Ha egy kiskereskedő online kasszát, azaz a NAV-nak folyamatosan számlázási adatokat küldő pénztárgépet használ, 2021. január elsejétől biztosítania kell a vásárlóinak az elektronikus fizetési lehetőséget is (pl. bankkártya, mobilfizetés). Ennek egyik legegyszerűbb módja egy POS terminál beszerzése. De kinek van ideje ezt intézni a karácsonyi bevásárlási roham kellős közepén? A Telenor azoknak az árérzékeny kiskereskedőknek ajánlja a szolgáltatást, akiknek nincs szabad kapacitásuk egy ilyen beszerzés lebonyolítására és egy igen gazdaságos, egyúttal praktikus és a szolgáltató által támogatott megoldást választanának.
POS-t egy mobilszolgáltatótól?!
A szolgáltatást a Telenor a Fizetési Ponttal közösen kínálja. Utóbbi cég POS termináljait és szolgáltatásait párosították a Telenor mobilszolgáltatásával – az eszközök Hiperneten kommunikálnak –, és a konstrukciót a lehető legjobban igyekeztek hozzáigazítani a megcélzott ügyfélkör igényeihez: az egyszerű ügyintézéshez, az árérzékenységhez, és a gyors telepíthetősgéhez.
A kereskedők egy része eddig azért ódzkodott az elektronikus fizetés bevezetésétől, mert az eszközök beszerzése és a szolgáltatás elindítása bonyolult, nehézkes volt. Ráadásul a pénzügyi szolgáltatók kisebb kártyaforgalom esetén akár 2-4 százalék jutalékot is elkértek a forgalomból. Az ilyen vállalkozásoknak létfontosságú lehet, hogy a Telenor kínálta szolgáltatásnál nincs elvárt pénzforgalmi minimum, a tranzakciós jutalék így is alacsony: 0,95 százalék (a törvény az állami támogatással értékesített POS-oknál 1 százalékban maximálta), és az áru POS-on kiegyenlített ellenértéke akár 24 órán belül a kereskedő számlájára kerül, ami szintén nagy előny egy kisebb vállalkozás esetében. A készüléket nem kell megvenni, de a használatáért fizetett díjhoz is igénybe lehet venni a 80 ezer forint állami támogatást, két év alatt havidíj-jóváírás formájában. Ezt a támogatást az első POS terminál beszerzésére, illetve bizonyos terminálok cseréjére lehet igényelni 2021. június 31-éig.
A másik fontos szempont az üzembe helyezés. Ez valóban egyszerű: miután a készüléket csatlakoztattuk az elektromos hálózathoz, és kerestünk neki egy jó helyet a pénztárgép mellett, aktiválni kell az OFSZ (Országos Fizetési Szolgáltató) bakkártyát, és onnantól használható – nem csak elektronikus fizetésre.
Növeli a vásárlók elégedettségét
Azok a vállalkozások, melyek a három- vagy ötéves hűséggel elérhető szolgáltatást a Telenoron keresztül rendelik meg, 30 százalék extra kedvezményt kapnak a hálózati díjra, valamint száz százalékot a terminálhoz kapcsolódó bankkártya-kibocsátás díjára. Ezekkel együtt már lényegesen kedvezőbb a konstrukció, mintha közvetlenül a pénzügyi szolgáltatóhoz fordulna egy vállalkozás.
A kereskedő több szempontból is nyerhet. Az elektronikus fizetés bevezetése nem csak a kereskedők ügyfélkörét növelheti egy új fizetési megoldás elérhetősége, hanem a bevételét is, mert nőhet a kosárérték és a forgalom is. A Telenor kínálta POS terminálokkal ezen túl az adott kereskedelmi egység egyfajta hozzáadott értéket is tud nyújtani a vásárlóinak: az egységek ugyanis alkalmasak mobiltelefon-egyenleg feltöltésre, csekkbefizetésre és Príma kuponok értékesítésére – ezekért cserébe a kereskedő kedvezményt kap a fizetési szolgáltatótól.
Homola Márton, a Telenor digitális termékekért felelős igazgatója
Homola Márton, a Telenor digitális termékeiért felelős igazgatója, a megoldás egyszerűsége, gyors üzembe helyezhetősége mellett a támogató telefonos ügyfélszolgálat nyújtotta előnyöket is hangsúlyozza. Aki még gyorsabban szeretné a szolgáltatás aktiválását megkezdeni, online is elindíthatja a POS-terminál megrendelését, de aki úgy érzi, hogy szüksége van ehhez támogatásra, a Telenor munkatársai készséggel segítenek.
A készpénzmentes fizetés nemcsak a gazdaság fehérítéséhez járul hozzá, hanem a jelenlegi vírushelyzetben a készpénzhasználat okozta kockázati tényezőket is csökkenti. Az elektronikus fizetés választásával is vigyázunk egymásra!
A Telenor által kínált elektronikus fizetési megoldásról az alábbi linken érhető el teljes körű tájékoztatás.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak