A kínai közösségi platform egy sor új, generatív algoritmusokhoz köthető hirdetési funkciót jelentett be.

A korszellemnek engedelmeskedve a TikTok is mesterséges intelligenciával fűszerezi meg hirdetési rendszerét. A kínai ByteDance tulajdonában lévő közösségi alkalmazás témában kiadott sajtóközleménye szerint a most beharangozott újításokkal a kisvállalkozások is olyan lehetőségeket kapnak a brandépítés és reklámozás terén, mint a nagyvállalatok és a reklámügynökségek.

Az új funkciók a TikTok Symphony részeként élesednek, ami a platform MI-hez köthető eszköztárát fogják egy csokorba. A közösségi app üzleti partnerei hamarosan például egy termékfotó és egy rövid leírás alapján egy gombnyomással készíthetnek reklámspotot.

A frissítési csomag részeként érkeznek a digitális avatárok, azaz néhány algoritmus által teremtett, de meglehetősen valódinak tűnő személy. Ők minden további nélkül "alkalmazhatók" lesznek bármiféle termék népszerűsítésére. A folyamat itt sem bonyolult, az ügyfél feltölt egy fotót, kiválasztja a neki szimpatikus avatárt, és már készül is a népszerűsítő videó. A karakterek kezükbe tartva mesélhetnek a termék pozitívumairól, de ruhák esetében "fel is próbálják" azokat.
 

Példa a mesterségesen generált ruhapróbára


A cég tájékoztatása szerint a hét elején beharangozott funkciók "a következő hetekben" válnak globálisan elérhetővé a hirdető partnerek számára a TikTok Symphony Creative Studióban.

Mások is erre mennek

A kínai platform messze nincs egyedül az ilyen irányú törekvéseivel. A hónap elején számoltunk be például a Mark Zuckerberg nagyívű tervéről, miszerint másfél éven belül jobbára csak algoritmusok által készített és futtatott hirdetési kampányokkal számol a cég milliárdokat elérő közösségi platformjain.

A többek között a Facebookot és az Instagramot is birtokló Meta vezérigazgatója egy olyan világot vázolt fel, ahol a hirdetési partnereknek elég csak egy termékfotót és egy költségkeretet megadnia, minden mást pedig rá lehet majd bízni a szuperhatékony generatív mesterséges intelligenciára.

Más kérdés, hogy ehhez megfelelő minőségű algoritmusok sem ártanak. A korábban a metaverzumos ötletére milliárdokat elszóró Zuckerberg azonban erre sem sajnálja a pénzt: a Meta pár napja 15 milliárd dollárt fektetett be egy ígéretes MI-startupba annak érdekében, hogy a terület élére lavírozza magát.

(képek forrása: TikTok)

Közösség & HR

Telkónak és mobilgyártónak állnak Trumpék

Papíron a regnáló elnök két fia vezeti azt a céget, amely tegnap jelentette be, hogy belép a telekommunikációs piacra, augusztustól pedig egy ízig-vérig amerikai telefont kínálnak majd a "legkeményebben dolgozó" hazafiaknak.
 
Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.