A Facebook mintájára online vállalati közösségi szolgáltatások jelennek meg. Ezek látványosan javíthatják a csoportmunka hatékonyságát.
Hirdetés
 
Miközben a legtöbb vállalatnál tiltják vagy korlátozzák a közösségi oldalak használatát munkaidőben, addig az innovatív cégek inkább kihasználni igyekeznek a Facebook-modellt. A vállalati közösségi megoldások ugyanis sok esetben lehetnek hasznosak. Látványosan kiküszöbölhetik például a sok száz, sok ezer fős cégekben a személyes kommunikáció buktatóit, az egyes részlegek közötti hiányos információáramlást.

Sőt, a projektmenedzsment hatásfokát ugrásszerűen javíthatjuk egy olyan közösségi megoldás használatával, amelyben egyfajta "céges Facebook" módjára követhetünk projekteket, dokumentumokat vagy éppen eseményeket. Azaz, egyebek közt, valós idejű hírfolyamban, üzenőfalon láthatjuk a munkák állását, kollégáink tevékenységét.


Az innovatív cégek igyekeznek
kihasználni a Facebook-modellt

Aranyláz Az amerikai Gartner számai azt mutatják, hogy e téren most indult be az aranyláz: a piacelemző cég nem kevesebb mint 80 szállítót követ nyomon rendszeresen. Ezek közül félszáz online szoftverszolgáltatásként kínálja az alkalmazását. A Facebook sikere által inspirált sietség üzleti szempontból nem igazán érthető, hiszen az idén az elemzők globálisan is kevesebb mint 800 millió dolláros piaci lehetőséget látnak a vállalati közösségi szolgáltatásokban.

A Gartner azonban azt vetíti előre, hogy három éven belül a vállalatok ötöde már elsődlegesen ezeket a csatornákat használja a belső kapcsolattartásra, különösen a naptárral, csevegéssel és más kollaborációs megoldásokkal is felturbózott e-mail alkalmazások – mint a Microsoft Outlook vagy az IBM Lotus Notes – helyett. A Gmail és más webes e-mail szolgáltatások esetében már most tetten érhető a csökkenés, ahogyan a széles rétegek egyre inkább a közösségi oldalakat használják.

Hosszú távon – a Facebookon vagy a Twitteren felnőtt fiatal generáció tömeges munkába állásával – pedig teljesen átalakulhat a vállalati kommunikáció, hiszen számukra már ez lesz a kapcsolattartás természetesen módja – mutatnak rá a piackutatók.

Most indul be igazán Az igazi boom most indulhat be, miután a szoftverszolgáltatások "feltalálója", a Salesforce.com nemrég bejelentette, hogy az online ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szolgáltatásának felhasználói számára ingyenesen biztosítja a tavaly júniusban bétaként elindult Chatter program alapfunkcióit. Egy nemrég elvégzett közvélemény-kutatásból kiderül, hogy a meginterjúvolt 6 ezer felhasználó többsége szerint könnyebbé és hatékonyabbá tette a munkát a Chatter bevezetése. A megkérdezettek 28 százalékkal kevesebb személyes megbeszélésről és 32 százalékkal kevesebb belső e-mailről számoltak be, ráadásul érezhetően gyorsabban találják meg a munkájukhoz elengedhetetlen információkat ezzel a módszerrel.

Az alig több mint 10 éve indított Salesforce.com az utóbbi időszakban óriási lendületet vett. A jelenleg mintegy 15 százalékos CRM-piaci részesedéssel rendelkező cég az előrejelzések szerint néhány éven belül már a torta negyedét szerezheti meg. A cég ügyfelei között immár több éve százas nagyságrendben találhatók magyarországi vállalatok is, köztük nagy nemzetközi cégek – például a Dell, a Cisco, a Citibank, a Roche, a Deutsche Telekom – itteni leányvállalatai.

Közösségi csoportmunka A Salesforce.com nemzetközi sikere nyomán indultak el mások is az elmúlt időszakban az online igénybe vehető üzleti szoftverszolgáltatások felé. Nem véletlen, hogy most is minden szempár a – számítógépek mellett androidos és BlackBerry telefonokon, valamint iPhone-on is elérhető – Chatterre szegeződik.

15 ingyenes vállalati csoportmunka-megoldás
Hatékonyabban dolgozunk, ha közben a Facebookon lógunk?
Az e-mail nem akar kihalni


A piac más szereplői – mint például a Yammer, a Socialcast vagy a Clearvale is – a Salesforce.com közösségi csoportmunka szolgáltatásához képest definiálják magukat. A hírek szerint már a Microsoft is szorgosan dolgozik saját, OfficeTalk névre hallgató mikroblog szolgáltatásán, addig is a Microsoft Dynamics CRM rendszerében egy külső megoldást kínál Vibe néven. A Vibe-ot fejlesztő Sonoma a Chatter ingyenessé tételéről szóló hírre reagálva szintén bejelentette, hogy külön díj nélkül nyújtja majd az alapszolgáltatását.

(A cikk a Figyelő 2011/8. számában jelent meg.)

A bíróságot nehéz meghatni a ChatGPT mutogatásával

Eddig is voltak ügyek az MI-robot által összehazudott dokumentumokból, nemrég pedig kiderült, hogy a bírók a ChatGPT véleményére sem feltétlenül kíváncsiak.
 
Hirdetés

Miért szerette Bill Gates a lusta kollégákat? – A produktivitás öt új trendje az ITSM-ben

Egy konferencia, ahol a CIO-k új produktivitásjavító eszközöket és módszereket tanulhatnak. Márciusban jön a 9. META-INF Atlassian Day – nem csak Atlassian-ügyfeleknek!

Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.