Az AccorHotels idén Budapestre hozta a regionális fejlesztői versenyét. 17 csapat ötletelt a jövő szállodájáról.

Hackathonnal lendítené be az innovációt az AccorHotels, amely regionális versenyét idén Budapestre hozta. A Novotel Budapest Cityben rendezett eseményre közép-kelet európai startupok, fiatal fejlesztők, designerek és szakértők nevezhettek a szállodai folyamatokat digitalizáló ötletekkel. A 17 csapat versenyzői között a magyarok mellett szerbek, bolgárok, szlovákok, osztrákok és oroszok is voltak.

A szállodaipar jó ideje keresi a digitalizációs lehetőségeket. Ha nagyban egyelőre komoly nehézségekbe is ütközik olyan rendszerek kialakítása, mint a foglalástól a fizetésig kizárólag mobillal kezelhető budapesti KVIHotelé, az új trendek a nagy szállodaláncokat sem hagyják érintetlenül. Robotokkal már évek óta kísérleteznek, de vannak olyan szállodák – elsősorban Japánban –, melyek a teljes automatizációval is megpróbálkoznak.

Az AccoHotels a világ egyik legnagyobb szállodaipari cégeként különösen érdekelt abban, hogy jó megoldásokat találjon, hiszen összesen közel 600 ezer szobát kezel világszerte, és a luxusmárkáktól az középkategóriáig vannak hotelei.

48 óra alatt kellett előállni valami ütőssel

A vállalat egyébként második alkalommal rendez hackathont a régióban. Az első tavaly decemberben volt Varsóban. Az idei rendezvényen a csapatoknak 48 óra alatt kellett kidolgozniuk egy új, átütő, elsősorban digitális megközelítést, amellyel növelhető a vendégélmény. Ebbe a szállodai kommunikációs folyamatok, szolgáltatások fejlesztésére szolgáló megoldások épp úgy beletartoznak, mint a szállodák működésének optimalizálása.

A verseny végén öt percben kellett bemutatni a zsűrinek a kétnapos munka eredményét. A zsűri három különböző kategóriában díjazta a versenyzők munkáit: kommunikáció, kényelem (well-being) és meglepetésfaktor (wow-effect).

A kommunikáció kategória győztes csapata (Oilstone csapat) a vendég és a személyzet közötti kommunikációra készített megoldást. Ez egy olyan közös felület, amelyen a vendég és a személyzet is hozzáadhat eseményeket, például a szállodában vagy annak környékén az utazás ideje alatt történő rendezvényeket. Így előre lehet személyre szabott programtervet kialakítani, aminek megvalósításához a szálloda is segítséget tud nyújtani.
 

Munkában a zsűri: (balról jobbra) Luc Gesvret, az AccorHotels magyarországi vezérigazgatója, Jean-Yves Besnard digitális projektjeiért felelős vezető, Yannick Tranchier, a NUMA Moscow alapítója, Ricardo Maia, a Global Startup Awards vállalati kapcsolatokért felelős vezetője; valamint Takács Péter a LogMeIn és a Microsoft képviseletében

A well-being kategória győztes csapata (LWST Technologies) a Google hangfelismerő rendszerére épített szobavezérlőt mutatott be. Hanggal kapcsolható a világítás, a légkondicionáló, és akár étel is rendelhető vele a szobaszerviztől. A csapat szervesen integrálta a rendszert a szálloda egyéb rendszerihez: például az ételrendelés automatikusan hozzáadódik a számlához.

A wow-effektus kategóriában egy okospárna ötlet nyert (Raketa csapat). A csapat egy olyan, különleges bevonattal ellátott párna alapötletét dolgozta ki, amely a vendég nyugodt pihenését segíti. A párna érzékeli, hogy az alvó milyen alvási fázisban van épp, és ahhoz igazítja a szobai körülményeket, például a klíma hőfokát. Bár több látványos ötlet is volt, a zsűri mérlegelte megvalósíthatóságot is.

Hárman meg is valósíthatják az ötletüket

A három kategórianyertes csapat nyereménye, hogy az AccorHotels Párizsban működő globális fejlesztő csapatával dolgozhat ötletének megvalósításán pilotként a vállalat egyik szállodájában.

A különdíjasok közül az Infinity Imagine csapat, amely hangvezérlésű virtuális asszisztenst fejlesztett a szálloda és a vendég közti kommunikációhoz, egyhónapos együttműködési lehetőséget kapott a NUMA Moscow szakembereivel.

Cloud & big data

Ilyen lesz, amikor személyes adatainkkal is fizetünk a lakásbérlésért

New Yorkban megvalósult a jövő. Szuperül felszerelt intelligens lakásokat ad bérbe egy startup, de cserébe a bérlőnek vállalnia kell, hogy minden tevékenységét figyelik.
 
Hirdetés

GYORS GDPR-ANALÍZIS

Egyetlen online kérdőív kitöltésével meggyőződhetnek róla a kkv-s vállalatvezetők, hogy sikeres volt-e felkészülésük a GDPR-ra, és mit érdemes még tenniük.

Nem árulunk el nagy titkot, ha eláruljuk, hogy wifi nélkül már szinte elképzelhetetlen egy szállodai szoba. Emellett azonban akadnak más módszerek is a vendégek komfortérzetének fokozására.

a melléklet támogatója a TP-Link

Reakció „A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál” című cikkünkre, amely a CIO Hungary 2018 konferencia tudásmegosztást segítő programjának tapasztalatait foglalta össze.

A CIO-k elmondták, hogy alkalmazható az agilitás egy nagyvállalatnál

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.