A Mastercard kedden jelentette be, hogy kártyakibocsátó partnereivel együttműködve Magyarországon is elérhetővé teszi a Google Pay szolgáltatást az arra alkalmas Android-eszközzel rendelkező felhasználók számára. A Google Pay-t ennek megfelelően a Revolut, a Curve és a Monese hazai ügyfelei vehetik igénybe, hasonlóan a három szolgáltató és más kártyakibocsátók osztrák, holland, bolgár, észt, lett, litván, görög és portugál felhasználóihoz, akik előtt ugyanebben a körben nyílik meg a netes vásárlás vagy az érintésmentes fizetés lehetősége a Google Pay-en keresztül.
A hozzáféréshez a kártyakibocsátó mobilbanki alkalmazásában kell kiválasztani a használni kívánt Mastercard kártyát, a kijelölése után pedig ki kell választani a "Hozzáadás a Google Payhez" opciót, hogy lehetővé váljon a telefonnal való fizetés vagy az érintésmentes tranzakciók fogadása. Ehhez a továbbiakban sem a Google Pay-t, sem a mobilbanki alkalmazást nem kell újra megnyitni, sőt internetkapcsolatra sincs hozzá szükség. Lényeges szempont, hogy a telefon feloldása kiváltja a POS terminálok használatát is, függetlenül a 15 ezer forintos összeghatártól.
A közlemny kiemeli, hogy a kényelem mellett a Mastercard tokenizációs technológiával a kártyák és a Google Pay összekapcsolása további biztonságot is jelent. Ez a megoldás azzal védi a kártyabirtokos adatait, hogy a fizikai kártyaszámot egy tokennel, vagyis egyedi, alternatív kártyaszámmal cseréli fel. A minden fizetésnél dinamikusan változó komponensnek köszönhetően a digitális fizetésekkel való visszaélések kockázata is csökken, miközben nem kell feladni a fizikai kártyás fizetések már megszokott előnyeit sem.
Újabb apró lépés az átláthatóság felé
A Google hivatalos termékblogján ugyancsak most jelent meg egy bejegyzés, ami új beállításokat harangoz be a Gmail, a Meet és a Chat szolgáltatások adatainak kezelésében, egész pontosan az "okos funkciók" és a szolgáltatások személyre szabásának ellenőrzésében. Bár itt sok olyan opcióról is szó van, amit eddig is ki-be lehetett kapcsolgatni, a Google most összegyűjtené ezeket egy felhasználóbarát eszköz alá, hogy világosabb választásokat kínáljon az olyan adatfeldolgozást illetően, ami az egyes szolgáltatások működése is alapul.
A vállalat most újra azt hangsúlyozza, hogy a személyes adatok kontrollja a felhasználó kezében marad, és az okos funkciók is automatizált algoritmusok, nem pedig manuális feldolgozás eredményeként jelennek meg. A bejegyzés értelmében az új beállítások célja, hogy megkönnyítsék a folyamatok megértését és kezelését, ami egyrészt a Google saját ügyfélélmény-kutatásaira, másrészt a szabályozókkal való egyeztetésekre alapozva kínálna érdemi választásokat a felhasználóknak. Fontos, hogy a Google hirdetéseit nem a Gmail-es személyes tartalmak alapján adagolják, és ez a korlát független lesz a felhasználók adatkezelési beállításaitól.
A Google azt is világossá teszi, hogy nem lesz kötelező használni az okos funkciókat és a testreszabási lehetőségeket, vagyis ezek nélkül is bárki használhatja majd a Gmail levelezőt vagy a cég más termékeit, később azonban bármikor be lehet kapcsolni őket a Gmail személyes beállításai között. A Google szerint a legfontosabb, hogy a felhasználók szempontjából minden folyamat egyszerű maradjon, és azért vegyék igénybe az okos funkciókat, mert tényleg hasznosnak tartják azokat, ne pedig egyszerűen csak azért, mert ott vannak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak