A darabszámot tekintve másfél éve folyamatosan tart az értékesítések visszaesése, és a legutóbbi negyedévben is éppen a nagy haszonkulcsot hordozó csúcstelefonok iránt csökkent a legjobban az érdeklődés.

A Gartner kedden kiadott elemzéséből kiderül, hogy a globális okostelefon-piac a hatodik egymást követő negyedévben is csökkenést mutatott. 2019 második negyedéve az előző év megfelelő időszakához viszonyítva 1,7 százalékos visszaesést hozott, a tavaly április és június között eladott 374,3 millió darab eszközhöz képest most 367,9 millió új okostelefon került a végfelhasználókhoz. A piackutató azúttal is kiemeli a felső kategóriás készülékek iránti kereslet átlagosnál gyorsabb zuhanását, különös tekintettel arra, hogy a gyártók a vásárlások ösztönzése céljából a középkategóriát is elkezdték megpakolni a csúcsmodellekre jellemző funkciókkal.

Az öt legnagyobb piaci szereplő közül a Huawei és a Samsung rendre 16,5 és 3,8 százalékos éves növekedést produkált a szállítások darabszámát tekintve, ennek köszönhetően pedig mindketten növelni tudták világpiaci részesedésüket is. A két gyártó együttesen a teljes forgalom több mint harmad részét jegyezte: a kínai cég 15,8 százalékon, a dél-koreaiak pedig 20,4 százalékon álltak június végén. A Huawei fejlődését a látszat ellenére jelentősen megakasztotta az amerikai-kínai kereskedelmi háború, amelynek során a megfelelő amerikai büntető szankciók életbe léptetésenek ismételt elhalasztása is csak kis mértékű enyhülést jelentett.

A vállalat globális értékesítésének visszaesését a hazai rekord eredmények fordították pozitívba: a saját otthoni piacán félelmetesen erős és jól pozicionált márkának számító Huawei 31 százalékos növekedést ért el a szélesebb értelemben vett kínai régióban, vagyis a a Kínai Népköztársaságon kívül Tajvant, Hongkongot vagy Makaót is magában foglaló területeken. A gyártó teljes okostelefon-piaci részesedése ezzel a tavalyi második negyedév 13,3 százalékáról 15,8 százalékosra ugrott, miután több mint 58 millió darab eszközt sikerült értékesítenie.

Egyre markánsabb az Apple irányváltása

A Samsung ezúttal 75,1 millió darab telefont adott el, ami részesedésének 1,1 százalékpontnyi növekedését hozta. Ez legelsősorban a Galaxy A sorozat jó teljesíményének, illetve általában a belépő és középkategóriás eszközök áthangszerelésének volt köszönhető – a Gartner szerint azonban a zászlóshajónak nevezett Galaxy S10 sorozat iránti kereslet már a második negyedévben is mérhetően olvadozni kezdett, ami több mint kétségessé teszi, hogy 2019 egészére nézve a cégnek sikerül-e növelnie a szállításait.

Az iPhone-ok a már megszokott módon a piac egyre kisebb szeletére szorultak, bár az első negyedévinél kisebb arányban veszítettek teret. Az Apple tavalyi 11,9 százalékos részesedéséből a második negyedév végére 10,5 százalék lett, de a 38,5 millió eladott okostelefonnal még mindig az amerikai gyártó számít a harmadik legnagyobb piaci szereplőnek. A Gartner ezzel kapcsolatban ismét megállapítja, hogy a vállalat üzleti modelljének átalakulása lassan mérföldkőhöz érkezik, mivel egyre kevesebb minden szól az iPhone-ok gyakori cseréje mellett, viszont a szolgáltatások már az első negyedév végén is meghaladták a cég összes bevételének 21 százalékát.

Az Apple-t a kínai Xiaomi és Oppo követi 9, illetve 7,6 százalékkal, míg az összes többi többi gyártó a piac 36,7 százalékán versenyez, szemben a tavalyi 39 százalékkal. A legtöbb, 101 millió darab okostelefont ebben a negyedévben is Kínában vásárolták, ami egyébként fél százalékos növekedést jelent, nem utolsósorban az 5G-képes modellek bevezetése miatt. A nagy piacok között Brazília újra növekedni tudott, ahol ezúttal már majdnem 11 millió készüléket vásároltak, a listán 35,7 milliós volumennel szereplő India viszont ezúttal is némileg visszaesett, ahogy a fogyasztók kevésbé lelkesen cserélgették okostelefonra a középkategóriásnak vagy butatelefonnak is nevezett feature phone-okat.

Piaci hírek

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.