A svéd zeneszolgáltató combos akcióval igyekszik aláásni a mérhetetlenül sok erőforrással rendelkező riválisok nyomulását.

Állandó és az egész világra kiterjedő promóciós ajánlattal rukkolt elő a Spotify. A cég prémium szolgáltatását így már 90 napig lehet teljesen ingyenesen kipróbálni. A vonzó promóció bedobása mögött természetesen a heves konkurenciaharc áll.

Emelem a háromszorosára!

A svéd vállalat, hasonlóan más előfizetéses szolgáltatásokhoz, eddig 30 napos próba periódust biztosított azoknak, akiknek kevés volt az ingyenes változat. A Premium csomag "kegyelmi időszaka" viszont mától globálisan a háromszorosára, azaz 90 napra hízik. Az ajánlatnak ráadásul lejárati ideje sincs, úgyhogy - elvileg - a jövőben bármikor lehet élni a lehetőséggel azoknak, akik még eddig nem próbálták ki a sok extra funkcióval turbózott zenei streaminget.

Az itthon havonta 5 euróért igénybe vehető előfizetéssel többek között a felhasználó megszabadul a reklámoktól, de egyszerűsödik a saját ízlés szerinti válogatások kialakítása is, arról nem is beszélve, hogy a telefonra töltött számokkal az internetszegény helyeken sem maradunk muzsika nélkül. Az ajánlatot egyébként az ígéretek szerint az elkövetkező hónapokban kiterjesztik nem csak az egyedi csomagokra, de a több felhasználót egyesítő Duo és Family változatokra is.

Háborús állapotok

A tavaly tőzsdére lépett Spotify azon kevés európai startupok egyike, amelyik képes volt önállóan globálisan is meghatározó szereplővé válni egy internetes szegmensben. Mi több, az online zenehallgatás területén a svédek nem csupán jelentős szolgáltatóként, hanem egyenesen erős piacvezetőként vannak jelen. A dolog jelentőségét még inkább növeli, hogy a cégnek olyan riválisokkal kell birokra kelni, mint amilyen az Apple, vagy éppen a mostanság ezen a területen is egyre aktívabbá váló Amazon.

A Spotify a most belengetett csábító akciók mellett jogi eszközökkel is igyekszik csökkenteni a versenytársi nyomást. Például a második legnagyobb piaci szereplőként számon tartott Apple-t az EU-nál mószerolta be idén tavasszal. A svédek beadványa nyomán el is indult egy hivatalos vizsgálat, amely többek között arra keres választ, hogy versenyjogi szempontból megfelel-e az elvárásoknak az, ahogy a külső partnereket kezeli az amerikai óriás.

A legutóbbi negyedéves adatok szerint a Spotify három hónap alatt 8 millió fővel tudta növelni előfizetői táborát, ami így már megközelíti a 110 milliót. A nem fizető ügyfelek nagyjából kétszer ennyien vannak, azaz közel a negyedmilliárdos mérföldkő. A stabil profitabilitás viszont még mindig várat magára, bár a termelt veszteség legalább csökkenő trendet mutat.

Konzumer tech

Bezúzza okostelefonos VR-szemüvegét a Google

A mobilról működtethető Daydream nem igazán érdekelte a felhasználókat, a társaság innentől a kiterjesztett valóságra és az AR alapú szolgáltatásokra koncentrál.
 
Hirdetés

A gyártóipar digitális ébredése

Hogyan teremtenek új generációs ügyfélélményt a digitális platformok?

Elméletben korlátlanok a lehetőségek a virtuális és a kiterjesztett valóság előtt, de a gyakorlatban még mindig nem találta meg a helyét a két technika. A közeljövő azonban formabontó szolgáltatásokat ígér.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2019 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.