Antirasszista és elnyomásellenes szemléletű, de kemény leépítést jelentett be Jeff Lawson, a Twilio vezérigazgatója. Körlevélben értesítette az alkalmazottak, hogy elküldik a dolgozók 11 százalékát. A vállalatnak jelenleg közel 7900 alkalmazottja van, így kb. 800 ember veszíti el a munkáját.
Figyelemre méltó, hogy Lawson nem a válsággal magyarázta az elbocsátásokat, hanem menedzsmenthibákra vezette vissza. Levelében arról írt, hogy a Twilio az elmúlt években túlságosan gyorsan növekedett, eközben azonban a vezetőség nem priorizálta megfelelően a célokat. A Twilio nem csak növekedni akar, hanem nyereséget is termelni. Ez pedig csak úgy valósítható meg, ha minden olyan területet és fejlesztést lefaragnak, aminek nem látják a megtérülését, egyúttal kijelölték a fókuszterületeket is, ahol hatékonyabbak lehetnek. "Vállalom a felelősséget ezekért, ahogy az elbocsátásokkal kapcsolatos nehéz döntésért is" – írta Lawson, ami valószínűleg sovány vigasz az elbocsátottaknak.
Az elbocsátások antirasszista és elnyomásellenes szemlélete azt jelenti, hogy figyelembe veszik az emberek szociális státuszát is. Lawson szerint a megszorítások elsősorban a Twilio általános és adminisztratív részlegeit érintik, de lesznek leépítések a go-to-market és a K+F területén is. Végkielégítésként a távozók alapból 12 heti fizetését kapnak, valamint a vállalatnál töltött minden év után további egyhétnyit. (Ha valaki az alapítástól a cégnél dolgozik, több mint kétévnyi fizetésével távozhat.) Minden elbocsátott megkapja a részvényjuttatásának a teljes értékét. Ez utóbbi azért nem olyan fényes ajánlat, ugyanis az elmúlt egy évben a Twilio részvényeinek értéke több mint 78 százalékkal csökkent. (Bár az elbocsátások hírére több mint 10 százalékot ugrott az árfolyam, a szárnyalás átmeneti volt.)
A vállalat segíti az elbocsátottakat a munkakeresésben is. Aki vállalja, a Twilio toborzói megosztják adatait fejvadász cégekkel és olyan befektetőkkel, melyek sok céggel vannak kapcsolatban. A cégnek kb. 70-90 millió dollárjába kerülnek majd az elbocsátások. A költségek jelentős része a vállalat idei harmadik és negyedik pénzügyi negyedévében fog realizálódni.
Sokaknak lehet figyelmeztető jel
A 2008-ban alapított, felhős kommmunikációs megoldásokat fejlesztő vállalatot, amely korábban rendre szerepelt a "bezzeg startupok" sorában 2016-tól jegyzik a tőzsdén. Mint annyi más felhős cégnek, a Twiliónak is a pandémia hozta meg a gyors növekedést. 2020-21 folyamán közel duplájára nőtt a vállalat létszáma. Ebben az időszakban ütötte nyélbe legnagyobb felvásárlásait is: 2020 őszén vette meg 3,2 milliárd dollárért az ügyféladatok kezelésére szolgáló Segment platformot, 2021-ben 850 millió dollárt adott a Zipwhip ingyenes üzenetküldő szolgáltatóért, de vett egy adatbiztonsági platformot is.
A gyors növekedést azonban a Twilio szervezete képtelen volt hatékonyságban lekövetni, és ez valóban a menedzsment hibája. Így amikor a pandémia után megkezdődött a visszarendeződés, és a legtöbb cég legfeljebb részlegesen engedélyezte a home office-t, bezuhantak a bevételek, és 2021-et már 950 millió dollár veszteséggel zárta a cég.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak