A BuzzFeed bejelentette: együttműködik az OpenAI-val egy olyan MI kifejlesztésében, amivel gazdaságosabbá teheti a tartalomgyártást. A bejelentésnek elképesztően pozitív volt a fogadtatása a befektetők körében annak ellenére, hogy a CNET egy közelmúltban sunyiban lezavart kísérlete épp azt bizonyította, hogy még az adatok rendszerezésén alapuló (jellemzően pénzügyi témájú) cikkek esetében is túl sok hibát vét az algoritmus.
De a befektetők más fejjel gondolkodnak, mint a tartalomfogyasztók. Őket a befektetésük hozama jobban izgatja, mint a BuzzFeeden megjelenő cikkek pontossága. És a bejelentésből pontosan azt olvasták ki, hogy a médiavállalat olcsóbban fog dolgozni, és így remélhetőleg több marad a kasszában. A cég árfolyama a bejelentés után az 1,2 dollár körüli szintről először duplájára ugrott, majd tartósan is 2 dolláros szint fölött maradt.
A dolgozók már elkezdhetik az... álláskeresést?
A vállalat társalapítója és jelenlegi vezérigazgatója, Jonah Peretti elég sok mindent elárul az együttműködés céljáról egy friss blogbejegyzésében. Nehéz idők járnak. Minden fillér bevételért meg kell küzdeni, és minden fillér költséget meg kell fogni. Ezért 1. épít a vállalat egy olyan platformot, ahol szabadúszó, több helyre dolgozó tehetségek (alkotók) szállítják a tartalom egy részét; 2. a platformon MI segíti a tartalmak személyre szabását, segít új, kreatív ötletek megtalálásában, a tartalom személyre szabásában és hatékony célba juttatásában, majd egy idő után az előállításába is bekapcsolódik.
Ezzel párhuzamosan a médiavállalat szerepe is változik, egyfajta fejlesztő központtá, innovációs agytrösztté, üzleti tanácsadóvá válik.
Most még azonban csak annyival kell számolniuk az alkalmazottaknak (már ha nem keresnek azonnal valamilyen jövedelmezőbb és stabilabb területen munkát), hogy az MI inspirálta tartalmakkal való foglalkozás hamarosan az alaptevékenységünk részévé válik. A technológiát többek között az ötletelés támogatására vagy a tartalmak személyre szabásának segítésére fogják használni. Cikkeket egyelőre nem íratnak vele, még adatalapú híreket sem – mondta a CNN-nek a BuzzFeed szóvivője.
Peretti azzal nyugtatja az esetleg nyugtalankodó újságírókat, hogy az MI mindenkinek előnyös lesz: a tartalomkészítőket inspirálja, a tartalomfogyasztóknak pedig személyre szabott tartalmakat kínál.
Rögös úton viszi új magaslatokra a médiaipart
A médiaipar vezetőinek nagyon tetszik az MI, és egyre gyakrabban hallani tőlük, hogy forradalmasítani fogja az iparágat. A hogyan azonban még kérdéses. Itt nem egy iskolai vagy egyetemi dolgozatról van szó, amit jó, ha egy ember – a tanár – elolvas.
A fentebb már említett CNET-kísérlet ékesen bizonyította: ott, ahol közvetlenül lehetne vele pénzt megtakarítani, egyelőre nem alkalmazható. Az MI, amely elsősorban pénzügyi és befektetési lehetőségeket tárgyaló anyagokat gyártott, szarvashibákat vétett, melyeket később a szerkesztők sem szúrtak ki. A CNET főszerkesztője, Connie Guglielmo ugyan elnézést kért a hibáért, de egyértelművé tette: a CNET folytatja a kísérletezést, mert ez a jövő útja.
Az Associated Pressnél (AP) közel egy évtizede használnak mesterséges intelligenciát bizonyos anyagok előállításának automatizálására. De nem hírgyártásra. Képfelismerés segíti a képanyag feldolgozását, szövegleíró algoritmus az interjúk szövegének leírását vagy például MI-alapú "információbányász" az anyaggyűjtést. Ezt a konzervatívabb utat látszik követni egyelőre a BuzzFeed is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak