A GoPro a testre, kerékpárra, és tulajdonképpen bárhova rögzíthető akciókamerák szakértője egy új területet nézett ki magának. A Wall Street Journalnál úgy tudják, hogy az idén nyáron tőzsdére vonuló cég jövő év végére saját gyártmányú és kamerákkal felszerelt drónokkal próbálkozna.
Olcsó és saját drónok
Az átlagfelhasználók részére készült drónok, azaz távirányítású repülő eszközök piaca nem új a GoPro számára, mivel számtalan olyan mini helikopter van ma is forgalomban, amelyeket kifejezetten a cég kameráinak hordozására terveztek. A WSJ forrásai azt állítják, hogy a GoPro jövő év végére elkészül a több rotort használó, nagy felbontású kamerákkal ellátott, saját gyártású drónjaival, amelyeket 500 és 1000 dollár között áron dobna piacra.
A GoPro vezetősége valószínűleg már az akciókamerák piacának kimerülésére készül, hiszen a cég sikerét látva egyre többen lépnek be erre a területre. Noha a GoPro státusza még mindig előkelőbb a többiekéhez képest, illetve a vállalat a kamerákkal készített tartalmak előállításában is lát lehetőséget, mégis jelentős összeget fordítanak kutatásra és fejlesztésre, aminek egyik jele lehet a drónos termékvonal.
A döntést az is elősegíthette, hogy a drónok gyártására szakosodott kínai SZ DJI Technology az utóbbi időben már nem a GoPro, hanem a saját fejlesztésű kameráit kezdte alkalmazni. Ez, illetve még az adhatta meg a lökést a váltásnak, hogy a drónok hobbi célú felhasználása, valamint az így történő fotózás és videózás egyre népszerűbb a felhasználók körében.
Jól megy, de mehetne jobban is
Az új utak keresése létfontosságú, mivel 2014 első negyedévében az eredmények 7 százalékkal visszaestek az előző év hasonló időszakához képest, amivel párhuzamosan a profit is csökkent. Úgy tűnik, hogy az ezt követő időszakban, összességében a 2014-es év első kilenc hónapját tekintve már egy kicsit helyreállt a rend: a cég 2,8 millió kamerát értékesített, ami 15 százalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest.
A részvénykibocsátás még éppen jó ütemben érkezett a GoPro-nak, mivel szintén 2015 első 9 hónapját vizsgálva a cég 763 millió dolláros bevételt termelt, amivel jócskán sikerült meghaladni a tavalyi 624 milliót. A tőzsde is bejött a vállalatnak: a júniusi IPO óta 138 százalékot emelkedett a papírok ára.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak