Miközben a cég a felhasználói tábor emelkedéséről számol be, egy friss kutatás szerint két év alatt 15 millió amerikai hagyta ott Mark Zuckerberg zászlóshajóját.
Hirdetés
 

Érdekes, és a hivatalos adatoknak látszólag homlokegyenest ellentmondó megállapításokra jutott az Edison Research most publikált éves jelentése. A közösségi médiára és általában a tartalomfogyasztásra koncentráló The Infinity Report 2019 számai erős negatív trendet rajzolnak ki a fiatalok Facebook-használatával kapcsolatban.

Másfél magyarországnyi elvándorló

Az USA piaca több szempontból is kulcsfontosságú régió a közösségi óriás számára, és nem csupán azért, mert hazai pályáról van szó. Az ország mérete és a lakosság jövedelmi helyzete együttesen azt eredményezi, hogy a cég arányaiban magasan innen tudja a legtöbb bevételt szerezni. A reklámozók számára pedig jellemzően a fiatalabb korosztály a legvonzóbb célpont, így különösen nem mindegy, mit csinálnak az ide sorolt emberek.

Ennek fényében meglehetősen kellemetlen lehet azt konstatálni, hogy az amerikai fiatalokat egyre kevésbé érdekli a pár évvel ezelőtt még trendinek számító Facebook. Az alábbi grafikonok jól szemléltetik, mennyire visszaesett a 12-34 éves korosztály körében a legnagyobb közösségi hálózat tényleges használata. Az Edison Research számításai alapján két év alatt összesen 15 millió fővel zsugorodott a facebookozók köre az USA-ban. (Még úgy is, hogy a legidősebbek pedig pont hogy most lendülnek bele a témába.)


Az előbb említett tényleges használat kifejezés egyébként fontos kitétel, mert a cég negyedéves jelentéseiben továbbra is (lassú) növekedést mutatnak ki a felhasználói táborban. Ennek nem csupán az lehet a magyarázata, hogy a Facebook nem közöl országra, pláne nem korcsoportra lebontott mutatókat, hanem az is, hogy az aktív felhasználó fogalma mást jelent ott, és mást a kutatásban.

Az Edison Research vezetőjével készített Marketplace-interjúból kiderült, hogy az Infinity Report keretében azt az egyszerű kérdést tették fel, hogy a megkérdezett használja-e a közösségi oldalt. Ehhez képest a Facebooknál az aktív tábor tagja lehet bárki, aki akár csak véletlenül rákattintott mostanában a telefonján lévő alkalmazásra, vagy esetleg más formában adott magáról "életjelet" a Facebook csápszerűen kiterjedő ökoszisztémájában.

Van mááásik!

A Facebook fiatalok körében egyre erodálódó varázsa már hosszú évek óta folyamatosan napirenden van, ám ez az egyik első olyan átfogó tanulmány, amelyik konkrét adatokkal tudja mindezt alátámasztani. Ennek ellenére az alapító Mark Zuckerbergnek annyira nem fáj a dolog, mivel a jelentésből az is kiolvasható, hogy ezeknek a fiataloknak egy jó része az Instagramra tette át székhelyét. A képmegosztásra épülő másik közösségi hálózatot viszont már rég felvásárolta a Facebook, így tulajdonképpen egyik zsebükből a másikba vándorolnak az értékes felhasználók.


A második ábra a legalább 12 éves amerikaiak legintenzívebben használt közösségi csatornáit mutatja, illetve azt, hogy ezek az arányok miként alakultak az elmúlt öt év során. Hiába esett a Facebook említése 65-ről 52 százalékra, az Instagram népeszerűségének ezzel párhuzamos emelkedése ezt javarészt pótolta.

Közösség & HR

Mit tud a világ egyik legdrágább mobil appja?

150 dolláros fitneszalkalmazással lépett piacra egy amerikai startup. Apple Watchot is ad ingyen az app mellé.
 
Ha nem sikerül megválaszolni azokat a biztonsági kihívásokat, amelyek az informatikai fejlesztések még mélyebb integrációjával járnak, nem teljesedhet ki a gyártóipar negyedik forradalmát elhozó trend. Lehetőségek és buktatók.
A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.