2024 tavaszán készült egy átfogó interjú a GLOBAL-UNION Kft. vezetőivel, amelyben Juhász László és lánya, Juhász Dorottya osztották meg gondolataikat a pandémia által okozott kihívásokról és a vállalat válaszlépéseiről. A globális válság súlyosan érintette az office piacot, és ezzel együtt a cég tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100% magyar tulajdonban álló vállalat a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta. Most, néhány hónappal később, felelevenítjük ezt az interjút, hogy bemutassuk a cég tapasztalatait és filozófiáját az emberi értékek és a japán filozófia tükrében. (x)

Milyen stratégiával reagált a GLOBAL-UNION Kft. a válságra és az azt követő időszakra?

Juhász László: Hamar felismertük a Covid időszak okozta nehézségekben az új lehetőségeket és igyekeztünk belőlük előnyt kovácsolni. Éreztük, hogy a home office korszak jelentős változásokat idézett elő világszerte az irodai automatizáció területén, átalakítva a munkafolyamatokat, eszközrendszereket, ezzel innovatív válaszokat követelve a vállalkozásoktól.

Juhász Dorottya: A pandémia hatásai által megváltozott office piacra egy diverzebb termékportfólióval és bővített szoftverkínálattal reagáltunk. Például, a felhő alapú szoftverek, mint a KYOCERA Cloud Print and Scan és a KYOCERA Cloud Information Manager lehetővé tették a felhasználóink számára, hogy bárhonnan és bármikor hozzáférjenek a feladataikhoz és dokumentumaikhoz, növelve a flexibilis munkavégzést és a hatékony együttműködést.

Miben tud többet nyújtani a KYOCERA a konkurencia fejlesztéseinél?

J. L.: A KYOCERA mindig is minőségi és változatos termékkínálatáról volt ismert, azonban az ECOSYS, azaz ECOnomy. ECOlogy. SYStem Solutions. nyomtatótermékcsalád megjelenésével egy olyan egyedülálló koncepciót vezetett be az „office supply” piaci trendjei közé, amely kiemeli a versenytársai közül.

J. D.: A gazdaságos, környezetbarát rendszereken alapuló megoldásokat tartalmazó ECOSYS termékek egy része kizárólag újrahasznosított műanyagból készül. Ez a környezettudatos megközelítés azonban nemcsak a termékek gyártása során élvez elsőbbséget, hiszen a KYOCERA filozófiája és eltökélt célja a természet tisztelete a karbonlábnyom csökkentésével.

 

 

Ahogy Kazuo Inamori, a KYOCERA alapítója megfogalmazta: Respect the Divine and Love People. Milyen módon van jelen a japán életfilozófia a magyar GLOBAL-UNION Kft. mindennapjaiban?

J. L.: A japán kultúra ezen alappilléreit mind a KYOCERA termékek, mind cégünk telephelye hűen tükrözik. Irodaépületünk tetején KYOCERA Solar panelekből telepített napelemrendszer található. A cég által elhelyezett elektronikai hulladékot a jogszabályoknak megfelelően kezeljük, például, a nyomtatókban használt toner kazettákat visszaszállítjuk a gyártónak, aki ezeket újrahasznosítja. A tudatos hulladékkezelés mellett a megújulóenergia-használatra is nagy figyelmet fordítunk, ezért a telephelyen az esővizet vízgyűjtőtartályba tereljük, kertünket esővízzel locsoljuk. Munkakörnyezetünk kompatibilis a japán értékrenddel. Ha kinéztek az ablakon, ezt bizonyítja a tóparton álló barátságos outdoor tárgyalónk is.

J. D.: Büszkék vagyunk, hogy a környezetkímélő megoldások mellett a japán embertisztelet és -szeretet tradícióját is beépítettük mindennapjainkba azáltal, hogy két generáció együttes erejével vezetjük ezt a családias vállalkozást.

Modern irodai folyamatokat, komplex dokumentumkezelési megoldásokat keres? A GLOBAL-UNION tapasztalt csapata segíthet vállalkozásának!

Piaci hírek

CIO Hungary 2025: hogyan válhat veszélyessé egy félrenevelt MI?

Beszámolónk harmadik része a 16. CIO Hungary konferencia második napjáról, ahol a stresszes témák mellett a stresszcsökkentésről is sokat megtudhattunk.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.