Ez főleg a ChatGPT-re igaz, amely a fogyasztói piacon szinte minden versenytársát láthatatlanná teszi.
Hirdetés
 

Bár a kínai DeepSeek mélyen belekavart a globális technológiai szektor fazekába, egyelőre a mesterséges intelligenciában még az OpenAI-ra figyel mindenki, legfőképpen a fogyasztók. Ahogy sokan a Facebookkal azonosítják az internetet (mert csak azt ismerik), ugyanúgy a mobil MI appok használóinak többsége is jószerivel csak a ChatGPT-ig jut el, és ott le is horgonyoz.

2024-ben az MI appokra kb. 1,4 milliárd dollárt költöttek a végfelhasználók, írja a TechCrunch az Appfigures appelemző statisztikáira hivatkozva. Ez 274 százalékkal több, mint 2023-ban. Igaz, az csonka év volt, mert a ChatGPT iOS-es mobil appja csak májusban került piacra. Ám hiába versenyez a felhasználók kegyeiért ma már több tízezer mobil app, köztük olyanok is, melyek az OpenAI technológiáját licencelik, a ChatGPT teljes mértékben leuralta a piacot: több pénzt termel, mint az összes többi app együttesen.

Az persze más kérdés, hogy a jelenlegi fejlesztési költségek mellett ez mire elég. Arról nem is beszélve, hogy az Apple és a Google fölözi le pl. az appokon belüli vásárlások hasznának egy jelentős részét. Utóbbi bevételekkel együtt egyébként 2 milliárdosra becsüli az Appfigures a mobil MI-alkalmazások piacát.

Férfias játékok

A mobilos ChatGPT-t tavaly 353 milliószor töltötték le. A letöltők között felülreprezentáltak a fiatalok: több mint felük 25 év alatti. Valószínűsíthetően ők nyitottabbak az új technológiára, és felfedezték, hogyan könnyítheti meg az életüket. (Az 50-64 éves korosztályban is magas az app használata: 20 százalék.)

És hogy a fiatalok pontosan mire is használják a mesterséges intelligenciát? A Pew Research Center készített egy elemzést, amely szerint tavaly az USA-ban a 13 és 17 év közötti tinédzserek 26 százaléka használta iskolai feladatai elkészítéséhez a ChatGPT-t – számuk duplázódott 2023-hoz képest.

Az Appfigures vizsgálja az apphasználók nemek szerinti megoszlását. A felhasználók közel 85 százaléka férfi, és ez a férfidominancia minden korcsoportra igaz. Bár az MI-iparban jelentős szerepet töltenek be női vezetők, kutatók, fejlesztők egyaránt, felhasználóként a nők általában szkeptikusabbak az MI-vel szemben, mint a férfiak. Egy kutatás szerint 53 százalékuk nem engedné meg gyermekeinek, hogy MI-t használjanak, míg a férfiaknak csak 26 százaléka tiltaná.

A nők MI-vel szembeni idegenkedése összefügghet azokkal a munkaerőpiaci prognózisokkal is, melyek szerint az MI-megoldások bevezetése miatt a nők nagyobb valószínűséggel veszítik el állásukat, mint a férfiak. De a TechCrunch szerint ellenérzéseik onnan is eredhetnek, hogy jobban ki vannak téve az MI-technológia már most is érvényesülő negatív hatásainak, például hogy generatív MI segítségével hamisított szexuális tartalmú képeket terjeszthetnek róluk a neten.

Konzumer tech

A szuperintelligencia megalkotása mellett a Gmail elhantolásán fáradozik a DeepMind agytrösztje

A tavaly Nobel-díjat szerző Demis Hassabis szerint 5-10 évre vagyunk a mesterséges általános intelligencia elérésétől, ám addig még nagyon szeretné a levelezést is nyugdíjba küldeni.
 
A láthatatlan kitettségek feltérképezése nem a jövő biztonsági kérdése, hanem az első lépés, amit ma kell megtenni.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.