos rendezvénye az idén is követhető a Bitporton!

TOVÁBB A KÖZVETÍTÉSRE >

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.