Az egykor Twitterként ismert közösségi hálózatba beszálló Fidelity vagyonkezelő legújabb becslése alapján nem ez lesz az évtized befektetése.
Hirdetés
 

Újabb mélypontra jutott az X értékelése a közösségi platformban több érdekeltségén keresztül kisebb tulajdonrésszel bíró Fidelity vagyonkezelő friss szakmai becslése szerint. A többek között befektetési alapokat is irányító pénzügyi konglomerátumnál valószínűleg nem dícsérik meg azokat, akik anno jó ötletnek gondolták, hogy beszálljanak az egykor Twitter néven ismert cégbe.

Az Elon Musk által 2022-ben némi huzavona után végül 44 milliárd dollárért megvett cégben lévő Fidelity-csomagot jelenleg 4,19 millió dollárra taksálják. Ez azért kellemetlen, mert a twitteres tortaszelet eredetileg 19,66 millió dollárba került, azaz a Blue Chip Fundon keresztül lebonyolított üzlet értékének a 78,7 százaléka elpárolgott az elmúlt két év alatt.

Le vele!

A mostani szűk 4,2 millió dolláros csomagértékelés alapján az X egészét mindössze 9,4 milliárd dollárra taksálják a vagyonkezelőnél, azaz Musk tényleg rengeteg kárt okoz magának is azzal, hogy kénye-kedve szerint rángatja a közösségi platformot. Igaz, abban már az első pillanatban egyetértett a szakértők többsége, hogy a Musk által kényszerűen elfogadott vételár túlságosan magas volt, de arra sem sokan fogadtak volna, hogy irányításával a cég ilyen mélységekbe kerül.

A Fidelity már a tulajdonosváltást követő első hónapban elkezdte leértékelni részesedését, 2023 májusában pedig olyan tájékoztatást adott ki, amelynek értelmében a Twitter már csak körülbelül 15 milliárd dollárt érhetett. Mivel közben a nagy hirdetők csapatostul kezdték otthagyni a platformot, kevesebb mint egy éven belül még ezen a gyenge értékelésen is kénytelenek voltak lefelé módosítani.

Nem keresnek a keresetlen szavakon

Miután Musk durván nekiment azoknak a hirdetőknek, akik felfüggesztették a közösségi oldalon futó kampányaikat egy saját maga szerint is kínos megnyilvánulása miatt, a Bloomberg News tavaly decemberben arról számolt be, hogy az X 2023-as hirdetési bevételei körülbelül 2,5 milliárd dollárra csökkenhetnek. Ez a társaság 2022-es eredményeihez képest látványos visszaesés, amikor negyedévente még több mint 1 milliárd dollárt lapátoltak be a reklámokból.

Tavaly Musk is megerősítette, hogy az X negatív cash flow-val működik a reklámbevételek feleződése és a súlyos adósságterhelés miatt. Az üzletember ugyanabban a novemberi interjúban ismerte el, hogy a reklámozók bojkottja megölheti az X-et, amelyben trágár kifejezésekkel küldte el őket melegebb éghajlatra. Sajtóértesülések szerint a Fidelity önmagban is 10 százalék fölötti értékcsökkenést társíthatott ehhez a megfontolt lépéshez.

Közösség & HR

Megmutatták, hogyan gázol át a magánéletünkön Zuckerberg új találmánya

Egy figyelmeztetésnek szánt proof-of-conceptről van szó, amit nem is kizárólag csak a Meta okosszemüvegével lehet megcsinálni.
 
A régi támadási vektorok megújulnak, és jön egy sor újabb veszély. Mivel mindenki a felhőbe igyekszik, minden kockázat globális lesz.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.