Az alkalmazásként telepítendő játékok esetében sokszor csalódnak a felhasználók, mert a hirdetésben látott, interneten olvasott információk alapján kialakított képük nem egyezik a valósággal. Viszont ha a játékkal pár percet el tudunk tölteni mindenféle installálás nélkül, az már teljesen más döntési helyzetet eredményez.
Erre született az a megoldás, miszerint a hirdetésbe integrálva egy demó élményt kaphat a potenciális játékos, így mind ő, mind a reklámozó boldogabb lehet a nap végén. Ezt egyébként a Facebooknál lényegesen korábban megcsinálták mások, de a közösségi polip méretéből kifolyólag a mostani lépés nagy hatással lehet a videós hirdetések szegmensére.
Mindegy, hogy almás, vagy robotos, simán fut
Persze a Facebook sem tegnap kezdte a technológia tesztelését. Saját rendszerüket, amely az App Store-ban és a Google Play alkalmazásáruházában meglévő címek futtatásával is megbírkózik, már egy ideje szűkebb körben próbálgatják partnerek bevonásával. A közösségi oldal hírfolyamába ékelt reklámok egy rövid videós bevezetővel indulnak, de a felhasználó lehetőséget kap arra, hogy azonnal ki is próbálhassa a programot.
A HTML5 alapú rendszert a játékok fejlesztői mostantól világszerte kipróbálhatják az installálásra ösztönző kampányaiknál. A Facebook területért felelős alelnöke szerint az interaktív módszerrel megnyert játékosok sokkal értékesebb felhasználók lesznek, mivel az előzetes tesztlehetőség miatt megfontoltabb döntéshozatalt követően kattintottak a letöltés gombra. A szűk körű kísérletekből leszűrt adatok alapján ezek a játékosok hűségesebbek, többet és tovább játszanak egy adott címmel, mint egy hagyományos banneres, videós reklámmal "beszervezett" valaki.
A következő hetekben fokozatosan elérhetővé váló hirdetési megoldással együtt a Facebook több új eszközt is bevezet a kampányok kezelésére, amellyel a hirdetők speciális beállításokkal tovább finomíthatják azt a kört, akiket megcélozni szándékoznak legújabb termékükkel.
Mások sem pihennek
A letöltés nélkül kipróbálható alkalmazásokkal kapcsolatban egyébként a nagy rivális Google sem nevezhető tétlennek. Az Instant Apps koncepciójáról először 2016-ban hallottunk, majd tavaly év elején indultak be szűk körben a kísérletek. Az androidos programok felhőből, telepítés nélküli futtatását aztán alapos tesztek után végül 2017 októberében próbálhatta ki a nagyközönség. Igaz, még akkor sem lehetett dúskálni az így használható alkalmazásokban.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak