Több mint egy évvel ezelőtt 44 milliárd dollárt fizetett érte, aminek már közel 72 százaléka elfüstölt a Fidelity minősítése alapján.

Az X közösségimédia-platform mostanra több mint 71,5 százalékot veszített értékéből ahhoz a 44 milliárd dollárhoz képest, amennyiért Elon Musk 2022 októberében megszerezte – állítja a Fidelity vagyonkezelő. Bár a befektetési alap maga is finanszírozóként jelent meg az akkor még Twitter néven futó szolgáltató felvásárlásában, nem feltétlenül rendelkezik bennfentes értesülésekkel az X pénzügyi teljesítményéről, és az is lehet, hogy az X más részvényesei másként ítélik meg a vállalat tényleges helyzetét. Ennek ellenére beszédes, hogy a Fidelity nem elsőször csökkentette az X értékelését.

Abban már az első pillanatban egyetértett a szakértők többsége, hogy a Musk által kényszerűen elfogadott vételár túlságosan magas volt, de arra sem sokan fogadtak volna, hogy irányításával a cég ilyen mélységekbe kerül. A Fidelity már a tulajdonosváltást követő első hónapban elkezdte leértékelni Twitter részvényeit, 2023 májusában pedig olyan tájékoztatást adott ki, amelynek értelmében a Twitter körülbelül 15 milliárd dollárt érhetett. Az Axios vasárnapi riportja szerint mostanra ezen is kénytelenek voltak lefelé módosítani, reagálva az X hirdetői kapcsolatainak gyors leépülésére.

Csak a gázt ismeri, tükröt nem használ

Miután Musk durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették a közösségi oldalon futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, a Bloomberg News decemberben arról számolt be, hogy az X 2023-as hirdetési bevételei körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkenhetnek. Ez nem csak a társaság 2022-es eredményeihez képest lenne látványos visszaesés, amikor negyedévente még több mint 1 milliárd dollárt lapátoltak be a reklámokból, de annál is nagyobb visszaesést jelentene a Twitter-X tőzsdei cégként töltött utolsó négy negyedévéhez viszonyítva.

Akkor a vállalathoz összesen 4,7 milliárd dollár folyt be a hirdetési szolgáltatásokból, de idén júliusban Musk is megerősítette, hogy az X negatív cash flow-val működik a reklámbevételek feleződése és a súlyos adósságterhelés miatt. Az üzletember ugyanabban a novemberi interjúban ismerte el, hogy a reklámozók bojkottja megölheti az X-et, amelyben trágár kifejezésekkel küldte el őket melegebb éghajlatra. Az Axios szerint a Fidelity önmagban is 10 százalék fölötti értékcsökkenést társíthatott ehhez a megfontolt lépéshez, de a minősítést nem kívánta részletesebben kommentálni.

Piaci hírek

Több ezer programmal jön a Kutatók Éjszakája

A tudományt népszerűsítő uniós kezdeményezés keretében itthon is számtalan intézmény, egyetem és cég tart ingyenesen látogatható, izgalmasnak ígérkező bemutatókat.
 
Minden törekvés ellenére jobb, ha megbarátkozunk azzal, hogy a nyomtatás velünk marad.

a melléklet támogatója a GLOBAL-UNION Kft., a Kyocera márka kizárólagos magyar disztribútora

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.