A német cég frissen bejelentett Battery in the Cloud szolgáltatására meg is van az első ügyfél: a "kínai Uber", azaz a Didi Chuxing.

Az elektromos autózás komolyabb elterjedésének egyik, ha nem legnagyobb akadálya az akkumlátortechnológia jelenlegi állapota. Az áramforrások még mindig túl drágák, nagyok és nem elég strapabírók ahhoz, hogy a kocsitulajdonosok többségénél vonzó alternatívaként tűnjenek fel.

Felhős felügyelet

A német Bosch frissen bejelentett új szolgáltatása a fenti korlátok egy részének lebontására tesz kísérletet azzal, hogy a mesterséges intelligencia és a cloud computing eszközeinek köszönhetően nagyobb hatásfokú, tovább üzemelő akkumulátorokra számíthatunk. A Battery in the Cloud elnevezésű megoldás egy összetett csomag, amely adatgyűjtést, elemzést, optimalizálást és támogatást egyaránt tartalmaz.

A szolgáltatás a járművekben alapból meglévő erőforráskezelő rendszereket egészíti ki abból a célból, hogy az óhatatlan cellaöregedési folyamatot lassítsa. A cég számításai szerint a romlási görbe akár 20 százalékkal is javítható, köszönhetően a folyamatos állapotfigyelésnek, a töltési folyamat finomításának, illetve a sofőrökhöz a kijelzőn keresztül eljuttatott takarékos használattal kapcsolatos tanácsoknak.

A Bosch adatközpontjaiba valós időben befutó információkat a gépi tanulással spékelt algoritmus arra használja fel, hogy pontosan megbecsülje egy-egy telep várható élettartamát és teljesítményét. A mesterséges intelligencia képes felismerni és kezelni az akkumulátort érő egyedi sokkhatásokat, mint amilyen például a gyorstöltés, a gyakori töltés, túlzottan sportos vezetési stílus, vagy éppen az extrém alacsony, illetve magas környezeti hőmérséklet.

A szolgáltatás részét képezik különböző beépített védelmi mechanizmusok. Ilyen mondjuk a százszázalékos feltöltöttség megakadályozása nem megfelelő körülmények között (itt ismételten a nagyon hideg vagy meleg környezet merülhet fel).

Kínai teszt

A projekt szempontjából mindenképpen biztató, hogy a szolgáltatás iránt máris van egy igencsak komoly érdeklődő. A több mint félmilliárdnyi ügyféllel és több tízmillió sofőrrel büszkélkedő Didi Chuxingot szokás a kínai Ubernek is emlegetni. A bőven 50 milliárd dollár felett értékelt autómegosztó szolgáltatás pilotprogram keretében szereli fel Hsziamen városában működő flottáját. Ha az ottani tapasztalatok pozitívak lesznek, az együttműködés kiterjedhet nagyobb szintre is.

Cloud & big data

Tervezni kezdik az óriási, űrhajósok generációit szállító hajókat

A legközelebbi exobolygók is csak több száz vagy ezer év alatt lesznek megközelíthetők, ami különféle kérdések egész sorát veti majd fel az utazás fizikai megvalósításán túl is.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.