Csakis hivatalos szerviz javíthat a jövőben T2-es biztonsági chippel szállított modelleket – jelentette be az Apple – adta hírül a MacRumors. Az új szabály így elegyelőre csak a 2018-as MacBook Prókat és az iMac Prókat érinti.
Az új szabály betartását Service Toolkit 2 nevű diagnosztikai szoftver biztosítja. A szervizek ugyanis csak ennek a birtokában tudják azonosítani a készülékek hibáját, és elvégezni a javításokat. Erről az Apple már értesítette is a szervizpartnereit.
Ha egy szerviz nem rendelkezik a Service Toolkit 2-vel, a készülék szoftveresen zárolódik, ha egy hardvereleme kicserélnek. Mindegy, hogy kijelzőt, vagy alaplapot csrélnek, szinte minden fontosabb alkatrész cseréjéhez kell a szervizszoftver (ha cserélni kell a Touch ID vezérlőlapkáját, a billentyűzetet, touchpadet, kijelzőt, de még egyes gépház-elemeknél is).
Részben érthető lépés
A diagnosztikai szoftverrel felügyelt szerviz bevezetése némileg érthető, végső soron a felhasználók számára sem lenne szerencsés, ha a TouchID lapkát bárki és bármikor buherálhatná, cserélhetné.
Maga a diagnosztikai szoftver több elemből áll. Egyes elemei az adott gép általános állapotát ellenőrzik hardver- és szoftverszempontból egyaránt. Emellett a memória, a hűtőrendszer, a kijelző és más komponensek diagnosztizálására (Resource Inspector). A javítást úgy hitelesítik, hogy a gép felcsatlakozik az Apple Global Service Exchange szerverére. Ezen keresztül engedélyezi és validálja is az Apple a javítást.
A korlátozásnak pedig úgy szereznek érvényt, hogy a Service Toolkit 2-höz kizárólag a gyártó saját szervizei és hivatalos partnerei juthatnak hozzá. A független szervizeknek így viszont valószínűleg kicsöngettek.
Ezt a kását sem eszik olyan forrón…
Kétségtelen, hogy az Apple részéről logikus ez a döntés, hiszen egy hivatalos szervizhálózattal újabb bőrt (érts: pénz, még több pénzt) tudna lehúzni ugyanazokról a készülékekről. Mert az ha máshonnan nem, hát az autóiparból mindenki nagyon is jól tudja, hogy a márkaszerviz akkor is drágább, ha rosszabb munkát végez (utóbbi persze nem szükségszerű), viszont állítása szerint gyári alkatrészekkel dolgozik.
Na de kiderült, hogy bár a lépés fenyegető, egyelőre az Apple nem lépett. A Fixit, amely gyorsan rárepült az ügyre, kiderítette, hogy egyelőre még hozzá lehet nyúlni a 2018-as Mac-modellekhez. Az iFixit több variációt is kipróbált mind a Touch ID vezérlőlapka, mint a kijelző esetében, de nem talált problémát a működésben annak ellenére, hogy nem használta az Apple hivatalos szervizszoftverét.
De az oldal szakértői is úgy vélik,ez csak átmeneti állapot, azaz nem érdemes az Apple hanyagságára bazírozni, ahogy arra sem, hog az egész csak üres fenyegetés. Mint a Fixit írja, az Apple is egyre jobban közelít az olyan gyártók modelljéhez, mint a John Deer. Hiába veszed meg az eszközt, az inkább hasonlít bérlethez, mint valódi tulajdonhoz, mivel ha változtatni akarsz valamit a modellen, a gyártó azonnal beavatkozik, és használhatatlanná teszi az amúgy kemény dollárolkért megvásárolt eszközödet.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak