A Here Mapst megszerző német autógyártók nem ülnek rá, másnak is adnának a szolgáltatásból.

Hónapok óta kering a levegőben a Here Maps eladása, több kiadvány már jó ideje tényként kezelte, de csak ma reggeltől hivatalos az ügy. Az Audi, a BMW, illetve a Daimler által alkotott cégcsoport megvásárolta a Nokia szolgáltatását – az ügylet végső lezárására 2016 első negyedévében lehet számítani.

Az önjáró autók is jól járnának

A felek által kiadott sajtóközlemény az árról nem ejt szót, de korábban sajtóforrások 2,5 milliárd euró körüli összeget emlegettek. Az eddigi találgatásokat tovább erősíti a cégek nyilatkozata, amely egyértelműen arra utal, hogy a felvásárlás célja egy független szolgáltatás megszerzése volt, ami a jövőben nem csak az autóipart, hanem az azon kívüli vállalkozásokat is segíteni fogja.

A német autógyártók triója abban is megegyezett, hogy egyenlő részesedést szereznek a Here-ben, illetve kötelezettséget vállaltak arra nézve, hogy a jövőben egyikük sem fog törekedni többségi tulajdonra. A cégek másik fontos célja az volt, hogy egy olyan, az önjáró autók fejlődéséhez is szükséges, naprakész, pontos térkép adatbázishoz jussanak hozzá, amire a jövőben további szolgáltatások is épülhetnek.

Ez a vonal némileg meglepő az autós cégek kommunikációjában, hiszen az eddig kiszivárgó infók szerint azt lehetett tudni, hogy elsősorban egy jó térképre volt szükségük. Egy olyan térképre, (illetve a mögötte lévő tudásra és technológiákra): ami biztosítja a függetlenségüket a területen egyre nagyobb szerephez jutó Google, illetve Apple mellett.

Sokat kivennének belőle

Ez a Here Maps megszerzésével megvalósulhat, azonban az sofőr nélküli autók említése azt is jelenti, hogy ezen a területen is számítanak a Nokia szakértelmére. A szolgáltatás másik, talán még értékesebb elemét maguk a felhasználók alkotják, akik a szolgáltatás használatával folyamatosan valós idejű közlekedési információkkal látják el az autógyártókat, ami szintén óriási segítség lesz a jövőbeli új megoldások fejlesztésekor.

A cégek egészen odáig mennek a lehetséges forgatókönyvekkel, hogy a bejövő közlekedési adatok alkalmasak lesznek a forgalom terelésére is. Ha pl. egy útszakaszon minden feltétel adott (a Here-ből származó információk alapján), akkor a közlekedési lámpák zöld hullámmal segíthetik az autósokat az előre jutásban, ami biztonsági, vagy éppen üzemanyag felhasználási szempontból is hasznos lehet. Az Audi, a BMW és a Daimler tehát a kézenfekvő, autóba telepíthető navigációs megoldásoknál sokkal többre használná a Nokia termékét, és a jelek szerint attól sem zárkóznak el, hogy mindebből más iparágai szereplők is profitáljanak.

Mobilitás

500 ezer megrendelőnél jár a Starlink űrinternete

Már majdnem másfél ezer holdat állítottak pályára, a rendszer bétatesztjét is lezavarnák a nyár végéig.
 
Májusi mellékletünkben az IT infrastruktúra automatizálásának aktuális kérdéseit járjuk körül, figyelembe véve az üzemeltetői és a fejlesztői megfontolásokat is.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

Az elmúlt tíz évben radikális változás történt az adatfeldolgozásban, ami az infrastruktúrát is átalakította.

a melléklet támogatója a Dell Magyarország

Ha bővítené tudását és fejlődne a digitális transzformáció területén, látogasson el a Transformation-experts.hu oldalra, ahol egy gyors regisztráció után inspiráló cikkek, esettanulmányok, prezentációk, videók és egyéb szakértői anyagok széles tárházához kap hozzáférést.

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.