A Boeing kedden közölte, hogy összesen 10,55 milliárd dollárért megválik Digital Aviation Solutions üzletágának bizonyos elemeit a Thoma Bravo magántőke-társaságnak, beleértve a Jeppesen navigációs termékeit és szoftvereit is. Az amerikai repülőgépgyártó a bejelentés szerint megtartja az üzletág olyan alapvető digitális képességeit, amelyeken keresztül a repülőgép- és flottaspecifikus adatokra építve flottakarbantartási, diagnosztikai és szervizszolgáltatásokat nyújthat kereskedelmi vagy katonai ügyfeleinek.
A Reuters beszámolója alapján Kelly Ortberg vezérigazgató a digitális portfólió (illetve egyéb, nem alapvető eszközök) eladásával a Boeing adósságállományát próbálja csökkenteni. Az ügylet középpontjában álló Jeppesen a hírügynökség szerint más magántőke-befektetők és legalább egy légiipari beszállító érdeklődését is felkeltette, így sikerült az árát 10 milliárd dollár fölé nyomni, amivel 2025-ös EBITDA eredményének nagyjából 16-szorosára értékelték a 25 évvel ezelőtt 1,5 milliárdért felvásárolt céget.
A vevők is jól járhattak vele
Az ügylet finanszírozása a Reuters forrásai szerint közvetlen hitelezők 4 milliárd dolláros hitelcsomagjával valósul meg, és az elmúlt időszak egyik legnagyobb carve-out (egy üzletág leválasztását célzó) tranzakciójaként hivatkoznak rá. A Ball Corporation még 2023-ban értékesítette légiipari üzletét a brit BAE Systemsnek 5,6 milliárd dollár értékben, de ide tartozik a British Airways februári bejelentése is, amely szerint a társaság megvásárolja a Boeing karbantartási tevékenységét a London melletti Gatwick repülőtéren.
A Reuters emlékeztet rá, hogy a Boeing az Insitu drónos bizniszét is eladja, de külön megállapodás keretei között. A Colorado államban működő, több mint 3 ezer embert foglalkoztató Jeppesent önmagában is keresett eszközként jellemzik, amelynek jó "állandó pénztermelő képessége" van más iparági szereplők és a magántőke-befektető társaságok kezében is. Elemzők szerint ráadásul kézenfekvő, hogy profitálni fog a légi közlekedési technológiai aktuális fejlesztéseiből és a repülőgépgyártás várható felfutásából is.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak