Küszöbön áll egy kifejezetten a kis- és középvállalatok számára induló, jelentős részben vissza nem térítendő EU-s támogatást tartalmazó pályázat felhőalapú szolgáltatások bevezetésére. Mégsem csak ettől kell várni a megváltást.

Három nagy erő munkálkodik a KKV-k ellen, megakadályozva sikeresebbé válásukat és dinamikusabb fejlődésüket az ügyfélkapcsolati tevékenységükön keresztül. Az alultájékozottságon cikksorozatunk segít, mely feltárja a szegmens jelenlegi helyzetét és kitörési pontot kínál a vállalkozások számára. Ez egyben az újdonságtól való félelem leküzdésére is szolgál, bemutatva, hogy egyáltalán nem a nagyvállalatok játékszeréről van szó, ha CRM-ről beszélünk.

Végül a legnagyobb problémát a kényelem jelenti, a megszokott és beváltnak hitt gyakorlatokhoz való ragaszkodás akadályozza meg a papír/táblázatalapú “megoldások” kiváltását. Éppen ezért a CRM bevezetése egyben gondolkodásmódbeli változást is jelent. Az ügyfélkezelés átgondolása rövid távon ugyanakkor vitathatatlanul többletmunkát jelent, de ez a többletmunka a rendszer építését jelenti, ami hosszabb távon busásan megtérül.

EU-s támogatással a hatékonyságnövelésért

A tájékozatlanság, félelem és kényelem hármas legyőzése nem csak az adott vállalkozás, hanem a teljes KKV-szegmens tekintetében hozhat nagy változást, akár több százalékpontos GDP növekedéssel is járhat. Ehhez adhatja meg a kezdőlökést a bevezetőben említett európai uniós - Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA)nyújtotta - támogatás.

Ez az első olyan, hazánkban is elérhetővé váló pályázat (GINOP-3.2.2-8.2.4-16), mely kifejezetten a felhőalapú technológiát támogatja, ezért akár cloudra épülő CRM rendszer bevezetésére is felhasználható. A márciusban megnyíló lehetőség a teljes befektetés 40 százalékára rúgó, vissza nem térítendő támogatást kínál, 1-24 millió forint értékben.

Emellett 50 százaléknyi alacsony kamatozású (1%) hitelt biztosít, 1,25-37,5 millió forint közötti összeg erejéig, így mindössze 10 százalékos önerő szükséges a részvételhez. A támogatási program rendelkezésre álló összeg egyébként összesen 43 milliárd forint, közel 5 ezer pályázat beérkezésére számítanak.

Nem érdemes várni az ingyenpénzre?

A pályázatban való részvétel, az igények elbírálása, a támogatás és a hitel folyósítása akár hónapokig tartó folyamat is lehet. Ezzel szemben egy CRM-bevezetés eredményei ennél szinte biztosan hamarabb jelentkeznek, akár már az első hónapot követően látványos eredmények érhetők el. Jelentős mennyiségű munka spórolható meg a bevételek akár duplázódása mellett, azzal, hogy számos, az üzleti sikerhez egyébként elengedhetetlen feladat automatikussá válik.

Lássunk néhány példát sikeres CRM bevezetésre! Szerencsés helyzetben van az a KKV, ahol már az induláskor felismerik az ügyfélkapcsolati rendszerek előnyeit és használatának szükségességét. Ebből az átgondolt pozícióból indulhatott el a Borháló Borkereskedés, mert az üzleti terv készítésekor, gyakorlatilag a vállalkozás létrejöttével egy időben merült fel a CRM bevezetésének igénye. Így az időt rabló és kevésbé hatékony adminisztráció helyett az üzletfejlesztésre tudott fókuszálni az Elek Márton alapította cég.

A jobb minőségű folyóborok termelőktől fogyasztókig való eljuttatásának ötletére alapuló vállalkozás többek között ennek is köszönhette, hogy öt év alatt nulláról 1,1 milliárd forintos árbevétellel rendelkező vállalattá tudott növekedni. A napi tűzoltás helyett folyamatos építkezéssel válhatott ekkorává a Borháló, igazolva, hogy magas szintű ügyfélkapcsolat-kezelésre talán leginkább egy vállalkozás beindításakor van szükség.

Menet közben kereket cserélni

Természetesen nem csak új cég alapításakor érdemes foglalkozni a CRM előnyeinek kiaknázásával. Ezt példázza az IT-biztonsággal foglalkozó CDSYS esete, ahol 2012-ben vált halaszthatatlanná a CRM bevezetése. Az akkor 400 milliós évi bevételt előállító vállalatnál hárman foglalkoztak két táblázat kitöltésével, ügyfélkapcsolat címszó alatt – a hibázás így kódolva volt a „rendszerbe”.

A hiba miatt a várható profit előrejelzése néhány tízmillió forinttal kevesebbet mutatott a vártnál és a visszakeresésébe fektetett sok napnyi megerőltető, és egyébként megelőzhető munka vezetett végül a CRM bevezetéséhez. Amint azt Egerszegi Krisztián, a CDSYS akkori egyik tulajdonosa és a MiniCRM jelenlegi vezetője elárulta, egy hétig tartott az ügyfélkapcsolati rendszer alkalmazásba vétele (ezt a folyamatot ma már ingyenes workshopok segítik), ami aztán drámaian lecsökkentette az ezekre a feladatokra fordítandó idő mennyiségét.

Egerszegi meggyőződése szerint a CRM oroszlánrészt játszott abban, hogy cége két év alatt 1 milliárd forinttal tudta bővíteni bevételét. Illetve ennek köszönhetően a CDSYS vezetésének átadása is zökkenőmentesen mehetett végbe, nem egészen 1 hét után az új ügyvezető tovább tudta vinni és nyereségesen tarthatta a vállalatot.

Cloud & big data

Korallbébiket is terelget a gyilkos őrdrón

A Nagy-korallzátonynál járőröző RangerBot kezdetben a tengericsillagok kordában tartására figyelt. Új változata viszont gondozói szerepet is ellát.
 
A hiperkonvergens infrastruktúrák úgy biztosítják a felhő gyorsaságát és rugalmasságát, hogy a bizalmas adatokat nem kell külső szolgáltatóra bízni. A Cisco Hyperflex all-in-one megoldásába pedig már multi-cloud platformok is integrálhatók.

a melléklet támogatója a Cisco Systems

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.