A befektetők számára kedves, az ügyfelek szempontjából azonban kellemetlen témák kerültek elő a Disney negyedéves jelentése kapcsán. A világ egyik legjelentősebb szórakoztatóipari vállalat ugyanis az elkerülhetetlennek tűnő áremelések mellett az illegális jelszómegosztás kapcsán is komolyabb fellépést jelentett be.
Aktívan vizsgálják a csalókat
Bob Iger vezérigazgató egészen pontosan azt mondta, hogy a cég ""aktívan vizsgálja a fiókmegosztás kezelésének lehetőségeit". Ez virágnyelvről valódi tartalomra lefordítva azt jelenti, hogy a Disney ugyanazt igyekszik végrehajtani, amit a Netflix idén áprilisban egy meglehetősen bátornak tekinthető kampánnyal már meglépett.
Iger szerint a cég streaming szolgáltatására, a Disney+-ra előfizetők "jelentős része" osztja meg jelszavát másokkal szabályellenes módon, aminek a közeljöben történő kezelése "valódi prioritás" a menedzsment számára. A vezérigazgató azt is közölte, hogy az illegális megosztás visszaszorítására tett intézkedések között valószínűleg egyaránt lesznek technikai megoldások, valamint a szolgáltatás általános szerződési feltételeinek frissítése, pontosítása is terítéken van.
A fenti lépések előkészítése azonban minden bizonnyal eltart egy ideig, mivel a tervek szerint idén már biztosan nem kezd bele ebbe. Az sem kizárt, hogy a jelszómegosztás elleni kampány globálisan csak valamikor 2025-re valósul meg teljesen.
A szomszédnak bejött
Ahogy már utaltunk rá, a Disney elszántságát nagyban táplálhatta az, hogy a Netflix ugyanezen az úton már előrébb jár. A rivális streamingszolgáltató azt követően határozott a keményebb fellépés mellett, hogy 2022-ben nagyrészt csak szenvedett. A legfrissebb negyedéves jelentés szerint a kockázatosnak minősített terv maximálisan bejött a Netflixnek.
A vállalat az áprilistól június végéig tartó periódusban 5,9 millió előfizetővel tudta bővíteni ügyfélkörét, ami így már meghaladja a 238 milliót. Mindez 8 százalékos éves növekedésnek felel meg a tavaly ilyenkori 220 milliós táborhoz képest. A menedzsment tájékoztatása szerint a jelszómegosztás felszámolása sehol nem vetette vissza a növekedést, azaz az új előfizetők száma mindenhol meghaladta a lemondásokat. Mindez meglátszott a bevételi adatokon is. A negyedéves forgalom 8,2 milliárd dollárra nőtt, 3 százalékkal meghaladva az egy évvel ezelőtti szintet (változatlan árfolyamon számolva pedig a bővülés eléri a 6 százalékos ütemet).
Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata
Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak