Az adóhivatal online felülete a hétvégén teljes átváltozáson esett át, és első ránézésre sokkal barátságosabb lett.

Szombat este jelentős változás történt a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV). A hatóság ugyanis teljesen lecserélte az eddig használt honlapját és az azt kiszolgáló háttérrendszert. A változtatás célja természetesen egy korszellemnek megfelelőbb, az ügyfelek tájékoztatását jobban segítő felület létrehozása volt.

Villámtesztünk alapján kijelenthető, hogy ez mindenképpen sikerült a NAV-nak, ugyanakkor azt is érdemes megemlíteni, hogy a régi weboldalnál barátságosabb felületet alkotni enyhén szólva sem volt nehéz feladat.

 

 

A hivatal egy rövid videót is készített a honlapváltásról, ám ez inkább tekinthető reklámfilmnek, mint hasznos útmutatónak. Szerencsére maga az oldal viszont alapvetően jól áttekinthető és minimális internetezési képességekkel is el lehet boldogulni rajta.

A keresőmezőbe írt témával kapcsolatban például automatikusan felugranak az adatbázisban található részek, ezekre kattintva pedig általában elérhető egy kérdés-felelek formátumú segédlet. Ellentétben a korábbi gyakorlattal, ez valóban olyasminek tűnik, amit azért alkottak meg, hogy az ügyfél megtalálja a válaszokat az őt érintő problémákra.

A honlap tartalma egy kattintással leszűrhető kizárólag magánszemélyeket érintő témákra, sőt a myNAV bekalibrálásával a felhasználók még pontosabban megadhatják azokat a kategóriákat, funkciókat amelyeket látni, használni szeretnének.

A Naptár pontnál azért kicsit visszaköszön a múlt, mivel itt egyrészt hiányos az adatközlés (a Kire vonatkozik oszlop egyelőre mindenhol üresen maradt), másrészt nem teljesen világos, mekkora segítséget jelent az átlagpolgárnak, ha például azt látja, hogy április 20-ig kell elintézni a 21KTBEV-et.

Ettől függetlenül az adóhivatal régi adóságát törlesztette azzal, hogy az utóbbi években történt digitalizációs lépéseket (például online SZJA-bevallás, e-számlázási rendszer stb.) kiegészítette egy modern, tájékoztatást, ügyintézést segítő honlap megalkotásával.

Piaci hírek

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.