A cég vezetői sorra látogatják a kontinens országait, közben pedig bejelentették, hogy három képzési központot állítanak fel. 2020-ig egymillió embert próbálnak felvértezni digitális képességekkel.

Alaposan belehúz a közösségi hálózat, hogy kontinensünkön javítson a renoméján. Az átfogó PR-kampány részeként a vállalat többek között időseket, hátrányos helyzetű embereket igyekszik kitanítani az internetes világ rejtelmeire.

Egymilliós célszám

A társaság ügyvezető igazgatójának friss bejelentése szerint Spanyolországban, Olaszországban és Lengyelországban nyílnak meg a "közösségi képességekre" fókuszáló tudásközpontok. Sheryl Sandberg szerint ezt azért teszik, mert nem szeretnék, ha az emberek egy része lemaradna a digitális forradalom nyújtotta előnyökről. Mint elmondta, fontos számukra, hogy támogassák a digitális képességek fejlesztését, amivel elérhető, hogy mindenki részesüljön a digitális gazdaság előnyeiből.

Az oktatási központok a tervek szerint nem csak a közösségi média lehetőségeivel ismerteti meg a jelentkezőket, hanem egyéb digitális képességeket, internetbiztonságot, médiaismereteket is felölel majd. A képzések során kiemelt fontosságot kap, hogy olyan csoportokhoz is eljusson a lehetőség, akiknek különböző okokból korlátozott a lehetőségük. Ide tartoznak az idősek, a fiatalok és a menekültek is.

A vállalat nem csak egyéneket, hanem vállalkozásokat is igyekszik "képbe helyezni". A Community Boost EU elnevezésű program keretében 100 ezer kis- és közepes vállalakozást akarnak személyes oktatásban részesíteni, míg további negyedmilliót online kurzusokkal szeretnének elérni. Az impozáns célkitűzés szerint a fenti kezdeményezésekkel 2020-ig legalább egymillió európait akarnak megszólítani.

Nem a mostani az első ilyen kísérlet, hiszen hasonló programokat már indított a Facebook Brazíliában és Nigériában is. Indiában pedig a helyi kormányzati szervekkel közösen tavaly ősszel indult az az online képzési program, ahol rövid oktatási anyagok segítségével az érdeklődők a közösségi média működéséről, a közösségépítés trükkjeiről, a digitális marketing lehetőségeiről kaphatnak bővebb tájékoztatást.

Mindent bevetnek

A Facebook európai offenzívája azonban nem ér itt végett, hiszen szintén most jelentették be, hogy 10 millió eurós befektetéssel erősítik francia kutatási központjukat, ahol a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket vizsgálják. A PR-henger utolsó elemét a személyes találkozók adják: a cég magas rangú vezetői a héten több európai országba is ellátogatnak, hogy az ottani döntéshozókkal folytassanak tárgyalásokat.

Nem nehéz a bejelentéssorozat mögött meghúzódó motivációt megfejteni. A Facebooknak ugyan pénzügyileg nagyon megy a szekér, de a renomáját az utóbbi időkben sok minden kikezdte. Említhetjük az amerikai választásokat is megbolygató álhírek elburjánzását, a gyűlöletbeszéddel spékelt hirdetéseket, vagy éppen azt a kutatást, amely miatt a Facebook maga volt kénytelen elismerni, hogy egyesekre nagyon rossz hatással lehet a közösségi hálózat böngészése. Ezekre amúgy az alapító Mark Zuckerberg idei első nyilatkozatában mind megoldást ígért, sőt azóta már konkrét lépések is kiderültek. A hírfolyam drasztikus megváltoztatása viszont azt eredményezheti, hogy az emberek még jobban beszorulnak a saját nézeteik által megteremtett információbuborékba.

A fenti problémák egyébként jellemzően globálisak, ezért önmagában ezek nem indokolnák a hatalmas PR-kampányt Európában. A kontinensen azonban van egy, a cég pénztárcáját sokkal konkrétabban érintő téma is az asztalon: ez pedig a multinacionális cégek adózási gyakorlata. Európában elsöprő kezd lenni az igény arra, hogy bezárják azokat a kiskapukat, amelyek miatt a nagy online cégek a ténylegesnél jóval kevesebbet adóznak. Ezzel kapcsolatban várhatóan márciusban léphetnek, miután tavaly már asztalra került egy javaslatcsomag. Ennek egyik eleme lehet a bevétel utáni adózás, amely kifoghatja a szelet a forgalom helyett a nyereséggel manipulálók vitorlájából is.

A Facebook egyébként ezzel kapcsolatban már tavaly igyekezett magát jobb színben feltűntetni. Decemberben bejelentették a könyvelési módszerük átalakítását, amely azonban túl sok bizonytalanságot hordoz magában, és korántsem biztos, hogy jelentősen emelkedik tőle a helyben befizetett adó mennyisége.

Közösség & HR

A fagyi visszanyalt: a titkosított telefonok buktatták le a bűnözőket

Az európai hatóságok valós időben figyelték őket, majd a közelmúltban akcióba léptek: több tonna kábítószert és 80 millió eurónyi készpénzt foglaltak le.
 
Hirdetés

Ez az igazi versenyelőny a turizmusban

A koronavírus-járvány miatt visszaesett vendégforgalom lehetőséget is rejt magában. A szállodaipar korán ébredő szereplői a jövőbe fektetve informatikai fejlesztésekkel tehetik vonzóbbá és biztonságosabbá szolgáltatásaikat.

Már Budapesten is van olyan előadás, amit wifihálózat és mobiltelefon segítségével tettek interaktívvá.

a melléklet támogatója a TP-Link Magyarország

Hirdetés

Hatékonyabb kommunikáció Magyarország legforgalmasabb vasútvonalain

Sikeresen befejeződött a magyarországi GSM-R hálózat kiépítésének első fázisa.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.