A lassuló hazai piac tavaly a Xiaomit is megfogta, de az új szériával könnyedén lekanyarodhat arról a lejtőről, amelyen mások mellett az Apple is elindult.
Hirdetés
 

A Xiaomi ezen a héten hivatalosan mutatta be legújabb, Mi 9 nevű csúcstelefonját, ami valamivel drágább lesz ugyan az előző Mi 8-as szériánál, de az 500 dollár alatti induló ár a készülék paremétereit tekintve újabb karót döfhet a kínai piacon látványosan gyengélkedő Apple és az 1000 dollár fölötti sávba pozicionált iPhone XS szívébe. Ahogy azt már korábban elárulták, a Xiaomi Mi 9 három darab hátoldali kamerával lesz felszerelve, ami az egyik leglényegesebb különbség az előző sorozathoz képest. Külön kiemelik még az akkumulátorok 20 wattos vezetékmentes töltését, ami pillanatnyilag egyedülállónak számít az összes, már boltban is megvásárolható okostelefon között.

A készülék 6,39 hüvelykes, 1080×2340 képpont felbontású Samsung AMOLED kijelzővel van felszerelve, ami az ujjlenyomat-olvasó funkciót is ellátja. A specifikációban szó van a nyolcmagos Qualcomm Snapdragon 855 processzorról vagy a 12 és 16 megapixeles kamerákkal kiegészített, 48 megapixeles Sony szenzorra épülő kamerarendszerről, a 20 megapixeles előlapi kameráról is – a részletekért érdemes felketesni a gyártó oldalát, vagy végiböngészni ezt a kimerítő magyar nyelvű leírást.

A 6 vagy 8 gigabájtos RAM-mal és 128 gigabájtnyi opcionális belső tárhellyel érkező modellek mellett lehetőség lesz megrendelni egy áttetsző hátlappal felszerelt, rendre 12 és 256 gigabájtos memóriával rendelkező verziót is. Megjelenik ugyanakkor a csúcstelefonoknál megszokott "alsópolcos váltotat", az 5,97 hüvelykes Xiaomi Mi 9 SE is, amelybe a 6 gigabájtos RAM mellé 64 vagy 128 gigabájtos tárhelyet biztosítanak. A Kínában már február végétől rendelhető készülékek ára 3 ezer jüannál (valamivel kevesebb mint 450 dollárnál) kezdődik, az SE változatot pedig 2 ezer jüanért (nagyjából 300 dollárért) osztják.

A gyártónak is új lendületet adhat

A Canalys február közepén kiadott statisztikája szerint egyébként az előző évben 4 százalékkal csökkent az okostelefonok piaca, ami a szállítások volumenét tekintve 197 millió eladott készüléket jelentett világszerte. A negyedik negyedévben a gyártók majdnem 57 millió darab ilyen eszközt adtak el, ez pedig 2 százalékos visszaesésnek számít az előző év megfelelő időszakához képest. A kínai márkák részesedése viszont ismét jelentősen növekedett, miközben a Samsung több mint 10 százalékkal az Apple pedig 6 százalékkal szorult vissza.

A kínai gyártók összességében már az európai piac harmadát megszerezték 2018 végére, ami annál feltűnőbb eredmény, hogy 2017-ben 24, 2016-ban pedig 23 százalékon álltak. Ezen belül a legnagyobb éves fejlődést éppen a Xiaomi mutatta, amelynek 62 százalékkal sikerült  növelnie a leszállított okostelefonok mennyiségét, és az utolsó negyedévben 6 százalékos részesedést szerzett a globális versenyben. Ezzel magasan vezeti a "kisebb gyártók" listáját, bár a 23,6 százalékos Huaweitől, a 26 százalékos Apple-től és a 28,7 százalékos Samsungtól még bőven le van maradva.

A saját hazai pályáján ugyancsak a negyedik legnagyobb szállító, ahol a Huawei mellett nem a Samsung-Apple páros, hanem az Oppo és a Vivo előzi meg. Érdemes megjegyezni, hogy a kínai piac lassulása a Xiaomit is érzékenyen érintette. Szemben a Huaweijel vagy az Oppóval, de hasonlóan a Vivóhoz, a cég 2018-as szállítási volumene több millió darabbal csökkent a 2017-es szinthez képest, vagyis ebben a tekintetben ugyanúgy teljesített, mint az Apple. Változás éppen a Xiaomi Mi 9-es termékvonalától remélhető, amelynek az előzetes fogadtatása kifejezetten kedvező, és a kommentárok egyből a legjobb ár-érték arányú telefonok közé sorolták.

Konzumer tech

Két halálos áldozatot követelt egy félresikerült tűzfalfrissítés

Ausztrália második legnagyobb telekommunikációs cégénél szeptemberben történt a szó szerint végzetes következményekkel járó informatikai incidens. A most nyilvánosságra hozott vizsgálati anyag szerint ehhez emberi tévedések és mulasztások egész sora vezetett.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.