A japán Sony és a Honda Motor pénteken jelentette be, hogy közös vállalkozásba kezd elektromos hajtású járművek fejlesztésére és értékesítésére, ehhez pedig más partnerek csatlakozását is várja. A vegyesvállalatot még ebben az évben megalapítanák, és 2025-ben kezdenék meg a legelső modellek értékesítését. Ezek gyártásáért értelemszerűen a Honda lesz felelős, míg a Sony fejleszti majd a hozzájuk tartozó mobilitási szolgáltatási platformot – számolt be róla a Reuters hírügynökség.
A projekt pénzügyi részleteivel kapcsolatban egyelőre nem adtak bővebb tájékoztatást, de annyi kiderült, hogy a későbbiekben nem zárják ki az új márka tőzsdére vitelét sem, amivel a növekedést elődegítő lehetőségként számolnak. A Honda ezzel párhuzamosan saját elektromobilitási stratégiájának megvalósítását is folytatja. A Sony az év elején közölte, hogy Sony Mobility néven új üzleti egységet alakít az elektromos járművekben rejlő kereskedelmi lehetőségek kiaknázására, és be is mutatta Vision-S szériájának a Magna International segítségével megépített tanulmányautóit.
Az elektromobilitás felfutása világszerte jó lehetőséget a technológiai vállalatoknak, hogy csatlakozzanak az autópiachoz. Az elektromos autók gyártása ugyan kevésbé összetett dolog a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autókhoz képest, de a techncégeknek meg kell ismerkedniük az ágazatra jellemző, szigorú biztonsági előírásokkal. Bár a Sony egykori domináns pozícióját mér elvesztette az ázsiai riválisokkal, például a dél-koreai Samsunggal szemben, még mindig élvonalbeli technológiával rendelkezik olyan területeken, mint amilyen az autonóm vezetés szempontjából kritikus érzékelők fejlesztése.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak