Az IBM éves Think konferenciáján tegnap tették közzé azt a mesterséges intelligenciáról szóló kutatást, amely szerint az MI ugyan még tvábbra sem jelent meg mindenhol, de elfogadottsága továbbra is gyors ütemben növekszik. A 2022-es Global AI Adoption Indexben több mint 7500 informatikai vezető válaszait elemezték világszerte, ebből pedig kiderült, hogy a szervezetek 35 százaléka használ valamilyen formában mesterséges intelligenciát, további 42 százalékuk pedig vizsgálja ennek lehetőségeit. A jelentés fontos megállapítása, hogy az MI alkalmazása támogatja a fenntarthatósági erőfeszítéseket, miközben csökkentheti a fontos készségbeli hiányosságokat is.
Az IBM azt is kiemeli, hogy a megkérdezett szervezetek több mint fele tapasztalta a mesterséges intelligencia terjedését az elmúlt két évben, ez pedig a vállalat szerint a mérsékeltebb tempó ellenére is fordulópontot jelent, amennyiben a bevezetés innentől kezdve sokkal kevésbé lesz fokozatos. Az eddigi tempót ugyanis az határozta meg, hogy olyan stratégia megvalósítására volt szükség, amelyik lehetővé teszi az MI sikeres működtetését és üzleti célú alkalmazását, az ilyesminek pedig időbe telik a módszeres, hosszú távra tervezett megvalósítása. A felmérésben résztvevő szervezeteknek például még mindig csak a 28 százaléka rendelkezik valamilyen holisztikus MI-stratégiával.
A dolog továbbra is az emberekről szól
A fejlődésnek további lökést adott a világjárvány, amelynek soránkülönösen az olyan automatizálási eszközök terjedtek el, amelyektől a szakképzettség- és munkaerőhiány enyhítését várták, és amelyeket gyorsan lehet telepíteni konkrét igények kielégítésére. Bár az IBM szerint továbbra is mindenki a szükséges készségekre és a munkaerőpiaci helyzet normalizálására koncentrál, és így közép- vagy hosszú távon kulcsfontosságú marad a munkaerő továbbképzése és átképzése, rövidebb távlatban a mesterséges intelligencia is hatékony megoldást jelenthet bizonyos területeken. Ilyen lehet például az IT-üzemeltetés és -biztonság, amelyek összetett készségeket igényelnek.
A riportban kitérnek a mesterséges intelligencia bevezetésével kapcsolatos kihívásokra is. Az IBM-jelentés öt kulcsfontosságú tényezőt azonosított ennek akadályaként: ilyen a vonatkozó szakértelem és ismeretek hiánya, a magas költségek, a modellek kidolgozásához szükséges eszközök vagy platformok hiánya, az integráció és skálázás nehézségei, végül pedig a túlságosan komplex adatkészletek. A társaság úgy látja, hogy ebben a legelső és legfontosabb lépés mindenképpenMI-stratégia meghatározása kellene hogy legyen, ami azonban közel sem csak a technológiáról szól. A szervezeteknek az embereket kellene a középpontba helyezniük, feltárva az őket segítő felhasználási eseteket; más szóval, az alkalmazott technológia akkor nyújt kézzelfogható értéket a vállalatoknak, hogy értéket teremt a náluk dolgozó emberek számára.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak