Papíron már megvan az ütemterve az elektronikus útdíj rendszer kiépítésének. A kormány a Magyar Közlöny tegnapi számában tette közzé ezzel kapcsolatos határozatát.
Miután január közepére egyértelművé vált, hogy sikertelenül zárult a Getronics visszalépése miatt megtett úttal arányos elektronikus díjszedési rendszer bevezetésére kiírt közbeszerzési eljárás, kérdésessé vált az is, hogy az eredetileg kitűzött határidőre, azaz ez év július 1-ére sikerül-e bevezetni a rendszert. Ez már csak azért is fontos kérdés, mivel a rendszer elindítása érinti a költségvetést is.

Január közepén, a vásárosnaményi kihelyezett kormányülés után Orbán Viktor is megszólalt az ügyben, és azt mondta, a megvalósítást az állam saját hatáskörben valósítja meg a projektet. A megvalósítást menetrendjét a tegnap kiadott Magyar Közlönyben tették közzé.

Lesz törvény is A projekt felelőse a nemzeti fejlesztési miniszter, akinek nagyjából egy hónapos etapokban kell végrehajtania a bevezetéshez szükséges feladatokat. E hónap 15-éig kell meghatároznia azokat a feladatokat, melyek a rendszer bevezetéséhez kellenek. Március 15-ig kell benyújtania az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló törvény tervezetét a kormány ülésére, a rendszer indulásához és működéséhez szükséges kormányrendeletek tervezeteit pedig április 15-ig kell elkészíteni.

A következő időpont május 15. Addig kell elkészítenie az NFM-nek – a belügyminiszterrel, valamint a közigazgatási és igazságügyi miniszterrel együttműködve – a díjfizetés ellenőrzésére vonatkozó jogszabály tervezetét. Majd a hónap végéig a rendszer üzemeltetéséhez szükséges szakembergárdát is fel kell állítani, akikkel öt nappal később, június 5-én a tesztüzem is elindul majd. Ugyancsak május végéig kell előkészíteni a díjszedési, díjellenőrzési feladatokra kötendő, 10 évre szóló szolgáltatási szerződést.

A teljes rendszer elindításának határideje továbbra is július 1.

A kormányt a technikai nehézségek sem hátráltathatják
Bajosan lesz határidőre e-útdíj

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.