A Getronics nem kért halasztást, és a törvény által előírt határidőn belül aláírják az e-útdíj projekt szerződését – jelentette ki lapunknak a Nemzeti Fejlesztés Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára.
A december végi ütemezéssel ellentétben az új év első munkanapján, január 2-án mégsem írta alá az e-útdíj tenderre vonatkozó szerződést a projektet elnyerő Gentronics Magyarország Kft. és a megrendelő Állami Autópálya Kezelő Zrt. (AÁK) a Magyar Nemzet december 3-i számában arról írt, hogy a Getronics Magyarország Kft. a szerződéskötés elhalasztását kérte január közepéig.

A kormányközelinek mondott napilap értesülései szerint a mostani halasztás maga a győztes cég kérte. Ez azt jelenthetné, hogy az e-útdíj bevezetése csúszhat, hiszen szakértők már a pályat kiírásakor felhívták a figyelmet: világcsúcs lenne az ennyire rövid határidejű bevezetés. A halasztással kétségessé vált az is, hogy az eredetileg tervezett július 1-i határidő sikerül beüzemelni a rendszert, melytől fél év alatt 75 milliárd költségvetési bevételt remélt az állam.

Külön pikantériája a történetnek, hogy pályázattal kapcsolatban a T-Systems épp január 3-ra időzített közleményében kifejti: nem fordul a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz, ám nem szakmai okokból, hanem mert nem kívánják akadályozni az elektronikus útdíj rendszer 2013. július 1-i határidőre való megvalósulását, „amelynek betartására a kormány kiemelt prioritásként tekint, mert a rendszer működésével jelentős mértékben járul majd hozzá a 2013-as és a következő évek központi költségvetésének bevételi oldalához.”

Az NFM pontosít Az üggyel kapcsolatban a Bitport megkereste a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, ahol Vályi-Nagy Vilmos infokommunikációért felelős államtitkár elmondta: a Getronics nem kért halasztást. A szerződés aláírása az eredetileg tervezett december végi időpont helyett január 2. és 15. közé a T-Systems vitarendezési kérelme miatt csúszott.

Utóbbi cég többek között lehetőséget szeretett volna kapni arra, hogy betekinthessen a Getronics ajánlatának egyes részeibe, amelyeket a nyertes ajánlattevő azonban üzleti titoknak nyilvánított. A Getronics az államtitkár szerint csupán azt kérte, hogy a meghosszabbított határidőn belül az aláírás valamikor a jövő héten történjen meg, hogy addig véglegesíteni tudja a projekttel összefüggő egyéb szerződéseit. A néhány napos csúszás nem tolja ki a megtett úttal arányos elektronikus útdíjszedési rendszer tervezett indulási időpontját, amely továbbra is 2013. július elseje – tette hozzá Vályi-Nagy Vilmos.

Problémák az e-útdíj körül
E-útdíj: előzetes vitarendezést kezdeményezett a T-Systems

Sztrájkba kezdenek a videójátékok szinkronszínészei az MI miatt

A hollywoodi színészek és a játékkészítő stúdiók képviselői közel álltak a megállapodáshoz, ám a generatív algoritmusok jelentette problémákat egyelőre nem sikerült megnyugtatóan rendezni.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.