Kikerekítette e-kereskedelmi kínálatát a Facebook: a kereskedők nem csak eladóhelyet kapnak, hanem új hirdetési lehetőségeket is.

Új pénzforrásra talált a Facebook: elindította a Shops szolgáltatását, amibe összevonta minden korábbi e-kereskedelmi kísérletét, például az Instagramban és a WhatsAppban tavaly elindított korlátozott vásárlási lehetőséget. Mark Zuckerberg mondása a Shops bejelentésnél az volt, hogy a Facebook üzleti modelljének alapja továbbra is a hirdetés, ezért a Shops is ingyenes szolgáltatás, de használói majd többet költenek hirdetésekre, és így a Facebook is több pénzt fog keresni.

A vállalat valószínűleg ilyen módon is próbálja ellensúlyozni, hogy sokan elfordulnak az oldaltól. A Shops bejelentésén is kitért a Facebook-vezér arra, hogy a vállalat szempontjából a sok felhasználónál jobb a hűséges, elkötelezett felhasználó, és ebben is segíthet az új szolgáltatás.

Ha már van profil, csak mellé kell rakni egy boltot

Egy Shops bolt elvileg könnyen kialakítható a vállalkozás facebookos profilján. Segítségével végre egyesíthető a Facebookon és az Instagramon működtetett üzlet, ráadásul olyan fizetési funkcióval, amivel az appon belül lehet vásárolni. Ha pedig a vevőnek kérdése lenne, ott van a szorosan integrált WhatsApp, Messenger vagy Instagram Direct.

A Facebook azonban nem mindent old meg saját erőből. Megállapodott a Shopify-jal és hét további e-kereskedelmi platformmal, hogy szolgáltatásaik bizonyos elemeit integrálják majd a Shopsba. Ami a továbbfejlesztést illeti, tesztfázisban van a videós termékajánló, amit közvetlenül összekapcsolnak a vásárlás lehetőségével, valamint fejlesztenek egy hűségprogramot is.

Több lap is kiszúrta, hogy a Facebook a Shopsnál kisebb hírveréssel, de előrukkolt egy másik újdonsággal: az ún. univerzális termékfelismerési modellel. Erről a vállalat Applied Computer Vision nevű részlegének vezetője azt nyilatkozta a The Verge-nek, hogy az emberek mindent meg akarnak vásárolni, ha megfelelő élményt kapnak hozzá.

Az MI-alapú gépi látási algoritmus a Marketplace-ben már működik GrokNet néven: automatikusan a keresést könnyítő metaadatokkal látja el az adott termékfotót (lásd a lenti képet). A távlati terv az, hogy például ebből egyszer egy MI-alapú divattanácsadó asszisztens szülessen, amit akár a Shopsban is lehet használni.

A lap ugyanakkor felhívja a figyelmet arra, hogy ilyen megoldásokat sok cég használt már élesben is. Az Amazonnak például van MI-alapú divattanácsadója, az Echo Look, de hasonlóan működik az Amazon-alkalmazásban a StyleSnap lehetőség is, ami a hasonló stílusú ruhákat keresi meg a webáruház kínálatában.

Ezekre a felvetésekre a Facebook azt válaszolta, hogy a GrokNet sokkal pontosabb, mint más cégek hasonló eszközei. A fejlesztéshez – az MI tanításához – ugyanis fel tudták használni a Marketplace-en található mintegy 100 millió termékfotót. A szolgáltatás használhatóságát már tesztelik a Shopsban is.

Piaci hírek

Működőképes-e a magyar MI-stratégia?

Az IVSZ is véleményezte a Nagy Márton és Palkovics László jegyezte stratégiát.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.