Miközben a cég a felhasználói tábor emelkedéséről számol be, egy friss kutatás szerint két év alatt 15 millió amerikai hagyta ott Mark Zuckerberg zászlóshajóját.

Érdekes, és a hivatalos adatoknak látszólag homlokegyenest ellentmondó megállapításokra jutott az Edison Research most publikált éves jelentése. A közösségi médiára és általában a tartalomfogyasztásra koncentráló The Infinity Report 2019 számai erős negatív trendet rajzolnak ki a fiatalok Facebook-használatával kapcsolatban.

Másfél magyarországnyi elvándorló

Az USA piaca több szempontból is kulcsfontosságú régió a közösségi óriás számára, és nem csupán azért, mert hazai pályáról van szó. Az ország mérete és a lakosság jövedelmi helyzete együttesen azt eredményezi, hogy a cég arányaiban magasan innen tudja a legtöbb bevételt szerezni. A reklámozók számára pedig jellemzően a fiatalabb korosztály a legvonzóbb célpont, így különösen nem mindegy, mit csinálnak az ide sorolt emberek.

Ennek fényében meglehetősen kellemetlen lehet azt konstatálni, hogy az amerikai fiatalokat egyre kevésbé érdekli a pár évvel ezelőtt még trendinek számító Facebook. Az alábbi grafikonok jól szemléltetik, mennyire visszaesett a 12-34 éves korosztály körében a legnagyobb közösségi hálózat tényleges használata. Az Edison Research számításai alapján két év alatt összesen 15 millió fővel zsugorodott a facebookozók köre az USA-ban. (Még úgy is, hogy a legidősebbek pedig pont hogy most lendülnek bele a témába.)


Az előbb említett tényleges használat kifejezés egyébként fontos kitétel, mert a cég negyedéves jelentéseiben továbbra is (lassú) növekedést mutatnak ki a felhasználói táborban. Ennek nem csupán az lehet a magyarázata, hogy a Facebook nem közöl országra, pláne nem korcsoportra lebontott mutatókat, hanem az is, hogy az aktív felhasználó fogalma mást jelent ott, és mást a kutatásban.

Az Edison Research vezetőjével készített Marketplace-interjúból kiderült, hogy az Infinity Report keretében azt az egyszerű kérdést tették fel, hogy a megkérdezett használja-e a közösségi oldalt. Ehhez képest a Facebooknál az aktív tábor tagja lehet bárki, aki akár csak véletlenül rákattintott mostanában a telefonján lévő alkalmazásra, vagy esetleg más formában adott magáról "életjelet" a Facebook csápszerűen kiterjedő ökoszisztémájában.

Van mááásik!

A Facebook fiatalok körében egyre erodálódó varázsa már hosszú évek óta folyamatosan napirenden van, ám ez az egyik első olyan átfogó tanulmány, amelyik konkrét adatokkal tudja mindezt alátámasztani. Ennek ellenére az alapító Mark Zuckerbergnek annyira nem fáj a dolog, mivel a jelentésből az is kiolvasható, hogy ezeknek a fiataloknak egy jó része az Instagramra tette át székhelyét. A képmegosztásra épülő másik közösségi hálózatot viszont már rég felvásárolta a Facebook, így tulajdonképpen egyik zsebükből a másikba vándorolnak az értékes felhasználók.


A második ábra a legalább 12 éves amerikaiak legintenzívebben használt közösségi csatornáit mutatja, illetve azt, hogy ezek az arányok miként alakultak az elmúlt öt év során. Hiába esett a Facebook említése 65-ről 52 százalékra, az Instagram népeszerűségének ezzel párhuzamos emelkedése ezt javarészt pótolta.

Közösség & HR

Egészségügyi tanácsadónak áll a Google MI-alapú keresője

Az utóbbi időben biztosan rengeteget fejlődött a technológia, amelyik nemrégiben még azt tanácsolta a netezőknek, hogy ragasztóval erősítsék a pizzájukra a csúszkáló feltéteket.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.