Kiadta 2019 utolsó negyedévére vonatkozó előzetes táblagépeladási felmérését az IDC. Az amerikai piackutató jelentéséből így már az is látszik, hogy nem sikerült megtörni a több éve tartó recessziós időszakot.
Kicsit mindig van lejjebb
A friss becslés alapján az előző évben 144,1 millió tabletet értékesítettek a gyártók világszerte. Ez másfél százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. A szenvedő szegmens azonban talán lassan a hullámvasút aljához ér. Ezt támasztja alá az is, hogy az utolsó negyedévben már csak elhanyagolható, 0,6 százalékos volt az éves visszaesés.
Ahogy a fentebbi számokból és grafikonból kitűnik, az év egyértelműen az Apple és az Amazon sikerét hozta. Előbbi kezdi régi dicsőségét visszanyerni, és egyre komolyabb szeletét uralja a piacnak. Mindezt ráadásul olyan termékcsaláddal, amelyik nem éppen az alacsony árszintjéről híres.
A tizedik születésnapját most ünneplő iPad-nek láthatóan jótt tett a tavalyi vérfrissítés. A 2010-es évek közepétől gyengélkedni kezdő brand 2017-18-ban sikeresen megkapaszkodott a lejtőn, és most már egyértelműen kijelenthető, hogy az Apple táblagépe ismét felfelé vette az irányt.
A másik növekedni képes gyártónál azért nem teljesen egyértelmű a kép. Az Amazon ugyan éves szinten közel 10 százalékkal több tabletet adott el, mint 2018-ban, ám az ünnepi időszak meglehetősen gyengére sikeredett. Az utolsó negyedévben a kereskedelmi óriás eladásai 29 százalékkal csökkentek az egy évvel korábbi szinthez képest. Ennek ellenére a cég szépen folytatja az emelkedést és ha csak a sima táblagépeket vesszük, már a második legnagyobb gyártó a világon (a Samsung után).
A legnagyobb öt maradék három szereplőjének mind kisebb-nagyobb visszaesést kellett elkönyvelnie. A Samsung, a Lenovo és a Huawei hármasából az utóbbi úszta meg a legjobban. A 3,5 százalékos csökkenés tulajdonképpen tiszteletre méltó eredmény, ha figyelembe vesszük, milyen komoly ellenszélben tevékenykedik a vállalat azóta, hogy az USA-ban büntetőhadjáratot indítottak ellene.
A nagyokról szól minden
A szegmensen belül egyébként folytatódott a koncentráció. Míg egy évvel ezelőtt a kisebb gyártók a teljes eladási mennyiség több mint 30 százalékát adták, ma már az öt legnagyobb viszi a forgalom nagyjából háromnegyedét. Ha ez a trend folytatódik, hamarosan nem is nagyon lesz értelme az Egyéb elnevezésű kategóriának.
Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai
Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak