Az Audi a következő öt évben 14 milliárd eurót költ elektromos autók és önvezető technológiák fejlesztésére, és még egy fricskát is nyom a Volkswagen csoport Musk orrára.
Hirdetés
 

A közelmúltban hatalmas átszervezést jelentett be a Volkswagen (VW) csoport. A vállalatcsoport a következő öt évben 44 milliárd eurót (több mint 14 ezermilliárd forint) fordít az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák, valamint az ezek köré épített mobilitási szolgáltatások és a digitalizáció fejlesztésére. Két év múlva, azaz 2020 végére már 15 olyan modellje lesz, amely tisztán elektromos meghajtású.

Ezt fejelte meg ma a vállalatcsoportba tartozó Audi. Csak egyedül ez a márka 14 milliárd eurót (több mint 4500 milliárd forint) fog költeni ugyanerre a területre 2023-ig – írja a Reuters. Csak hogy érzékeljük az arányokat: az Audi a kiadásait 2023-ig 40 milliárd euróra tervezi. A vállalatnál olyan szerkezetátalakítási intézkedések is folyamatban vannak, amelyek már az idén is egymilliárd eurós megtakarítást hoznak.

A Reuters idézi az Audi igazgatótanácsának tagjának, Bram Schotnak a nyilatkozatát, mely szerint a vállalat rendkívül szisztematikusan halad az elektromobilitás irányába, és erőforrásait a jövőorientált termékek és szolgáltatások fejlesztésére koncentrálja.

20-25 százalékkal lesznek termelékenyebbek

Gunnar Kilian, akit idén neveztek ki a VW csoport HR-vezetői pozíciójába, a dpa hírügynökségnek adott interjújában több részletet is elárult az átszervezésről, melyet az MTI is szemlézett. A HR-vezető egyik kijelentése különösen fájhat a Elon Musknak, aki maga kezébe vette a Tesla modellek gyártásának irányítását, hogy javítson a gyenge hatékonyságon. Kilian ugyanis azt állította, hogy az egyelőre Németországba összpontosuló elektromosautó-gyártástól a vállalat termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várják.

Ennek részben az az oka, hogy az elektromos hajtáslánc gyártása a hagyományos hajtásláncokénál rövidebb időt igénylő és egyszerűbb folyamat. Ez persze azt is jelenti, hogy kevesebb emberre lesz szükségük, azaz a VW csoportnak ugyanolyan problémákat kell megoldani, mint például General Motorsnak, amely például elbocsátásokra és gyárbezárásokra kényszerült. (A német autógyártó amúgy nem számol nagyarányú leépítéssel, mert sok dolgozója éri el a közeljövőben a nyugdíjkorhatárt, és nem vesznek fel új embereket a helyükre.) Ugyanakkor vannak olyan területek, például a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletág, ahol közel tízezer új alkalmazottra lesz szükség. Mint Kilian mondta, a VW már nemcsak az autógyártókkal, hanem az informatikai és szoftverfejlesztő ágazattal is versenyez.

Zwickauban – ott lesz az egyik központja az elektromos autók gyártásának is – már megkezdték az alkalmazottak átképzését az elektromobilitás szakmai követelményeinek megfelelően, sőt az új igényekhez igazodva szoftverfejlesztőket is fognak képezni.

A Teslának is ezzel kell versenyeznie

Mint korábban többször is foglalkoztunk vele, az autóipari szereplők elismerik a Tesla kulcsszerepét az elektromobilitás elterjesztésében. De mint arra a német Handelsblatt már évekkel ezelőtt felhívta a figyelmet, Elon Musk vállalata nem rendelkezik olyan technológiai vagy üzleti modellel, amit más ne tudna lemásolni.

A Tesla csak bő féléves csúszással tudta megvalósítani azt is, hogy elérje a heti ötezres darabszámot, de hatékonysága még mindig messze elmarad a hagyományos autógyárakétól. Ráadásul folyamatos finanszírozási gondokkal is meg kelle küzdenie Musknak, ami közel sem lehetett egyszerű, miután tavasszal a Moody's hitelminősítő leértékelte a cég adósságállományát stabilról negatívra. Akkor az elemzők azt latolgatták, hogy akár 2 milliárd dollárra is szüksége lehet a Teslának, hogy tudja finanszírozni magát. Bár azóta a pénzügyi nyomás enyhült, és a Tesla némi nyereséget is termel, a VW csoporttól érkező hírek jól mutatják, milyen versenytársakkal kell megküzdeni.

Mobilitás

Nem ájultak el tőle a befektetők, hogy a Meta is a zárt MI felé fordulna

A Bloomberg riportja szerint Mark Zuckerberg ejtené a nyílt forrású megközelítést, miközben a Meta következő generációs modelljének fejlesztéséhez a kínai technológiát is segítségül hívják.
 
Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.