Kikerekítette e-kereskedelmi kínálatát a Facebook: a kereskedők nem csak eladóhelyet kapnak, hanem új hirdetési lehetőségeket is.
Hirdetés
 

Új pénzforrásra talált a Facebook: elindította a Shops szolgáltatását, amibe összevonta minden korábbi e-kereskedelmi kísérletét, például az Instagramban és a WhatsAppban tavaly elindított korlátozott vásárlási lehetőséget. Mark Zuckerberg mondása a Shops bejelentésnél az volt, hogy a Facebook üzleti modelljének alapja továbbra is a hirdetés, ezért a Shops is ingyenes szolgáltatás, de használói majd többet költenek hirdetésekre, és így a Facebook is több pénzt fog keresni.

A vállalat valószínűleg ilyen módon is próbálja ellensúlyozni, hogy sokan elfordulnak az oldaltól. A Shops bejelentésén is kitért a Facebook-vezér arra, hogy a vállalat szempontjából a sok felhasználónál jobb a hűséges, elkötelezett felhasználó, és ebben is segíthet az új szolgáltatás.

Ha már van profil, csak mellé kell rakni egy boltot

Egy Shops bolt elvileg könnyen kialakítható a vállalkozás facebookos profilján. Segítségével végre egyesíthető a Facebookon és az Instagramon működtetett üzlet, ráadásul olyan fizetési funkcióval, amivel az appon belül lehet vásárolni. Ha pedig a vevőnek kérdése lenne, ott van a szorosan integrált WhatsApp, Messenger vagy Instagram Direct.

A Facebook azonban nem mindent old meg saját erőből. Megállapodott a Shopify-jal és hét további e-kereskedelmi platformmal, hogy szolgáltatásaik bizonyos elemeit integrálják majd a Shopsba. Ami a továbbfejlesztést illeti, tesztfázisban van a videós termékajánló, amit közvetlenül összekapcsolnak a vásárlás lehetőségével, valamint fejlesztenek egy hűségprogramot is.

Több lap is kiszúrta, hogy a Facebook a Shopsnál kisebb hírveréssel, de előrukkolt egy másik újdonsággal: az ún. univerzális termékfelismerési modellel. Erről a vállalat Applied Computer Vision nevű részlegének vezetője azt nyilatkozta a The Verge-nek, hogy az emberek mindent meg akarnak vásárolni, ha megfelelő élményt kapnak hozzá.

Az MI-alapú gépi látási algoritmus a Marketplace-ben már működik GrokNet néven: automatikusan a keresést könnyítő metaadatokkal látja el az adott termékfotót (lásd a lenti képet). A távlati terv az, hogy például ebből egyszer egy MI-alapú divattanácsadó asszisztens szülessen, amit akár a Shopsban is lehet használni.
 

Így lehet elképzelni, mint csinál a képfelismerő algoritmus


A lap ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen megoldásokat sok cég használt már élesben is. Az Amazonnak például van MI-alapú divattanácsadója, az Echo Look, de hasonlóan működik az Amazon-alkalmazásban a StyleSnap lehetőség is, ami a hasonló stílusú ruhákat keresi meg a webáruház kínálatában.

Ezekre a felvetésekre a Facebook azt válaszolta, hogy a GrokNet sokkal pontosabb, mint más cégek hasonló eszközei. A fejlesztéshez – az MI tanításához – ugyanis fel tudták használni a Marketplace-en található mintegy 100 millió termékfotót. A szolgáltatás használhatóságát már tesztelik a Shopsban is.

Piaci hírek

Egy szelfiről is megmondja az MI, hogy milyen a személyiségünk

Orosz egyetemi kutatók saját közlésük szerint jó erdményeket értek el egy olyan mesterségesintelligencia-rendszer fejlesztésében, amely fotók alapján értékeli az alanyok személyiségjegyeit.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.