A bank mobilos alkalmazásában hívás közben ellenőrizhető, hogy valóban a cég képviselőjével beszél-e az ügyfél.

A magukat pénzintézeti ügyintézőnek kiadó telefonos csalók világszerte megkeserítik az emberek életét, és ez alól sajnos hazánk sem kivétel. Nemrégiben például egy óvatlan keszthelyi nőt sikerült 19 millió forinttal megkárosítani.

A telefonos csalók egyre változatosabb eszközökkel igyekeznek a jóhiszemű banki ügyfeleket megtéveszteni. Az elkövetők egy bank vagy szervezet dolgozójának adják ki magukat, és egy hamis történetet kitalálva (például azt, hogy gyanús tranzakciót észleltek az áldozat bankszámláján) próbálnak bankkártyaadatokat vagy internetbanki belépési adatokat kicsalni, esetleg távoli elérést lehetővé tevő alkalmazást letöltetni az ügyfél telefonjára (például Anydesk, Teamviewer) azzal az indokkal, hogy ez egy vírusirtó vagy egy biztonsági program.

A fentiek fényében aktuális és hasznos fejlesztésként üdvözlendő az OTP Bank mai bejelentése, miszerint új biztonsági funkciót vezet be a telefonos csalások megelőzése érdekében. A hitelintézet ügyfelei a bank mobil applikációjába belépve, hívás közben a Profil menüpontra (a saját nevük melletti ikonra) kattintva megnézhetik, hogy valóban a hitelintézet munkatársával beszélnek-e. Az új funkcióval a banki hívás időpontja, a hívószám, valamint az ügyfélszolgálati azonosító is ellenőrizhető. Így ha az ügyfél rákérdez az ügyfélszolgálati azonosítóra, még egy lépés segíthet neki eldönteni, hogy csalóval áll-e szemben. Az applikáció a július 22. után indított hívásokat listázza, így a későbbiekben akár a nem fogadott hívások adatai is azonosíthatók.

Az új lehetőségről kiadott vállalati közlemény hangsúlyozza annak fontosságát, hogy az ügyfelek is vigyázzanak az adataikra, mert ha azokat kiadják, a szélhámosok bármilyen védelmi rendszert kijátszhatnak.

Másra sem árt figyelni 

Bár jelenleg számosságuk miatt a "hagyományos" telefonos banki csalási kísérletek tekinthetők az egyik legkritikusabb területnek, nem árt felhívni a figyelmet a megközelítésükben más jellegű, kifinomultabb módszereket használó visszaélésekre is.

Néhány hónapja számoltunk be például az unokázós csalások újabb, veszélyesebb generációjáról, ahol a bűnözők a generatív mesterséges intelligenciát felhasználva imitálják a családtagok hangját. Az ismerős hangszínt és hanghordozást meghalló áldozatok így jobb eséllyel hiszik el a valóságban meg sem történt emberrablást, és fizetik ki a szerettük szabadulása fejében követelet váltságdíjat.

Biztonság

A Meta szerint ő megtette, amit a DMA megkövetelt

A rivális üzenetküldő platformokkal való együttműködést a Messenger és a WhatsApp üzemeltetője nem jókedvében erőlteti. Az új európai szabályozás miatt ezt ugyanis kötelező biztosítania.
 
A teljes életciklust lefedő rendszerek képesek megszüntetni azt a káoszt, ami a szervezetek zöménél még mindig akadályozza az információáramlást.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.