John Legere (kép fent) korunk egyik legellentmondásosabb, de szerencsére ezzel együtt a legszórakoztatóbb cégvezetője. Valószínűleg egyetlen CEO sincs mostanában pozícióban, akinek a szájából ugyanazon bejelentés során olyan gyakran elhangozzanak a „shit”, „crap” vagy „bullshit” szavak, mint az Legere CES-en előadott produkciójában történt. A szókimondás és a megbotránkoztatás mögött azért láthatóan egy jól kidolgozott és több lépcsőből álló üzletpolitika húzódik, ami most érkezett el a negyedik fejezetéhez.
Gyertek, gyertek, mindent állunk!
Az amerikai T-Mobile Un-carrier névre keresztelt megújulásának Las Vegasban bejelentett legfrissebb epizódja a szolgáltatóktól való idő előtti szabadulást segíti elő. Legere szerint ugyanis nonszensz, hogy két éves röghöz kötést alkalmaznak a cégek, így annak lejárta előtt csak akkor mondhatjuk fel a szerződést, ha kifizetjük a hátralévő időszakra szóló kedvezményes előfizetési díjat. Az Un-carrier 4.0 lényege, hogy a T-Mobile előfizetésenként legfeljebb 350 dollárt fizet azoknak az ügyfeleknek, akik a szerződésük lejárta előtt aláírnak a T-Mobile-nál.
A The Verge videóban foglalta össze Legere legjobb pillanatait
Ezt már-már túlságosan is szépen hangzik, így következzenek a feltételek, amelyekből azért számos akad. A T-Mobile csak akkor állja a fent említett költségeket, ha az újdonsült előfizető az éppen használt készülékeit leadja a T-Mobile-nál (ezért maximum 300 dollárt számít be a cég), ezzel a lendülettel választ az operátor mobilkínálatából, előfizet valamelyik csomagra, és a használatban lévő számát áthordozza a T-hez. A 350 dolláros térítés természetesen kevesebb is lehet: amennyiben ennél kevesebbel megússza az AT&T-től, Sprinttől vagy Verizontól menekülő előfizető, akkor annyit térít meg a szolgáltató.
Kemény a harc, de eredményes
Az ötlet forradalminak tűnik, az USA piacán mégsem ez az első ilyen jellegű lépés, hiszen pár nappal ezelőtt éppen az egyik versenytárs, az AT&T jelentett be hasonló akciót. Ennek külön pikantériája, hogy a 250 dolláros mobilokra, illetve 250 USD-s, felmondott előfizetésekre szóló ajánlat kifejezetten a T-Mobile ügyfelekre vonatkozik, amiből kiderülhet, hogy milyen ádáz harc folyik a két operátor között. Még jobban megmagyarázza a két cég között feszült viszonyt az a közjáték, amikor T-Mobile logós pólót viselő Legere belógott a konkurens AT&T Las Vegas-i partijára, ahol újságírókkal fotózkodott, jól érezte magát, majd a biztonsági őröknek kellett eltávolítaniuk.
Ettől függetlenül John Legere komoly sikerekről számolt be a CES-en tartott beszédében, melyből kiderült, hogy a 2014-es év negyedik negyedéve hozta el a cégnek a legjobb üzleti eredményt az elmúlt 8 évben. A korábbi Uncarrier akcióknak (roaming díjak, hűségidő) köszönhetően csak Q4 során 1,6 millió új előfizetőt szerzett a vállalat, a 2013-as év egészét nézve pedig John Legere 4,4 millió új ügyfélről számolt be.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak