Az X közösségimédia-platform mostanra több mint 71,5 százalékot veszített értékéből ahhoz a 44 milliárd dollárhoz képest, amennyiért Elon Musk 2022 októberében megszerezte – állítja a Fidelity vagyonkezelő. Bár a befektetési alap maga is finanszírozóként jelent meg az akkor még Twitter néven futó szolgáltató felvásárlásában, nem feltétlenül rendelkezik bennfentes értesülésekkel az X pénzügyi teljesítményéről, és az is lehet, hogy az X más részvényesei másként ítélik meg a vállalat tényleges helyzetét. Ennek ellenére beszédes, hogy a Fidelity nem elsőször csökkentette az X értékelését.
Abban már az első pillanatban egyetértett a szakértők többsége, hogy a Musk által kényszerűen elfogadott vételár túlságosan magas volt, de arra sem sokan fogadtak volna, hogy irányításával a cég ilyen mélységekbe kerül. A Fidelity már a tulajdonosváltást követő első hónapban elkezdte leértékelni Twitter részvényeit, 2023 májusában pedig olyan tájékoztatást adott ki, amelynek értelmében a Twitter körülbelül 15 milliárd dollárt érhetett. Az Axios vasárnapi riportja szerint mostanra ezen is kénytelenek voltak lefelé módosítani, reagálva az X hirdetői kapcsolatainak gyors leépülésére.
Csak a gázt ismeri, tükröt nem használ
Miután Musk durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették a közösségi oldalon futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, a Bloomberg News decemberben arról számolt be, hogy az X 2023-as hirdetési bevételei körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkenhetnek. Ez nem csak a társaság 2022-es eredményeihez képest lenne látványos visszaesés, amikor negyedévente még több mint 1 milliárd dollárt lapátoltak be a reklámokból, de annál is nagyobb visszaesést jelentene a Twitter-X tőzsdei cégként töltött utolsó négy negyedévéhez viszonyítva.
Akkor a vállalathoz összesen 4,7 milliárd dollár folyt be a hirdetési szolgáltatásokból, de idén júliusban Musk is megerősítette, hogy az X negatív cash flow-val működik a reklámbevételek feleződése és a súlyos adósságterhelés miatt. Az üzletember ugyanabban a novemberi interjúban ismerte el, hogy a reklámozók bojkottja megölheti az X-et, amelyben trágár kifejezésekkel küldte el őket melegebb éghajlatra. Az Axios szerint a Fidelity önmagban is 10 százalék fölötti értékcsökkenést társíthatott ehhez a megfontolt lépéshez, de a minősítést nem kívánta részletesebben kommentálni.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak