Egy friss nemzetközi kutatás szerint a cégeknek újra kell gondolniuk online értékesítési módszereiket, mivel a fogyasztókat egyre kevéssé hatja meg, ha egy influenszer próbál rájuk tukmálni valamit.
Hirdetés
 

A vásárlói magatartás változása olvasható ki abból az EY által készített felmérésből, amely 30 ország több mint 23 ezer fogyasztójának megkérdezésével készült. A kutatási összefoglaló alapján a vevők egyre tudatosabbak, így kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok. A celebek szintén kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket, már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket.

A fogyasztói hangulat és viselkedés alakulását monitorozó Future Consumer Index idei megkérdezettjei közül 57 százalék állította, hogy vásárláskor online közösségekben tájékozódik, ennél is többen (61%) pedig már vettek valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21%) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.

Egy-egy influenszert elsősorban azért kisérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amit értékesnek (49%) vagy élvezetesnek (44%) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből – mindössze a megkérdezettek negyede (25%) követ valakit csak azért, mert híres.

Érzélmek helyett érvek

Az USA-tól Nigérián át Kínáig terjedő kutatásban ugyan magyar fogyasztókat nem kérdeztek meg, de a tanácsadó Customer & Growth részlegének hazai vezetője szerint "az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást." Palincsár László úgy látja, "emiatt a korábban jól bevált –  elsősorban befolyásolásra épített –  hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és forgalmazók részéről".

Az EY kutatása arra is felhívja a figyelmet, hogy a fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és az exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni, míg válaszadók márkahűségét leginkább az ingyenes szállítással (67%) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49%) tehetjük szorosabbá.

Közösség & HR

Itt a HP és a Google hiperszuper 3D-s konferenciarendszere

A nagyvállalati felhasználásra szánt eszköz 25 ezer dolláros áron kerül majd forgalomba, de erre még pluszban jön a szoftver és a szolgáltatás díja.
 
A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.