A Xiaomi ezen a héten hivatalosan mutatta be legújabb, Mi 9 nevű csúcstelefonját, ami valamivel drágább lesz ugyan az előző Mi 8-as szériánál, de az 500 dollár alatti induló ár a készülék paremétereit tekintve újabb karót döfhet a kínai piacon látványosan gyengélkedő Apple és az 1000 dollár fölötti sávba pozicionált iPhone XS szívébe. Ahogy azt már korábban elárulták, a Xiaomi Mi 9 három darab hátoldali kamerával lesz felszerelve, ami az egyik leglényegesebb különbség az előző sorozathoz képest. Külön kiemelik még az akkumulátorok 20 wattos vezetékmentes töltését, ami pillanatnyilag egyedülállónak számít az összes, már boltban is megvásárolható okostelefon között.
A készülék 6,39 hüvelykes, 1080×2340 képpont felbontású Samsung AMOLED kijelzővel van felszerelve, ami az ujjlenyomat-olvasó funkciót is ellátja. A specifikációban szó van a nyolcmagos Qualcomm Snapdragon 855 processzorról vagy a 12 és 16 megapixeles kamerákkal kiegészített, 48 megapixeles Sony szenzorra épülő kamerarendszerről, a 20 megapixeles előlapi kameráról is – a részletekért érdemes felketesni a gyártó oldalát, vagy végiböngészni ezt a kimerítő magyar nyelvű leírást.
A 6 vagy 8 gigabájtos RAM-mal és 128 gigabájtnyi opcionális belső tárhellyel érkező modellek mellett lehetőség lesz megrendelni egy áttetsző hátlappal felszerelt, rendre 12 és 256 gigabájtos memóriával rendelkező verziót is. Megjelenik ugyanakkor a csúcstelefonoknál megszokott "alsópolcos váltotat", az 5,97 hüvelykes Xiaomi Mi 9 SE is, amelybe a 6 gigabájtos RAM mellé 64 vagy 128 gigabájtos tárhelyet biztosítanak. A Kínában már február végétől rendelhető készülékek ára 3 ezer jüannál (valamivel kevesebb mint 450 dollárnál) kezdődik, az SE változatot pedig 2 ezer jüanért (nagyjából 300 dollárért) osztják.
A gyártónak is új lendületet adhat
A Canalys február közepén kiadott statisztikája szerint egyébként az előző évben 4 százalékkal csökkent az okostelefonok piaca, ami a szállítások volumenét tekintve 197 millió eladott készüléket jelentett világszerte. A negyedik negyedévben a gyártók majdnem 57 millió darab ilyen eszközt adtak el, ez pedig 2 százalékos visszaesésnek számít az előző év megfelelő időszakához képest. A kínai márkák részesedése viszont ismét jelentősen növekedett, miközben a Samsung több mint 10 százalékkal az Apple pedig 6 százalékkal szorult vissza.
A kínai gyártók összességében már az európai piac harmadát megszerezték 2018 végére, ami annál feltűnőbb eredmény, hogy 2017-ben 24, 2016-ban pedig 23 százalékon álltak. Ezen belül a legnagyobb éves fejlődést éppen a Xiaomi mutatta, amelynek 62 százalékkal sikerült növelnie a leszállított okostelefonok mennyiségét, és az utolsó negyedévben 6 százalékos részesedést szerzett a globális versenyben. Ezzel magasan vezeti a "kisebb gyártók" listáját, bár a 23,6 százalékos Huaweitől, a 26 százalékos Apple-től és a 28,7 százalékos Samsungtól még bőven le van maradva.
A saját hazai pályáján ugyancsak a negyedik legnagyobb szállító, ahol a Huawei mellett nem a Samsung-Apple páros, hanem az Oppo és a Vivo előzi meg. Érdemes megjegyezni, hogy a kínai piac lassulása a Xiaomit is érzékenyen érintette. Szemben a Huaweijel vagy az Oppóval, de hasonlóan a Vivóhoz, a cég 2018-as szállítási volumene több millió darabbal csökkent a 2017-es szinthez képest, vagyis ebben a tekintetben ugyanúgy teljesített, mint az Apple. Változás éppen a Xiaomi Mi 9-es termékvonalától remélhető, amelynek az előzetes fogadtatása kifejezetten kedvező, és a kommentárok egyből a legjobb ár-érték arányú telefonok közé sorolták.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak