Milyen előnyöket élvez egy inkumbens bank, ha saját fintech cége van a pénzintézeti innovációkra? Piaciakat és konkrét pénzügyieket már egészen biztos, legalábbis ez derül ki az OTP Mobil Kft. vezetőinek a beszámolójából.

"A 2013-as indulásunkkor megfogalmazott várakozásokkal ellentétben a hazai e-kereskedelemben 2016-ra nem jött még el a mobile only világ, de mobile firstről már beszélhetünk" – jelentette ki Benyó Péter. Az OTP Mobil ügyvezetője háttérbeszélgetésen értékelte a múlt évet és az idei kilátásokat, beszélt a zászlóshajónak számító távoli fizetést támogató Simple alkalmazás legfrissebb számairól is.

Nagy a piaci potenciál a mobil vásárlásban és fizetésben

A cég az OTP Csoport egyik legfiatalabb leányvállalata, amely készpénzkímélő mobil alapú vásárlásokra fejleszt megoldásokat. "A társaság mára egy erős fintech céggé fejlődött, egyedisége abban is megmutatkozik, hogy az egyetlen a kategóriájában, amely mögött egy inkumbens bank áll masszív piaci jelenléttel" – fogalmazott az ügyvezető.   

Nagy potenciál van a piacban, egy nemrégiben végzett hazai kutatás szerint a megkérdezettek 54 százaléka digitálisan fizeti a számláit, és a közeljövőben mintegy a felük tervez mobillal online vásárolni, egynegyedük pedig a jövőben már mobillal szándékozik fizetni is.

Az alig több mint három éve elstartolt Simple alkalmazáson tavaly már egymilliárd forintot meghaladó forgalom ment keresztül, ezt az összeget 500-2000 forint közötti micropayment tranzakciókkal érték el. (Összehasonlításul: tavaly a teljes hazai m-commerce piac értéke 20 milliárd forintot tett ki, ennek a 80 százaléka a mobil parkolásból származott.)

A Simple alkalmazással a szolgáltatási körbe tartozó elfogadóhelyeken lehet vásárolni. Használhatjuk azokban az étel- és italautomatákban, amihez az OTP Mobil adja a POS terminálokat, fizethetünk vele parkolási díjat, taxiszámlát, vehetünk autópálya-matricát, rendelhetünk vele jegyet, köztük mozijegyet is, vagy online áruházból könyveket. A rendszerbe rögzíthetők a kereskedők különféle hűségkártyái is.

Túl a negyedmillión

A Simple-lel kapcsolatban megvannak az idei első negyedévi számok is, amelyek már félmilliárdos forgalmat mutatnak, a látványos növekedést javarészt az autópályamatrica szezonálisan erős első negyedéve is magyarázza. Az alkalmazásnak több mint negyedmillió regisztrált felhasználója van, ez az egy évvel korábban kommunikált mutatónak közel a duplája, a letöltések száma pedig meghaladja a 300 ezret. A legtöbben – nagyjából 200 ezren androidos eszközön használják, a többi főként iOS rendszeren fut (azaz Apple-készülék), a Windows Phone részesedése elenyésző, ennek ellenére a cég egyelőre mindhárom platformon folytatja a fejlesztést.  

Az elfogadóhelyek száma elérte a 4 ezret, a felhasználási területek nagy részén pedig már országos rendszerré nőtte ki magát a mobilalkalmazás. Utóbbiak közül a parkolás a legkialakultabb szegmens, ami a Simple-ben tavaly 128 millió forintnyi forgalmat ért el, az idei első negyedévi mutató már 90 millió - hozzávetőlegesen a négyszerese az egy évvel korábbinak.  Ennek a dupláját hozta az autópályamatrica vásárlás, ami 2016-ban a Simple-n belül 266 milliós forgalmat jelentett, a parkolásnál alacsonyabb tranzakció szám mellett. További nagy tétel volt a múlt évben, mintegy 100 millió forinttal a mozijegy árusítás, ami 45 ezer tranzakciót takart és aminél a cél, hogy az alkalmazás minden hazai mozihoz elérjen.      

Jól indult az év a Simplepay-nek is

Tavaly óta online fizetési megoldással is bővült a rendszer. A SimplePay azért indult, mert ebben a piaci szegmensben is óriási potenciált lát a leányvállalat. Egy hazai felmérés szerint a neten vásárlók 46 százaléka fizetne már webes megrendelései után is bankkártyával, de ezt a lehetőséget ma még a hazai online kereskedőknek csak a 30 százaléka biztosítja.

A SimplePay-hez szerződött cégek száma jelenleg 1734, a szolgáltatás 900-zal indult, a bekötött webcímek nagysága is közel megduplázódott az indulás óta eltelt közel másfél évben, most 2400-nál tartanak. Ezen idő alatt a sikeres tranzakciók értéke 2 milliót meghaladó tranzakciós szám mellett elérte a 19 milliárd forintot. Az idei első negyedév pedig már több mint 300 százalékos növekedést mutat.

Piaci hírek

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.