Megjelent a keresőóriás fejlesztőeszközének első bétája, melyet kifejezetten azért hozott létre a Google, hogy keresztplatformos megoldások születhessenek az iOS, az Android és a vállalat új, Fuchsia OS-e között. Ha beválik, akkor hozzájárulhat az androidos és az iPhone-os programozói táborok megosztottságának csökkentéséhez.
Természetesen a barcelonai Mobile World Congressen mutatta be nyíltforrású fejlesztését a Google, melyhez az ott elhangzott ígéretek szerint négyhetente érkezik majd frissítés. Azt viszont egyelőre nem árulta el a vállalat, hogy mikorra várható az 1.0-s verzió megjelenése.
Unalmassá vált designok
Nehéz olyan alkalmazást készíteni, mely az iOS-en és az Androidon ugyanazt a felhasználói élményt nyújtja. Ez a fő oka annak, hogy az appfejlesztők többnyire két csapatban dolgoznak ugyanazon a szoftveren – az egyik csoport az androidos, a másik az iOS-es változatot hegeszti. Ennek a megosztottságnak vethet véget a Google által minap elérhetővé tett Flutter, mely természetes, natív kinézetet biztosíthat a mindkét mobil ökoszisztémában jelen levő appok számára.
Nem csak az egységesítésben, hanem az appok általános kinézetének felrázásában is szerepet játszhat a Flutter. Napjaink mobil környezetbe készített alkalmazásainak többsége ugyanis kis túlzással ugyanúgy néz ki. A natív elemek, mint például gombok és szövegmezők használatával alkalmazkodnak az alattuk futó platform alapvető designjához. A Flutter kezelőfelületi widgetei ugyan képesek követni ezeket a stílusokat, de teljesen eltérő irányba is elvihetik az appok kinézetét. Lásd nyitóképünket, mely a Google eszközével készített Hamilton appot mutatja.
"A mobilalkalmazások esztétikai tervezésében már fontosabb szerepet játszik a márkaidentitás és a személyre szabhatóság, mint a hagyományos platformkinézethez való szoros illeszkedés. Például az appok gyakran egyedi betűkészleteket, színeket, formákat, animációt és más egyebet igényelnek, hogy egyértelműen közvetíthessék a márka saját identitását" – indokolta a Google a Flutter létét.
Bullseye!
A Snapchat, a Hulu, a Netflix, az Uber és a PayPal úttörőnek számít ebben a tekintetben; ezek a cégek megmutatták a fejlesztőknek, hogyan lehet kitörni a hagyományos alkalmazásfelületek unalmasságából. Ezt a trendet karolja most fel a Flutter, közölte Seth Ladd programmenedzser, aki elárulta azt is, hogy béta állapota ellenére a Google már használja a lehetőséget saját AdWords alkalmazásainak létrehozásában.
A Flutter appok a Google Dart programozónyelvét használják, de képesek más nyelveken írt, már létező szoftverekkel is kapcsolatot kialakítani. Kompatibilis például a Javával Android platformon, illetve a Swifttel és az Objective-C-vel iOS környezetben. És, hogy miért a Dartot támogatja alapértelmezettként? Nos, Ladd szerint a nyelv használatát bárki könnyen elsajátíthatja, aki már dolgozott a mainstream programnyelvek valamelyikével, például Oracle Javával, JavaScripttel, az Apple-féle Swifttel, az Adobe ActionScriptjével vagy a Microsoft C#-jával.
Van még egy érdekesség a Flutterrel kapcsolatban. A Google új operációs rendszere, a Fuchsia fejlesztésében alapvető szerepet játszik. Ugyan az új platform még mindig a fejlesztés korai fázisában van, és messze még megjelenése, de ahogy egyre több programozó ismeri fel a Flutter előnyeit és válik ezáltal éretté az eszköz, úgy segítheti ez a trend a Fuchsia fejlődését is. A fejlesztők ugyanis a Flutterrel könnyedén állíthatnak elő saját appjaikból olyan változatot, ami elfut az új Google OS-en is.
Egy új operációs rendszer bevezetésének mindig az az egyik fő Achilles-sarka, hogy van-e rá elég alkalmazás, amit a leendő felhasználók telepíthetnek és futtathatnak. Ezzel a megközelítéssel a Google kihúzhatja a dolog méregfogát, és a Flutter segítségével egyszerűvé és gyorssá teheti a mobilalkalmazások portolását a Fuchsiára.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak