Megállapodást kötött a GKID a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100 százalékos tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft.-ben. A tranzakcióval a GKID a PwC Magyarország részévé válik, egyúttal hat új szakember csatlakozik a céghez, köztük a GKID három tulajdonosa, Madar Norbert, Timár Szabolcs és Cserjés-Kopándi Ildikó. A tranzakció kiterjed a Madar Róbert tulajdonában lévő és a GKID-vel szorosan együttműködő Trendsight Kutató és Tanácsadó Kft.-re is.
A tranzakcióról szóló sajtóközlemény kiemeli, hogy a GKID az elmúlt bő egy évtized alatt a magyar e-kereskedelmi piac első számú piackutató és tanácsadó cégévé vált. A cég nevéhez köthető többek között az ország legátfogóbb és legismertebb e-kereskedelmi kutatássorozata, a Digitális Kereskedelmi Körkép, valamint az e-kereskedő vállalatokat rangsoroló eTOPLISTA.
A kutatócég építette fel az e-kereskedelmi piac első hazai csomagvolumen-alapú forgalmi modelljét, ami már közel tíz éves múltra tekint vissza. A GKID-hez köthető a magyar csomaglogisztikai piac egységes adatszolgáltatáson alapuló piacmérésének elindítása, valamint a digitális média fogyasztási szokásokra nagy hatással bíró streaming platformok felhasználói mérésének elindítása.
A felvásárlással a PwC a digitális szolgáltatások egy fontos szegmensének válik kulcsszereplőjévé. Kerekes Antal, a PwC Magyarország üzleti tanácsadási területének vezetője a felvásárlás kapcsán elmondta: a GKID az e-kereskedelmi, retail és logisztikai iparág meghatározó kutatási és tanácsadó vállalata, széles iparági ügyfélkörrel, valamint egyedülálló tudásbázissal, amelytől a PwC versenyképességének további erősödését várja a hazai és régiós piacon. "Egyrészt nyitunk egy folyamatosan növekvő és gyorsan változó iparág, a retail és e-kereskedelem irányába, másrészt megerősítjük az adatvagyonnal foglalkozó, több mint 40 fős csapatunkat, és kiegészítjük azt adatszolgáltatási képességekkel is" – idézte a vezetőt a közlemény.
"A GKID kutatási és e-kereskedelmi szakértelme egyértelműen hozzájárul ahhoz, hogy a PwC széleskörű megoldásokat nyújtson a retail és e-kereskedelmi szektor szereplői számára, legyen szó piaci vagy makrogazdasági trendekről, bővülésről, de akár új üzleti modellek megismeréséről“ – tette hozzá Nagy Ádám Gusztáv, a PwC Magyarország digitális tanácsadási szolgáltatásokért felelős igazgatója.
A GKID is nyer
Madarék a PwC-hez csatlakozástól azt remélik, hogy tovább bővíthetik a digitális gazdaságon belüli szolgáltatásaik körét, valamint hogy a tanácsadó cég nemzetközi hátterére és piaci helyzetére építve szolgáltatásaikat régiós piacokra is kiterjeszthetik.
A kutatócég 2013-ban alakult GKI Digital néven. Akkor még a Gazdaságkutató Csoport (GKI Gazdaságkutató) leányvállalataként. Madarék 2021-ben önállósodtak, majd 2022-ben GKID-re módosították a korábban GKI Digital néven futó céget. Az önállósodással egy időben alapították a Trendsightot, ami a GKID fő kutatási és tanácsadási területéhez kapcsolódó videós és podcast tartalmak gyártásáért felel, illetve adatfelvételi, elemzési és trendkövetési munkákat is végez.
A kutatócég, amely egyelőre marad önálló kft., a Nemzeti Cégtár adatai szerint 2023-ban 181 millió, a Trendsight pedig 31 millió forint nettó bevételt ért el.
(Nyitóképen (balról jobbra): Nagy Ádám Gusztáv, Madar Róbert, Lőcsei Tamás, a PwC közép- és kelet-európai kiemelt projektekért, valamint a hazai üzletfejlesztésért felelős vezetője, Kerekes Antal, Cserjés-Kopándi Ildikó és Timár Szabolcs. Forrás: Pwc)
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak