Itthon persze nem ezért zárnak be mostanában a postahivatalok. A hi-tech projektet ugyanis Japánban indítják be.

Bár az e-mailek korában kicsit idejétmúltnak tűnik a levélírás, a világ postáinak azért továbbra is bőven akad dolga a fizikai levelek és egyéb csomagok kézbesítésével. Japánban azonban igyekeznek a múltat a jövővel kombinálni, mégpedig drónok bevetésével.

A projekt indulását ugyan már tavaly decemberben bejelentették, ám az csak a napokban vált biztossá azzal, hogy a partnerként választott ACSL szerkezetei megkapta a légi közlekedési hatóságtól az üzemeltetéshez szükséges engedélyeket. A tényleges éles kézbesítésekre azonban várni kell a már ebben a hónapban elkezdett tesztrepülések befejezéséig.  

A helyi dróngyártó gépei négyes szintű, azaz kiemelkedően magas autonómiával rendelkeznek. Ennek megfelelően az esetek túlnyomó részében mindenféle emberi beavatkozás nélkül képesek maximum 5 kilogrammos terhüket a kívánt helyre szállítani. A drónok ugyan sűrűn lakott városi területeken így sem cikázhatnak majd, ám Japánban így is nagy segítséget jelenthet a gépesítés.

A japán nemzeti postának ugyanis teljesen más jellegű problémái vannak, mint magyarországi megfelelőjének. Nálunk fiókok bezárásával próbálják csökkenteni a veszteséget, ott viszont a munkaerőhiány okoz gondokat. Ráadásul a szigetországban rengeteg nehezen elérhető cím akad (pl. ritkán lakott hegyvidéki területek), az ilyen pontokra történő kézbesítésre pedig ideális és gazdaságos megoldásnak tűnnek a maguktól repülő csomagszállítók.

Másban is serénykednek

Japán geográfiai sokszínűsége, számtalan kisebb-nagyobb szigete más futurisztikus logisztikai megoldások fejlesztését is ösztönzi. Nemrégiben mi is beszámoltunk például arról, hogy sikeresen letudta embereket szállító első tesztkörét egy önvezető légi taxi. A megtermett drónra hajazó kétüléses autó egy mesterséges szigetről szállt fel Oita városában, és mintegy 400 métert tett meg körülbelül 30 méteres magasságban anélkül, hogy emberi pilóta irányította volna a gépet. A beszámoló szerint az 1,7 méter magas és 5,6 méter széles jármű a bő 3 és fél perces repülés során stabilan manőverezett.

A projekt mögött álló konzorcium egy légiforgalmi csomópontot szeretne Okajama prefektúrában létrehozni, és ott olyan infrastruktúrát kiépíteni, amely lehetővé teszi a talán nem is olyan távoli jövőben, hogy embereket és árut lehessen szállítani az egyéb közlekedési módokon nehezen elérhető térségekbe.

Piaci hírek

3D-ben nyomtatott karácsonyi csoda

Charlotte, a balesetben megsérült teknős egy gyógyászati célú hámot kapott ajándékba, amellyel a remények szerint újra úgy úszkálhat majd, mint egészséges társai.
 
Hirdetés

Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel

Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.

A szoftveresen definiált WAN hálózatok kiépítése jóval komplexebb feladat egy hagyományos hálózati fejlesztésnél.

a melléklet támogatója a Yettel

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.