...és innentől Magyarországról is elérhető Mastercard három kártyakibocsátó partnerén keresztül. A Google eközben átláthatóbbá tenné a szolgáltatásaiban használt okos funkciók felhasználói beállításáait is.

A Mastercard kedden jelentette be, hogy kártyakibocsátó partnereivel együttműködve Magyarországon is elérhetővé teszi a Google Pay szolgáltatást az arra alkalmas Android-eszközzel rendelkező felhasználók számára. A Google Pay-t ennek megfelelően a Revolut, a Curve és a Monese hazai ügyfelei vehetik igénybe, hasonlóan a három szolgáltató és más kártyakibocsátók osztrák, holland, bolgár, észt, lett, litván, görög és portugál felhasználóihoz, akik előtt ugyanebben a körben nyílik meg a netes vásárlás vagy az érintésmentes fizetés lehetősége a Google Pay-en keresztül.

A hozzáféréshez a kártyakibocsátó mobilbanki alkalmazásában kell kiválasztani a használni kívánt Mastercard kártyát, a kijelölése után pedig ki kell választani a "Hozzáadás a Google Payhez" opciót, hogy lehetővé váljon a telefonnal való fizetés vagy az érintésmentes tranzakciók fogadása. Ehhez a továbbiakban sem a Google Pay-t, sem a mobilbanki alkalmazást nem kell újra megnyitni, sőt internetkapcsolatra sincs hozzá szükség. Lényeges szempont, hogy a telefon feloldása kiváltja a POS terminálok használatát is, függetlenül a 15 ezer forintos összeghatártól.

A közlemny kiemeli, hogy a kényelem mellett a Mastercard tokenizációs technológiával a kártyák és a Google Pay összekapcsolása további biztonságot is jelent. Ez a megoldás azzal védi a kártyabirtokos adatait, hogy a fizikai kártyaszámot egy tokennel, vagyis egyedi, alternatív kártyaszámmal cseréli fel. A minden fizetésnél dinamikusan változó komponensnek köszönhetően a digitális fizetésekkel való visszaélések kockázata is csökken, miközben nem kell feladni a fizikai kártyás fizetések már megszokott előnyeit sem.

Újabb apró lépés az átláthatóság felé

A Google hivatalos termékblogján ugyancsak most jelent meg egy bejegyzés, ami új beállításokat harangoz be a Gmail, a Meet és a Chat szolgáltatások adatainak kezelésében, egész pontosan az "okos funkciók" és a szolgáltatások személyre szabásának ellenőrzésében. Bár itt sok olyan opcióról is szó van, amit eddig is ki-be lehetett kapcsolgatni, a Google most összegyűjtené ezeket egy felhasználóbarát eszköz alá, hogy világosabb választásokat kínáljon az olyan adatfeldolgozást illetően, ami az egyes szolgáltatások működése is alapul.

A vállalat most újra azt hangsúlyozza, hogy a személyes adatok kontrollja a felhasználó kezében marad, és az okos funkciók is automatizált algoritmusok, nem pedig manuális feldolgozás eredményeként jelennek meg. A bejegyzés értelmében az új beállítások célja, hogy megkönnyítsék a folyamatok megértését és kezelését, ami egyrészt a Google saját ügyfélélmény-kutatásaira, másrészt a szabályozókkal való egyeztetésekre alapozva kínálna érdemi választásokat a felhasználóknak. Fontos, hogy a Google hirdetéseit nem a Gmail-es személyes tartalmak alapján adagolják, és ez a korlát független lesz a felhasználók adatkezelési beállításaitól.

A Google azt is világossá teszi, hogy nem lesz kötelező használni az okos funkciókat és a testreszabási lehetőségeket, vagyis ezek nélkül is bárki használhatja majd a Gmail levelezőt vagy a cég más termékeit, később azonban bármikor be lehet kapcsolni őket a Gmail személyes beállításai között. A Google szerint a legfontosabb, hogy a felhasználók szempontjából minden folyamat egyszerű maradjon, és azért vegyék igénybe az okos funkciókat, mert tényleg hasznosnak tartják azokat, ne pedig egyszerűen csak azért, mert ott vannak.

Közösség & HR

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.