A szolgáltató 350 dollárt is hajlandó fizeti, amennyiben az előfizetők otthagyják a konkurenciát.

John Legere (kép fent) korunk egyik legellentmondásosabb, de szerencsére ezzel együtt a legszórakoztatóbb cégvezetője. Valószínűleg egyetlen CEO sincs mostanában pozícióban, akinek a szájából ugyanazon bejelentés során olyan gyakran elhangozzanak a „shit”, „crap” vagy „bullshit” szavak, mint az Legere CES-en előadott produkciójában történt. A szókimondás és a megbotránkoztatás mögött azért láthatóan egy jól kidolgozott és több lépcsőből álló üzletpolitika húzódik, ami most érkezett el a negyedik fejezetéhez.

Gyertek, gyertek, mindent állunk!

Az amerikai T-Mobile Un-carrier névre keresztelt megújulásának Las Vegasban bejelentett legfrissebb epizódja a szolgáltatóktól való idő előtti szabadulást segíti elő. Legere szerint ugyanis nonszensz, hogy két éves röghöz kötést alkalmaznak a cégek, így annak lejárta előtt csak akkor mondhatjuk fel a szerződést, ha kifizetjük a hátralévő időszakra szóló kedvezményes előfizetési díjat. Az Un-carrier 4.0 lényege, hogy a T-Mobile előfizetésenként legfeljebb 350 dollárt fizet azoknak az ügyfeleknek, akik a szerződésük lejárta előtt aláírnak a T-Mobile-nál.

 

A The Verge videóban foglalta össze Legere legjobb pillanatait

Ezt már-már túlságosan is szépen hangzik, így következzenek a feltételek, amelyekből azért számos akad. A T-Mobile csak akkor állja a fent említett költségeket, ha az újdonsült előfizető az éppen használt készülékeit leadja a T-Mobile-nál (ezért maximum 300 dollárt számít be a cég), ezzel a lendülettel választ az operátor mobilkínálatából, előfizet valamelyik csomagra, és a használatban lévő számát áthordozza a T-hez. A 350 dolláros térítés természetesen kevesebb is lehet: amennyiben ennél kevesebbel megússza az AT&T-től, Sprinttől vagy Verizontól menekülő előfizető, akkor annyit térít meg a szolgáltató.

Kemény a harc, de eredményes

Az ötlet forradalminak tűnik, az USA piacán mégsem ez az első ilyen jellegű lépés, hiszen pár nappal ezelőtt éppen az egyik versenytárs, az AT&T jelentett be hasonló akciót. Ennek külön pikantériája, hogy a 250 dolláros mobilokra, illetve 250 USD-s, felmondott előfizetésekre szóló ajánlat kifejezetten a T-Mobile ügyfelekre vonatkozik, amiből kiderülhet, hogy milyen ádáz harc folyik a két operátor között. Még jobban megmagyarázza a két cég között feszült viszonyt az a közjáték, amikor T-Mobile logós pólót viselő Legere belógott a konkurens AT&T Las Vegas-i partijára, ahol újságírókkal fotózkodott, jól érezte magát, majd a biztonsági őröknek kellett eltávolítaniuk.

Ettől függetlenül John Legere komoly sikerekről számolt be a CES-en tartott beszédében, melyből kiderült, hogy a 2014-es év negyedik negyedéve hozta el a cégnek a legjobb üzleti eredményt az elmúlt 8 évben. A korábbi Uncarrier akcióknak (roaming díjak, hűségidő) köszönhetően csak Q4 során 1,6 millió új előfizetőt szerzett a vállalat, a 2013-as év egészét nézve pedig John Legere 4,4 millió új ügyfélről számolt be.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.