Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

Három nagy erő munkálkodik a KKV-k ellen, megakadályozva sikeresebbé válásukat és dinamikusabb fejlődésüket az ügyfélkapcsolati tevékenységükön keresztül. Az alultájékozottságon cikksorozatunk segít, mely feltárja a szegmens jelenlegi helyzetét és kitörési pontot kínál a vállalkozások számára. Ez egyben az újdonságtól való félelem leküzdésére is szolgál, bemutatva, hogy egyáltalán nem a nagyvállalatok játékszeréről van szó, ha CRM-ről beszélünk.

Végül a legnagyobb problémát a kényelem jelenti, a megszokott és beváltnak hitt gyakorlatokhoz való ragaszkodás akadályozza meg a papír/táblázatalapú “megoldások” kiváltását. Éppen ezért a CRM bevezetése egyben gondolkodásmódbeli változást is jelent. Az ügyfélkezelés átgondolása rövid távon ugyanakkor vitathatatlanul többletmunkát jelent, de ez a többletmunka a rendszer építését jelenti, ami hosszabb távon busásan megtérül.

EU-s támogatással a hatékonyságnövelésért

A tájékozatlanság, félelem és kényelem hármas legyőzése nem csak az adott vállalkozás, hanem a teljes KKV-szegmens tekintetében hozhat nagy változást, akár több százalékpontos GDP növekedéssel is járhat. Ehhez adhatja meg a kezdőlökést a bevezetőben említett európai uniós - Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)nyújtotta - támogatás.

Ez az első olyan, hazánkban is elérhetővé váló pályázat (GINOP-3.2.2-8.2.4-16), mely kifejezetten a felhőalapú technológiát támogatja, ezért akár cloudra épülő CRM rendszer bevezetésére is felhasználható. A márciusban megnyíló lehetőség a teljes befektetés 40 százalékára rúgó, vissza nem térítendő támogatást kínál, 1-24 millió forint értékben.

Emellett 50 százaléknyi alacsony kamatozású (1%) hitelt biztosít, 1,25-37,5 millió forint közötti összeg erejéig, így mindössze 10 százalékos önerő szükséges a részvételhez. A támogatási program rendelkezésre álló összeg egyébként összesen 43 milliárd forint, közel 5 ezer pályázat beérkezésére számítanak.

Nem érdemes várni az ingyenpénzre?

A pályázatban való részvétel, az igények elbírálása, a támogatás és a hitel folyósítása akár hónapokig tartó folyamat is lehet. Ezzel szemben egy CRM-bevezetés eredményei ennél szinte biztosan hamarabb jelentkeznek, akár már az első hónapot követően látványos eredmények érhetők el. Jelentős mennyiségű munka spórolható meg a bevételek akár duplázódása mellett, azzal, hogy számos, az üzleti sikerhez egyébként elengedhetetlen feladat automatikussá válik.

Lássunk néhány példát sikeres CRM bevezetésre! Szerencsés helyzetben van az a KKV, ahol már az induláskor felismerik az ügyfélkapcsolati rendszerek előnyeit és használatának szükségességét. Ebből az átgondolt pozícióból indulhatott el a Borháló Borkereskedés, mert az üzleti terv készítésekor, gyakorlatilag a vállalkozás létrejöttével egy időben merült fel a CRM bevezetésének igénye. Így az időt rabló és kevésbé hatékony adminisztráció helyett az üzletfejlesztésre tudott fókuszálni az Elek Márton alapította cég.

A jobb minőségű folyóborok termelőktől fogyasztókig való eljuttatásának ötletére alapuló vállalkozás többek között ennek is köszönhette, hogy öt év alatt nulláról 1,1 milliárd forintos árbevétellel rendelkező vállalattá tudott növekedni. A napi tűzoltás helyett folyamatos építkezéssel válhatott ekkorává a Borháló, igazolva, hogy magas szintű ügyfélkapcsolat-kezelésre talán leginkább egy vállalkozás beindításakor van szükség.

Menet közben kereket cserélni

Természetesen nem csak új cég alapításakor érdemes foglalkozni a CRM előnyeinek kiaknázásával. Ezt példázza az IT-biztonsággal foglalkozó CDSYS esete, ahol 2012-ben vált halaszthatatlanná a CRM bevezetése. Az akkor 400 milliós évi bevételt előállító vállalatnál hárman foglalkoztak két táblázat kitöltésével, ügyfélkapcsolat címszó alatt – a hibázás így kódolva volt a „rendszerbe”.

A hiba miatt a várható profit előrejelzése néhány tízmillió forinttal kevesebbet mutatott a vártnál és a visszakeresésébe fektetett sok napnyi megerőltető, és egyébként megelőzhető munka vezetett végül a CRM bevezetéséhez. Amint azt Egerszegi Krisztián, a CDSYS akkori egyik tulajdonosa és a MiniCRM jelenlegi vezetője elárulta, egy hétig tartott az ügyfélkapcsolati rendszer alkalmazásba vétele (ezt a folyamatot ma már ingyenes workshopok segítik), ami aztán drámaian lecsökkentette az ezekre a feladatokra fordítandó idő mennyiségét.

Egerszegi meggyőződése szerint a CRM oroszlánrészt játszott abban, hogy cége két év alatt 1 milliárd forinttal tudta bővíteni bevételét. Illetve ennek köszönhetően a CDSYS vezetésének átadása is zökkenőmentesen mehetett végbe, nem egészen 1 hét után az új ügyvezető tovább tudta vinni és nyereségesen tarthatta a vállalatot.

Cloud & big data

Az MI általában sokba kerül. De megtérül-e?

Ellentmondásos adatok keringnek arról, hogy megtérülnek-e, és ha igen, mennyi idő alatt az MI-beruházások.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.