A japán vállalat kizárólag üzleti ügyfeleknek kínálja a vezető nélküli légi járműveket.

Még az elmúlt hónap híre volt, hogy a Sony vegyesvállalatot alapítva drónokkal kezd el foglalkozni. Az Aerosense névre hallgató társaságban a japán cég 51 százalékos tulajdonrésszel szerepel, míg a drónokhoz köthető technológiát biztosító ZMP birtokolja a üzlet 49 százalékát.

A vállalkozás célja olyan vezető nélküli légi járművel fejlesztése, és forgalmazása, amelyek az üzleti ügyfelek igényeit szolgálják majd ki. A Sony szóhasználata szerint "mérésre, megfigyelésre, kutatásra, adatgyűjtésre" szánják a drónokat, azaz nem hobbi célú eszközökről van szó, amihez a szükséges érzékelőket, kamerákat, telekommunikációs komponenseket mind a japánok biztosítják.

Eddig csak fotókat bocsátott közzé a Sony, most azonban már videón is megfigyelhető a drón mozgása. Kialakítás szempontjából félúton van a bárki által megvásárolható és a felderítése, katonai célokra használatos járművek között, típusát tekintve pedig a VTOL (vertical takeoff and landing), azaz a függőleges le- és felszállásra alkalmas típusok közé tartozik.

A drónok párhuzamosan válnak egyre népszerűbbé az átlagfelhasználók és a vállalatok körében. Elsőként az Amazon jelentkezett a házhozszállításra tervezett járműveivel, de azóta a Facebook, a Google, illetve a GoPro is jelezte, hogy különböző célokkal, de aktívan részt szeretne venni a drónok fejlesztésében, fejlődésében. Ezzel együtt egyre több vita és egyeztetés zajlik a téma biztonsági vonatkozásairól is, aminek rendezésére még biztosan hosszú időre lesz szükség.

Piaci hírek

Szabadon kipróbálható a Google legfejlettebb videógeneráló modellje

A YouTube videók millióin pallérozott Veo 3 képességeit a Google Cloud részeként mostantól bárki letesztelheti.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.