Egy friss felmérés szerint a felnőtt lakosság 80 százaléka használja az internetes lehetőségeket, ha mindennapos elintéznivalója támad. Legsűrűbben a bankok szolgáltatásait vesszük igénybe, de távközlési és közüzemi témában is népszerű ez a csatorna.

A magyarok a bankok, valamint a távközlési és közigazgatási szektor digitális ügyintézési megoldásaival elégedettek leginkább, míg legkevésbé a biztosítási szektorral – derül ki a FaceKom országos kutatásából. A témában informatikai megoldásszállítóként érdekelt cég a felmérést múlt hónapban bonyolította le, amelynek eredményei a 18-65 éves hazai népességre nézve reprezentatívnak tekinthetők.

Az egyik legfontosabb megállapítás, hogy ma már nagyon szűk rétegét adják a társadalomnak azok, akik semmilyen módon nem használják mindennapos ügyeik elintézésére a digitális felületeket és csatornákat (ők nagyjából 20 százalékra tehetők).

Vezetnek a bankok

A digitális ügyintézést használók leggyakrabban a bankjukkal kerülnek így kapcsolatba: a válaszadók közel fele (49%) jelezte, hogy hetente használja a banki digitális ügyintézést. A termékek, ügyek jellegéből is következik, hogy a távközlési szolgáltatók és közműszolgáltatók felületeit jellemzően inkább havonta, míg a biztosítók és a közigazgatás digitális ügyintézési lehetőségeit ritkábban, évente használjuk.
 

 

A kutatás során rákérdeztek arra is, hogy miként értékelik az ügyfélkezelést és az igénybe vett szolgáltatások minőségét az ügyfelek. A válaszadók háromnegyede alapvetően elégedett a digitális ügyintézési lehetőségek színvonalával. Szektorokra bontva óriási különbségek nincsenek ugyan, de a bankok egyértelműen vezetik az elégedettségi toplistát (84 százalékos elégedettségi ráta), második helyen a távközlési szolgáltatók (76%), a dobogó harmadik helyén pedig a közigazgatás (73%) áll, míg az ötös lista végén a biztosítók vannak (68%).
 

 

Az elégedettségi kérdéskör további részletezéséből kiderült az is, hogy a bejelentkezéssel, ügyfélazonosítással, valamint magával az ügyintézési feladatokkal a legtöbben teljesen vagy inkább elégedettek (78%). Közel ugyanilyen arányban (72%) nyilakoztak pozitívan a digitális ügyfélfolyamatok visszajelző, értékelő részéről.

Mobilitás

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.