Bemutatta a Google Glassra fejlesztett első szoftvereinek tesztverzióját a termékeit Dyntell márkanéven forgalmazó Pannon Szoftver. Okosórában is utaznának.

Egy éve még azt kérdeztük a csoportszinten 80 fős társaság tulajdonos ügyvezetőjétől, Salga Pétertől, hogy mennyit hozhat a denveri belépő. Mint akkor megírtuk, a tengerentúlon is lát elegendő keresletet a magyar fejlesztésű üzleti szoftvereknek a 2000-ben alakult Pannon Szoftver csoport. A vállalkozás, amely kis- és középvállalatoknak szánt saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszereket (ERP), ügyviteli szoftvereket, üzletiintelligencia-megoldásokat fejleszt, tavaly denveri székhellyel az USA-ban is céget alapított.

Egyszerű termékek, bonyolult cégháttér

"A termékeinkben az egyszerűséget díjazzák az ügyfelek" – vélekedett egy éve az ügyvezető. Amilyen egyszerűnek tartják a termékeiket, annyira bonyolultnak tűnt akkor a mögöttes cégháttér. A 2000-es indulás utáni első években még csak Pannon Szoftverként ismert vállalkozás nyolc éve úgy döntött, hogy belép a romániai piacra. A külföldi terjeszkedéshez külső forrást keresett, amit baráti, ismeretségi szálak révén egy svájci pénzügyi befektetőben talált meg. Utóbbi hozta létre a Dyntell Magyarország Kft.-t , majd a sikeres romániai belépővel a Dyntell Romaniát. Az új cég vette át a termékek itthoni forgalmazását is, a külföldi jelenlét pedig időközben néhány kisebb ügyfél révén Svájcban épült tovább. Poór Károly marketingvezető most elmondta, időközben sikerült valamelyest egyszerűsíteni a helyzetet. A tulajdonosi döntés alapján a Dyntellt elsősorban a saját fejlesztésű termékek márkaneveként használja a cégcsoport, de a forgalmazásban, legyen az a hazai, vagy a külpiac ugyancsak a Dyntell nevet viszik tovább. A fejlesztésekért viszont a jövőben is a Pannon Szoftver Kft. felel és a csoport neve is az utóbbi marad.

Amerikai útkeresés

Az amerikai terjeszkedést segítő cég a Dyntell Corp. mögött magyar magánszemélyek mellett két amerikai állampolgár is van, akiknek a szakmai ismereteken felül a kapcsolati tőkéje jelent sokat. A cég tapasztalatai szerint az ottani piacon a hagyományos marketingeszközökkel nagyon lassú lenne a fejlődés. A Dyntell belépőként a mikrovállalkozásoknak szóló ügyviteli, ajánlatadó és számlázó rendszerének amerikai változatával a 1clickbusiness-szel jelent meg az USA piacán. Azóta már kapható az ottani piacon a termék professzionális verziója is, ami iránt főleg a könyvelő cégek mutatnak érdeklődést. A nyár folyamán pedig egyelőre pilot projekt keretében már találtak vevőt a komplex vállalatirányítási rendszerükre is.  

A bevételeik az ottani piacon egyelőre még néhány millió forintban mérhetők, de jövőre már főleg az ERP-rendszereknek köszönhetően legalább félmillió dolláros forgalommal számolnak. Az amerikai piacra lépésüket a Transnational Perpectives nevű tanácsadó cég segíti, amely többek között a Subway gyorséttermi láncot hozta Magyarországra. A terjeszkedés most regionális partnerek keresésével folytatódik tovább, az első fecske a Custom Software Systems, amely vállalta az ERP-rendszer ottani támogatását is.

Ukrajna keresztülhúzta a keleti terveket

A külföldi terjeszkedés további álllomásai között említette tavaly Salga Péter Oroszországot, illetve a Közel-Keletet. Az előbbit elbizonytalanította az ukrán válság, az utóbbinál egyelőre a kapcsolatépítésnél tartanak.

A csoportszinten mintegy 800 millió forintos árbevételű társaság időközben beszállt a Google Glass alkalmazások fejlesztésébe is, ahol főként a logisztikai kereskedelmi területen látnak maguk számára piacot. Az okosórák is felkeltették a fejlesztők figyelmét, itt a vezetői információs alkalmazásokra lehet elegendő kereslet.

Piaci hírek

100 millió dollárnyit zsarolt össze a Conti utódcsapata

A Black Basta valószínűleg a hírhedt orosz Conti hekkerbanda egykori tagjaiból állt össze tavaly, és úgy tűnik, rögtön nagyon sokat kaszáltak.
 
Hirdetés

Ráfizetünk, ha a védelmen spórolunk!

Ha a védelmen spórolunk, kiberbűncselekmény áldozatává válhatunk. A Sophos MRD (észlelő és helyzetkező) szolgáltatása védelmet nyújt.

Összeurópai szabályozás készteti a cégeket a biztonságosabb informatikai működésre, de a megvalósításhoz nemcsak technológia, hanem emberek is kellenek.
Minden vállalatnak számolnia kell az életciklusuk végéhez érő technológiák licencelési keresztkockázataival. Rogányi Dániel és Vincze-Berecz Tibor (IPR-Insights) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.