Kikerekítette e-kereskedelmi kínálatát a Facebook: a kereskedők nem csak eladóhelyet kapnak, hanem új hirdetési lehetőségeket is.

Új pénzforrásra talált a Facebook: elindította a Shops szolgáltatását, amibe összevonta minden korábbi e-kereskedelmi kísérletét, például az Instagramban és a WhatsAppban tavaly elindított korlátozott vásárlási lehetőséget. Mark Zuckerberg mondása a Shops bejelentésnél az volt, hogy a Facebook üzleti modelljének alapja továbbra is a hirdetés, ezért a Shops is ingyenes szolgáltatás, de használói majd többet költenek hirdetésekre, és így a Facebook is több pénzt fog keresni.

A vállalat valószínűleg ilyen módon is próbálja ellensúlyozni, hogy sokan elfordulnak az oldaltól. A Shops bejelentésén is kitért a Facebook-vezér arra, hogy a vállalat szempontjából a sok felhasználónál jobb a hűséges, elkötelezett felhasználó, és ebben is segíthet az új szolgáltatás.

Ha már van profil, csak mellé kell rakni egy boltot

Egy Shops bolt elvileg könnyen kialakítható a vállalkozás facebookos profilján. Segítségével végre egyesíthető a Facebookon és az Instagramon működtetett üzlet, ráadásul olyan fizetési funkcióval, amivel az appon belül lehet vásárolni. Ha pedig a vevőnek kérdése lenne, ott van a szorosan integrált WhatsApp, Messenger vagy Instagram Direct.

A Facebook azonban nem mindent old meg saját erőből. Megállapodott a Shopify-jal és hét további e-kereskedelmi platformmal, hogy szolgáltatásaik bizonyos elemeit integrálják majd a Shopsba. Ami a továbbfejlesztést illeti, tesztfázisban van a videós termékajánló, amit közvetlenül összekapcsolnak a vásárlás lehetőségével, valamint fejlesztenek egy hűségprogramot is.

Több lap is kiszúrta, hogy a Facebook a Shopsnál kisebb hírveréssel, de előrukkolt egy másik újdonsággal: az ún. univerzális termékfelismerési modellel. Erről a vállalat Applied Computer Vision nevű részlegének vezetője azt nyilatkozta a The Verge-nek, hogy az emberek mindent meg akarnak vásárolni, ha megfelelő élményt kapnak hozzá.

Az MI-alapú gépi látási algoritmus a Marketplace-ben már működik GrokNet néven: automatikusan a keresést könnyítő metaadatokkal látja el az adott termékfotót (lásd a lenti képet). A távlati terv az, hogy például ebből egyszer egy MI-alapú divattanácsadó asszisztens szülessen, amit akár a Shopsban is lehet használni.

A lap ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen megoldásokat sok cég használt már élesben is. Az Amazonnak például van MI-alapú divattanácsadója, az Echo Look, de hasonlóan működik az Amazon-alkalmazásban a StyleSnap lehetőség is, ami a hasonló stílusú ruhákat keresi meg a webáruház kínálatában.

Ezekre a felvetésekre a Facebook azt válaszolta, hogy a GrokNet sokkal pontosabb, mint más cégek hasonló eszközei. A fejlesztéshez – az MI tanításához – ugyanis fel tudták használni a Marketplace-en található mintegy 100 millió termékfotót. A szolgáltatás használhatóságát már tesztelik a Shopsban is.

Piaci hírek

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.