Bár próbálkozóból nincs hiány a területen, a CES-en csak az elektronikus autókat gyártó Xpeng Motors leányvállalata mert konkrét dátumot mondani a kereskedelmi bevezetésere.

A világ legnagyobb szórakoztató elektronikai eseményéről egy ideje már a repülő járművek gyártói sem hiányozhatnak. Az idei CES kiállítói között is találni jó pár reménybeli aspiránst, ám közülük sok tekintetben kiemelkedik a kínai Xpeng Aeroht. Az elektromos autókat gyártó Xpeng Motors leányvállalata ugyanis egészen konkrét és rövid útitervet vázolt fel a piacra lépésig. Igaz, a dologban van némi trükk.

Az Xpeng Aeroth mérnökei ugyanis két teljesen eltérő megközelítésen dolgoznak egyszerre. A tavaly ősszel bemutatott, futurisztikusabb megoldás egy valódi eVOTL, azaz egy helyben fel- és leszállásra képes autó... lesz valamikor, amikor elkészül. A nyitóképen is látható, tetején található rotorjait összecsukni képes modell ugyanis egyelőre csak koncepciónak tekinthető. A sorozatgyártás még a távoli jövő ködébe vész.

Gép a gépben

Ellentétben a másik változattal, amelyikre már idén elkezdik felvenni az előrendeléseket, és a tervek szerint 2025 végére már le is szállítják az első csomagokat. A szóhasználat nem véletlen, mivel a termék két teljesen különálló, ám egymást kiegészítő részből áll. Az egyik egy viszonylag hagyományos kinézetű, ám hatkerekű kisteherautóra hajaz, míg a repülésért egy a jármű hátsó részéből elővarázsolható, két személy szállítására alkalmas, hatalmas méretű, ám tulajdonképpen már bevett technológiát használó drón felel. Valahogy így:

 


A Nikkei Asia beszámolója szerint a járművet először kizárólag Kínában tervezik értékesíteni több mint 1 millió jüanért (ami nagyjából 50 millió forintot jelent). Az értékesítést ugyanakkor nem segíti, hogy a használattal kapcsolatos szabályozás még finoman szólva sem kristályosodott ki. A kínai kormányzat azonban a jelek szerint ebben is igyekszik úttörő szerepet vállalni a világban, ahogy azt tette például az 5G, majd a 6G kapcsán is a sztenderdizálást célzó folyamatoknál. Ez megmutatkozik abban is, hogy a hatóságok és a gyártók között a nyilatkozatok alapján aktív párbeszéd folyik a kérdésben.

A járműpárost megvásárlóknak a jelenlegi tervek szerint első körben csak egy kijelölt tesztterületen lehet majd használni a mini helikopterüket. Ráadásul ezt megelőzően minden bizonnyal egy speciális pilótavizsgát is le kell majd tenniük, ám ennek pontos menete még nem ismert.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.