Kifinomult és sajnálatos módon sikeres internetes támadás áldozátává vált Ausztrália második legnagyobb telekommunikációs vállalata, az Optus. Minderről a Singapore Telecommunictions tulajdonában lévő cég vezérigazgatója számolt be a nyilvánosságnak.
Kelly Bayer Rosmarin mindenekelőtt csalódottságának és sajnálatának adott hangot, hogy az eset megtörténhetett. Az akcióval kapcsolatban azonban a folyamatban lévő vizsgálatokra hivatkozva elég szűkszavúan nyilatkozott. A támadás nagyságrendjét jól érzékelteti, hogy az előzetes becslések szerint a legrosszabb forgatókönyv esetén a hekkerek akár 9,8 millió ügyfélfiók adatához is hozzáférést szerezhettek. Ez a mennyiség ugyanis számosságban megközelíti az ország felnött lakosságának a felét.
A vélhetően külföldről indított kiberbiztonsági incidens következtében a támadók a cég adatbázisából többek között lakcímekhez, jogosítvány- és útlevélszámokhoz is hozzájuthattak. A vezérigazgató ugyanakkor azt mondta, hogy semmi nem utal arra, hogy a behatolók bankszámlaadatokat vagy jelszavakat szereztek volna. A rendőrség és a biztonsági szakértők még vizsgálják a támadást, amelyről az Optus múlt hét végén már tájékoztatta ügyfeleit.
A vállalatvezető arra is ígéretet tett, hogy amint feltárják az érintettek pontos körét, őket közvetlenül tájékoztatni fogják arról, hogy pontosan milyen típusú személyes információk kerültek illetéktelen kezekbe Ausztrália valaha volt egyik legsúlyosabb adatlopási incidensében.
A múlt péntenek tartott online sajtótájékoztatón a vezérigazgató azt is elmondta, hogy nagy távközlési vállalatként rendszeresen ki vannak téve a hekkerek próbálkozásainak, amelyeket eddig a cég sikeresen visszavert. Ez a mostani azonban több szempontból is más volt, mint a korábbi kísérletek. Ezek közül a legfontosabb eltérés pedig sajnálatos módon az akció eredményessége volt.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak