A vásárlások forgalma egy év alatt megduplázódott, a tranzakciók száma pedig a háromszorosára bővült. A legtöbben parkolnak, vagy autópálya matricát vesznek vele.

"Őrületes tempójú növekedés figyelhető meg mind az e-kereskedelem, mind a mobil alapú kereskedés területén. Az előbbi szegmensben hazai felmérések szerint az utóbbi 6 évben megháromszorozódott a forgalom. Hálás feladat erre építkezni" – mondta a héten Benyó Péter.

Egyre több a hazai mobilfizetési szolgáltató

Az OTP Mobil ügyvezetője háttérbeszélgetésen értékelte a cég és termékeinek múlt évét és az idei kilátásokat. Az eNET legfrissebb e-kereskedelmi körkép kutatása alapján a már jelenleg is több százmilliárd forintos online fizetési piac bővülése nemcsak folyamatos, hanem még jó ideig kétszámjegyű lesz. A 2013-ban alapított társaság az OTP Csoport egyik legfiatalabb leányvállalata, mára erős fintech céggé fejlődött, készpénzkímélő, mobil alapú vásárlásokra fejleszt megoldásokat.

Az m-commerce népszerűsége az okostelefon penetráción alapszik, a hazai lakosság 82 százalékának van már ilyen eszköze, ebből több mint a fele mobilnettel is rendelkezik. A 26 év alatti korosztálynál a penetráció meghaladja a 90 százalékot is, de az ügyvezető szerint jó hír, hogy az 50 éven felülieknél is 60 százalék feletti az okos eszközök elterjedtsége. Fizetésre pedig már az okostelefonnal rendelkezők 45 százaléka használta legalább egyszer a készülékét.

A piaci verseny is fokozódik, annak ellenére, hogy néhány éve még úgy tűnt, hogy a több cég összefogásával tervezett MobilTárca sem fog az életben elindulni, aztán abból ugyan tényleg nem lett semmi, de azóta már öt mobilfizetési szolgáltató is megjelent a hazai piacon.

Már több mint félmillióan töltötték le a Simple-t

Az ügyvezető a cég két termékének, a Simple alkalmazásnak és a SimplePay online fizetési megoldásnak a 2017-es eredményei kapcsán kifejtette, hogy akár az online-, akár a mobilfizetésről van szó, a hazai lakosság egyre gyakrabban használja a már megszokott funkciókat, de legalább annyira nyitott az újabb és újabb megoldásokra is, amelyek egyszerűbbé és biztonságosabbá teszik az ily módon való fizetést.

A Simple alkalmazással a szolgáltatási körbe tartozó elfogadóhelyeken lehet vásárolni. Használhatjuk azokban az étel- és italautomatákban, amikhez az OTP Mobil adja a POS terminálokat, fizethetünk vele parkolási díjat, taxiszámlát, vehetünk autópálya-matricát, rendelhetünk vele jegyet, köztük mozijegyet is, vagy online áruházból könyveket. A rendszerbe rögzíthetők a kereskedők különféle hűségkártyái is.

A Simple-lel tavaly összesen több mint 2,3 milliárd forint értékben indítottak vásárlásokat a  felhasználók. Ez több mint háromszoros bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A tranzakciók számát tekintve hasonló arányú volt a növekedés: míg 2016-ban 416 ezer tranzakció valósult meg az alkalmazáson keresztül, addig tavaly ez a szám már 1,32 millióra emelkedett.

Elhangzott, hogy tavaly egyébként 270 ezren töltötték le az alkalmazást, amivel félmillió fölé nőtt az indulás óta a rendszerbe regisztrálók száma. A felhasználók 2017-ben is főként parkolásra és autópálya-matrica vásárlására használták az alkalmazást. Előbbit összesen 927 ezer alkalommal használták, ezáltal közel félmilliárd forintos forgalmat generáltak. Matricát pedig összesen 142 ezer alkalommal vásároltak 721 millió forint értékben. Az idei évben már 50 ezer matrica talált ilyen módon gazdára, több mint 400 millió forint értékben. A képzeletbeli dobogóra egyébként tavaly még a mozijegyvásárlás fért fel, amire akkor összesen 303 millió forintot költöttek a 180 ezer jegy megvétele révén. Az ételrendelésből is összejött mintegy 200 milliós bevétel. 

Több milliárdos bevételt hozott az egyelőre androidon elérhető nfc-s fizetés

A bank a múlt nyáron újabb mérföldkőhöz érkezett a digitális fejlesztések terén, ekkor indította el érintéses mobilfizetési megoldását. A Simple alkalmazásba integrált NFC-alapú szolgáltatás a tavaly júniusi indulása óta több mint 3 milliárd forint bevételt generált a banknak, ami mögött több mint 750 ezer tranzakció húzódik meg. 

Az androidos okostelefonokra fejlesztett alkalmazást az első időszakban csak OTP-s bankkártyával lehetett használni. Szeptembertől viszont már megjelent benne a prepaid-es kártyalehetőség, a nem OTP-s ügyfelek számára is. A más bankok Simple alkalmazást letöltő ügyfelei a prepaid kártyát a pénzmosás elleni törvényben megszabott maximum havi 65 ezer forinttal tölthetik fel. Az év utolsó négy hónapjában 175 millió forint értékben töltötték fel az ügyfelek a virtuális kártyájukat, amelyek száma átlépte a 10 ezres küszöböt.

A SimplePay online fizetési megoldásra sem lehet panasza az OTP Csoportnak, ez az üzletág 2017-ben összesen 37 milliárd forint forgalmat generált, ez a négyszerese az egy évvel korábbinak, miközben a hazai online fizetési piac a múlt évben "csupán" 40 százalékkal nőtt. Erről már Al-Absi Gáber Seif, ügyvezető igazgatóhelyettes beszélt. A rendszer 2016-os indulása óta eddig összesen közel 5 millió tranzakciót kezelt sikeresen, összesített forgalma pedig átlépte az 55 milliárd forintot. A partnerek száma jelenleg meghaladja a 2300-at, ami nagyjából 3500 kis- és közepes webáruházat jelent. Idén az a terv, hogy a cég nyisson a nagyobb webkereskedők felé is.

PCI DSS biztonsági tanúsítványt szerzett az OTP fintech cége

Az ügyvezető-helyettes a tavalyi fejlesztések sorában kiemeltnek nevezte a Simple alkalmazást és a SimplePay szolgáltatást összekötő Simple fiók létrejöttét, a Simple-univerzum decembertől elérhető. A Simple fiók létrehozatalát akár az online fizetési folyamat közben is elvégezheti a felhasználó. A fiókban rögzített bankkártya a SimplePay felületén egy egyszerű azonosítás után elérhető és a vásárló már tud is fizetni a korábban rögzített kártyájával, nem kell a kártya adatait újra megadnia.

A jelentős forgalombővülés még inkább a középpontba helyezi a biztonság kérdését is. Ennek kapcsán Bödör László, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese elmondta, hogy 2017-ben a cég megszerezte az egyik legszigorúbb szabvány, a PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) tanúsítványát. Ez szavatolja, hogy a Simple alkalmazásban rögzített kártya- és személyes adatokat a legmagasabb fokú biztonsági követelményeknek megfelelően tárolják és kezelik.

Mobilitás

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.