A világ szerencsésebb piacain a felhasználók már válogathatnak, hogy az Apple, az Android, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásait veszik-e igénybe. A hazai okostelefon tulajdonosoknak még jó ideig várniuk kell, hogy a fent említett megoldásokat kipróbálhassák, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne lehetőségük arra, hogy a készülékükre telepített alkalmazással fizessenek termékekért, szolgáltatásokért.
A mozijegy lehet az első ugródeszka
A két évvel ezelőtt útjára indított Simple alkalmazás ezt a célt szolgálja. Az applikáció inkább a digitális pénztárca fogalmához áll a legközelebb (bankszámláról feltölthető egyenleggel), azaz nem lehet vele bárhol, bármiért fizetni, hanem csak olyan esetekben vehető igénybe, amit a szolgáltatási kör tartalmaz. Ilyenek a parkolási díj kiegyenlítése, autópálya-matrica, koncertjegy, automatákból történő vásárlás, taxi rendelés, vagy a különböző hűségkártyák kezelése.
Az app fejlesztését végző OTP Mobil szakembereinek mai bejelentése szerint a Simple újabb lehetőséggel bővül, mivel mostantól a Cinema City mozijegyei is megvásárolhatók az alkalmazásban. A bővítésre azért volt szükség, mert a felhasználók közel fele érthető módon a fizetési lehetőségek bővítésére vágyott, a mozijegy vásárlás pedig az a terület, ahol a legtöbb vesződség megspórolható egy alkalmazáson belüli vásárlással.
A Simple új lehetőségével párhuzamosan a cég ismertette annak a felmérésnek az eredményeit is, amit a hazai felhasználók mobilhasználattal, fizetéssel kapcsolatos szokásairól készített. Ezek, szerint a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobilos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is. (A kutatás további részleteit megtalálják a cikk végén található infografikában.)
Az autópálya-matrica uralkodik
A Simple indulásakor az OTP Mobil kifejezetten a technológia, és az alkalmazások iránt érdeklődő felhasználókat célozták, mára viszont már jócskán meghaladták ezt a réteget, hiszen az app több mint 130 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik. Az alkalmazás lehetőségei közül magasan az e-Matrica (58%) funkció a legnépszerűbb, amit a GPS alapú Parkolás szolgáltatás követ (39%), valamint 21 százalékuk váltott már jegyet az alkalmazásban.
A legtöbben átlagosan sport, vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költenek, közel 20 ezer forintot vásárlásonként. Ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forinttal. Ételrendelésnél és taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak