Az Apple kedden - mintegy mikulási ajándékként - bejelentette, hogy elindította önkiszolgáló javítási programját Európában, és ezzel első alkalommal terjeszti ki a programot az Egyesült Államokon kívülre. A Self Service Repair lehetőségeivel azonban egyelőre itthon nem élhetnek az érintettek, mivel első körben csak Belgium, az Egyesült Királyság, Franciaország, Lengyelország, Németország, Olaszország, Spanyolország és Svédország területén indul be a szolgáltatás.
A program lényege, hogy a felhasználók meghibásodott készülékükhöz eredeti alkatrészeket vásárolhatnak, tanulmányozhatják az online elérhető hivatalos javítási kézikönyveket, valamint igény szerint kölcsönözhetnek is az alapvető javításokhoz szükséges szerszámkészletet. Utóbbi 49 dollárba kerül, amit egy hét használatot követően kell visszaküldeni ingyenes postázással az Apple-nek.
Hasonlóan az USA-ban már egy ideje alkalmazott konstrukcióhoz, az európai ügyfelek esetében is az iPhone 12 és iPhone 13 termékcsaládok, valamint az Apple csipjeivel szerelt Mac notebookok leggyakrabban előforduló problémáit lehet majd házilag orvosolni az erre magukat alkalmasnak érző ügyfeleknek.
A bejelentésben a cég hangsúlyozza, hogy a program kiterjesztése része azon törekvésének, hogy "tovább bővítse a javításokhoz való hozzáférést". Cupertino ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy az elektronikai eszközök javításához szükséges tudásra és tapasztalatra továbbra is szükség lesz az iPhone-ok barkácsolásához, így a felhasználók túlnyomó többsége ezután is jobban teszi, ha a professzionális szervizekhez fordul a panaszaival.
Szelíd erőszakkal
A fentiekkel nem kifejezetten önszántából bajlódik az Apple, mivel fogyasztóvédelmi csoportok hosszú évek óta folytatnak szerte a világban harcot azért, hogy az elektronikai eszközök gyártói ne "szabotálják el" a vásárlók jogát arra, hogy szükség esetén maguk oldják meg a felmerülő meghibásodásokat.
A javitáshoz való jogot Európában is egyre fontosabbnak tartják, miközben a tengerentúlon a témát a Biden-kormányzat is zászlajára tűzte. Utóbbi közvetlen következményének tekinthető, hogy az Apple bő egy évvel ezelőtt rést nyitott szigorúan védett ökoszisztémáján, és elsőként az Egyesült Államokban tette lehetővé eszközei otthoni javítását. Akkor a cég azt vállalta, hogy a programot még 2022-ben további régiókkal bővíti. Ha nem is kapkodták el a dolgot Cupertinóban, de a friss bejelentéssel legalább sikerült betartani a tavalyi ígéretet.
Acronis webinárium az AI-vezérelt kibertámadások kivédéséről
Csatlakozzon 2023. szeptember 26-án az Acronis és a RelNet Technológia Kft. közös szervezésű, exkluzív webináriumához, melynek témája a mesterséges intelligencia által vezérelt kibertámadások hatásainak kezelése lesz.
Jön a Clico formabontó cloud meetupja, ahol eloszlatják a viharfelhőket
Merre mennek a bitek a felhőben, ledobja-e szemellenzőjét az IT-biztonságért felelős kolléga, ha felhőt lát, lesz-e két év múlva fejlesztés cloud nélkül? A Clico novemberben fesztelen szakmázásra hívja a szoftverfejlesztőket a müncheni sörkertek vibrálását idéző KEG sörművházba.
Kilátások az Dunától keletre – állás Gyöngyös városában
A munkalehetőségek terén az ország különböző régiói meglehetősen eltérő lehetőségeket kínálnak, mind mennyiségben, mind minőségben. Ebből a szempontból a legtöbb szó a Dunától keletre lévő területekről esik, ám természetesen itt is találhatók kedvező állás opciók.
Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 1. rész