A kontinensnyi ország második legnagyobb telkójánál történt súlyos incidens. A vizsgálatok még tartanak, de akár 10 millió ügyfél személyes adata is illetéktelen kezekbe kerülhetett.

Kifinomult és sajnálatos módon sikeres internetes támadás áldozátává vált Ausztrália második legnagyobb telekommunikációs vállalata, az Optus. Minderről a Singapore Telecommunictions tulajdonában lévő cég vezérigazgatója számolt be a nyilvánosságnak.

Kelly Bayer Rosmarin mindenekelőtt csalódottságának és sajnálatának adott hangot, hogy az eset megtörténhetett. Az akcióval kapcsolatban azonban a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elég szűkszavúan nyilatkozott. A támadás nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az előzetes becslések szerint a legrosszabb forgatókönyv esetén a hekkerek akár 9,8 millió ügyfélfiók adatához is hozzáférést szerezhettek. Ez a mennyiség ugyanis számosságban megközelíti az ország felnött lakosságának a felét.

A vélhetően külföldről indított kiberbiztonsági incidens következtében a támadók a cég adatbázisából többek között lakcímekhez, jogosítvány- és útlevélszámokhoz is hozzájuthattak. A vezérigazgató ugyanakkor azt mondta, hogy semmi nem utal arra, hogy a behatolók bankszámlaadatokat vagy jelszavakat szereztek volna. A rendőrség és a biztonsági szakértők még vizsgálják a támadást, amelyről az Optus múlt hét végén már tájékoztatta ügyfeleit.

A vállalatvezető arra is ígéretet tett, hogy amint feltárják az érintettek pontos körét, őket közvetlenül tájékoztatni fogják arról, hogy pontosan milyen típusú személyes információk kerültek illetéktelen kezekbe Ausztrália valaha volt egyik legsúlyosabb adatlopási incidensében.

A múlt péntenek tartott online sajtótájékoztatón a vezérigazgató azt is elmondta, hogy nagy távközlési vállalatként rendszeresen ki vannak téve a hekkerek próbálkozásainak, amelyeket eddig a cég sikeresen visszavert. Ez a mostani azonban több szempontból is más volt, mint a korábbi kísérletek. Ezek közül a legfontosabb eltérés pedig sajnálatos módon az akció eredményessége volt.

Biztonság

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.