A Simple alkalmazás mára több mint 130 ezer regisztrált felhasználóval bír.
Hirdetés
 

A világ szerencsésebb piacain a felhasználók már válogathatnak, hogy az Apple, az Android, vagy a Samsung mobilfizetési megoldásait veszik-e igénybe. A hazai okostelefon tulajdonosoknak még jó ideig várniuk kell, hogy a fent említett megoldásokat kipróbálhassák, ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne lehetőségük arra, hogy a készülékükre telepített alkalmazással fizessenek termékekért, szolgáltatásokért.

A mozijegy lehet az első ugródeszka

A két évvel ezelőtt útjára indított Simple alkalmazás ezt a célt szolgálja. Az applikáció inkább a digitális pénztárca fogalmához áll a legközelebb (bankszámláról feltölthető egyenleggel), azaz nem lehet vele bárhol, bármiért fizetni, hanem csak olyan esetekben vehető igénybe, amit a szolgáltatási kör tartalmaz. Ilyenek a parkolási díj kiegyenlítése, autópálya-matrica, koncertjegy, automatákból történő vásárlás, taxi rendelés, vagy a különböző hűségkártyák kezelése.

Az app fejlesztését végző OTP Mobil szakembereinek mai bejelentése szerint a Simple újabb lehetőséggel bővül, mivel mostantól a Cinema City mozijegyei is megvásárolhatók az alkalmazásban. A bővítésre azért volt szükség, mert a felhasználók közel fele érthető módon a fizetési lehetőségek bővítésére vágyott, a mozijegy vásárlás pedig az a terület, ahol a legtöbb vesződség megspórolható egy alkalmazáson belüli vásárlással.

A Simple új lehetőségével párhuzamosan a cég ismertette annak a felmérésnek az eredményeit is, amit a hazai felhasználók mobilhasználattal, fizetéssel kapcsolatos szokásairól készített. Ezek, szerint a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobilos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is. (A kutatás további részleteit megtalálják a cikk végén található infografikában.)

Az autópálya-matrica uralkodik

A Simple indulásakor az OTP Mobil kifejezetten a technológia, és az alkalmazások iránt érdeklődő felhasználókat célozták, mára viszont már jócskán meghaladták ezt a réteget, hiszen az app több mint 130 ezer regisztrált felhasználóval rendelkezik. Az alkalmazás lehetőségei közül magasan az e-Matrica (58%) funkció a legnépszerűbb, amit a GPS alapú Parkolás szolgáltatás követ (39%), valamint 21 százalékuk váltott már jegyet az alkalmazásban.

A legtöbben átlagosan sport, vagy kulturális helyszínre szóló jegyre költenek, közel 20 ezer forintot vásárlásonként. Ezt követik az e-matricák több mint 11 ezer forinttal. Ételrendelésnél és taxizásnál 4 és 5 ezer forint körül alakultak az átlagköltések. Drágán parkolnak, nagyjából 2300 forintért és nagylelkűek, valószínűleg másnak is vesznek italt az automatákból, 800 forintért.
 

Konzumer tech

Az égbe emelkedhet a mesterséges intelligencia költsége is

Hiába utazhat vámmentesen Amerikába a legtöbb félvezető, ha a csipeket tartalmazó termékekre ugyanúgy vámot kell fizetni. Az eszközök összeszerelése természetesen mérsékelné az új vámok hatását, de úgy meg az előállításuk lesz sokkal drágább – derül ki a Business Insider elemzéséből.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.